گربه‌ها چطور عشق‌شان را به ما نشان می‌دهند؟

گربه‌تان شما را خیلی دوست دارد. اگر بیشتر از عشقی که شما نسبت به او دارید نباشد، قطعا به همان اندازه است! اما گربه چطور این عشق را به صاحبش نشان می‌دهد؟

گربه‌ها چطور عشق‌شان را به ما نشان می‌دهند؟

گربه‌تان شما را خیلی دوست دارد. اگر بیشتر از عشقی که شما نسبت به او دارید نباشد، قطعا به همان اندازه است! اما گربه چطور این عشق را به صاحبش نشان می‌دهد؟

روشی که گربه برای ابراز عشقش انتخاب کرده است با روش عشق ورزی ما بسیار متفاوت است! ممکن است به نظرتان عجیب آید اما این‌ها راه و روش گربه‌تان برای بیان دوست داشتنش به شما است.

1- خرخر کردن

شناخته شده ترین راه گربه‌ها برای ابراز عشق و خوشحالی‌شان همین خرخر کردن است. انگار موتوری کوچک داخل بدن گربه‌تان است که به محض ریلکس شدن او شروع به کار می‌کند! وقتی گربه‌تان در کنار شما است و خرخر می‌کند، به این معنی است که از شما آرامش می‌گیرد و شما را دوست دارد.

2- غلت خورن

بچه‌ها در هنگام بازی خود را روی زمین پرت کرده و غلت می‌خورند، اما وقتی گربه‌تان این کار را انجام می‌دهد به این معنی است که از دیدن شما هیجان زده شده. گربه‌تان در این زمان ممکن است به طرف شما بدود، از سر و کول تان بالا رود و نهایتا خود را روی زمین انداخته و غلت بخورد! این حرکت به آن معنی است که شما را دوست دارد و توجه شما را می‌خواهد.

3- مالش دادن

وقتی گربه‌تان گونه خود را به شما یا به اشیای اطرافش مالش می‌دهد، و یا زمانی که سر خود را به سر شما می‌زند و پیشانی‌اش را به شما تکیه می‌دهد، در واقع دارد بویی از خود را بر روی شما به جای می‌گذارد. به زبان دیگر دارد قلمرواش را مشخص می‌کند. گربه این کار را با اشیا یا افرادی که دوست دارد می‌کند و آن فرد را مال خود می‌کند!

4- پنجه کشیدن

مانند به جای گذاشتن بو، پنجه کشیدن به مبلمان و وسایل اطراف این پیام را می‌دهد که این‌ها جز قلمرو گربه هستند. به جاهایی که گربه‌تان بیشتر از همه پنجه می‌کشد توجه کنید، این مکان‌ها معمولا رابطه‌ای با صاحب گربه دارند (مثلا محل نشستن او، محل کار او و … هستند).

5- فشار دادن

این عمل برمی‌گردد به دوره بچگی گربه‌تان. در آن زمان گربه در هنگام شیر خوردن، برای اینکه شیر بیشتری از سینه مادر خارج شود این کار را انجام می‌داده و حالا که بزرگ شده هم این رفتار در او مانده است. گربه مخصوصا در زمانی این کار را انجام می‌دهد که در کنار صاحبش قرار دارد و احساس آرامش و شادی می‌کند.

6- شکار و آوردن طعمه

گربه‌ها به راستی بامزه اند اما نباید فراموش کنیم که غریضه شکار هنوز هم در این حیوانات وجود دارد. گربه‌ها ممکن است چیزهای مختلفی، از یک تکه کاغذ گرفته تا یک سوسک را شکار کنند و آن را با کسانی که دوست دارند قسمت کنند. پس اگر زمانی گربه‌تان طعمه‌ای به شما هدیه کرد، به او جایزه بدهید. گربه‌ها هیچ وقت این کار را برای کسانی که دوست ندارند انجام نمی‌دهند!

7- بازی کردن

گربه‌ها عاشق بازی کردن هستند و این کار را بیشتر با کسانی که دوست دارند انجام می‌دهند.

8- خوابیدن

گربه‌ها معمولا تا 16 ساعت در روز را در خواب می‌گذرانند. از آنجایی که گربه در هنگام خواب بسیار آسیب پذیر است امن ترین مکان را برای خوابیدن انتخاب می‌کند. اگر گربه‌تان مکانی نزدیک به شما و یا حتی روی پای‌تان را برای خوابیدن انتخاب کرد، بدانید شدیدا به شما علاقه دارد و در کنارتان احساس آرامش می‌کند.

9- چشم‌های عاشق

چشم‌های گربه‌ها به همان اندازه که زیبا است، به همان میزان هم آسیب پذیر است. گربه‌ای که صورت و چشم‌های خود را نزدیک به صورت یا بدن شما قرار می‌دهد، در واقع دارد این پیام را به شما می‌دهد که شما را دوست دارد و مورد اعتمادش هستید!

10- حالت دم

اگر تا به حال به دم گربه‌تان توجه کرده باشید، می دانید که با تغییر خلق و خوی گربه، حالت دمش هم تغییر می‌کند. گربه‌ها دوست دارند این قسمت از بدن‌شان هم نوازش شود و وقتی می‌خواهند عشق خود را به شما نشان دهند دم‌شان را به صورت قائم و راست نگه می‌دارند.

11- میو میو کردن

گربه‌ها به ندرت در برابر گربه‌های دیگر میو میو می‌کنند. تنها بچه گربه‌ها این کار را مرتبا انجام می‌دهند و با بزرگ شدن این عادت از سرشان می‌افتد. گربه شما با میو میو کردن در واقع می‌خواهد با انسان‌ها ارتباط برقرار کند. درست مانند ما، گربه هم با افرادی که از آنها خوشش نمی‌آید صحبت نمی‌کند. پس اگر دارد برای شما میومیو سر می‌دهد، بدانید دوست تان دارد.

12- لیس زدن

گربه‌ها زمان زیادی را به لیس زدن خودشان و دیگر دوستان گربه‌ای خود اختصاص می‌دهند. اگر گربه‌تان دست و پا یا قسمتی از لباس تان را لیس می‌زند خوشحال باشید. به این ترتیب او دارد عشق و علاقه خود به شما را نشان می‌دهد و شما را یکی از دوستان خود به حساب می‌آورد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان