جدیدترین آمار تولید خودرو در کشور منتشر شد

به گزارش دنیای اقتصاد، گروه صنعتی ایران‌خودرو همچنان به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز داخلی محسوب می‌شود. این خودروساز در ۱۰ ماه سپری شده از سال جاری توانست ۵۷۷ هزار و ۳۹۹ دستگاه خودرو را تولید کند که این میزان تیراژ برابر با ۴/ ۱۲ درصد افزایش تولید خودرو در این شرکت است

به گزارش دنیای اقتصاد، گروه صنعتی ایران‌خودرو همچنان به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز داخلی محسوب می‌شود. این خودروساز در 10 ماه سپری شده از سال جاری توانست 577 هزار و 399 دستگاه خودرو را تولید کند که این میزان تیراژ برابر با 4/ 12 درصد افزایش تولید خودرو در این شرکت است. (در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته) همچنین، گروه خودروسازی سایپا نیز به‌عنوان دومین خودروساز بزرگ کشور، در 10 ماه سپری شده از سال جاری، توانست 297 هزار و 960 دستگاه محصول سواری تولید کند که این میزان تولید، برابر با رشدی 4/ 22 درصدی در زمینه ساخت خودرو است. (در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته)

 پارس خودرو نیز که به‌عنوان سومین خودروساز بزرگ کشور و زیر مجموعه گروه صنعتی سایپا به شمار می‌آید، در 10 ماه سپری شده سال جاری و در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته رشدی برابر با 8/ 15 درصد در افزایش تولید را به خود اختصاص داده و این آمار خبر از آن می‌دهد که پارس خودرو توانست در 10 ماه سپری شده از سال جاری، تعداد 194 هزار و 588 دستگاه محصول سواری را تولید کند. همچنین، از جمله نکات مهم و جالب در تولیدات 10 ماهه سال جاری خودروسازان، می‌توان به حذف نام پژو 2008 از لیست خودروهای تولیدی و همچنین تداوم افت تیراژ دوگانه‌سوزها اشاره کرد.

در ادامه بررسی این گزارش منتشر شده، حال به‌سراغ جزئیات منتشر شده از تولید برخی خودروها و درصد افت خیز آنها می‌رویم که این آمار به شرح زیر است:

1-پژو پارس (ایران خودرو)

طبق این گزارش، پژو پارس، تیراژی برابر با 99 هزار و 830 دستگاه را در این 10 ماه سپری شده از سال جاری به خود اختصاص داده است که این میزان تولید، در مقایسه با 10 ماه سال گذشته، حدود یک درصد افزایش تولید را نشان می‌دهد.

2-سمند (ایران خودرو)

این شرکت خودروساز دولتی طی 10 ماه سپری شده از سال جاری در مجموع موفق به تولید 89 هزار و 854 دستگاه سمند شده است که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 9 درصد افزایش تولید را نشان می‌دهد.

3-دنا و رانا (ایرن خودرو)

طبق این گزارش آمار تولید دو محصول ملی ایران خودرو با نام‌های رانا و دنا بدین ترتیب است که دنا با رشد تولید مواجه شده و رانا همچنان کاهش تولید را تجربه می‌کند. بر اساس این گزارش، رانا با میزان تولیدی برابر با 6 هزار و 38 دستگاهی خود، کاهشی برابر با 4/ 44 درصد را تجربه کرده تا همچنان روند نزولی آن در تولید ادامه داشته باشد. در همین رابطه، اما میزان تولید دنا برابر با 32 هزار و 54 دستگاه بوده است که تیراژ این محصول در 10 ماه سپری شده از سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، برابر با رشد 45 درصدی است.

 

 

4-سوزوکی گرند ویتارا (ایران خودرو)

طبق این آمار، میزان تولید سوزوکی گرند ویتارا در 10 ماه سپری شده از سال جاری برابر با 4 هزار و 128 دستگاه بوده که این رقم نشان می‌دهد ویتارا نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته، افزایش تولیدی برابر با 150 ‌درصد را تجربه کرده است.

5-هایما S7 (ایران خودرو)

طبق این آمار، میزان تولید هایما S7 در 10 ماه سپری شده از سال جاری برابر با 9 هزار و 790 دستگاه بوده است و این گزارش نشان می‌دهد که میزان تولید این شاسی بلند چینی، افزایشی برابر با 282 درصد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

6-دانگ فنگ H30

طبق آمار منتشر شده، میزان تولید دانگ فنگ اچ 30 در 10 ماه سپری شده از سال جاری برابر با 25 هزار و 67 دستگاه بوده است که این گزارش حکایت از آن دارد که این خودرو رشد تولیدی برابر با 303 درصد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است.

7-کیا سراتو (سایپا)

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، گروه خودروسازی سایپا در 10 ماه سپری شده از سال جاری موفق به تولید 23 هزار و 160 دستگاه کیا سراتو شده است که این آمار نشان می‌دهد این شرکت در زمینه تولید خودرو مذکور، افزایش تولیدی برابر با 112 درصد را تجربه کرده است.

8-چانگان CS 35 (سایپا)

طبق این آمار منتشر شده، میزان تولید چانگان CS 35 توسط گروه خودروسازی سایپا برابر با 9 هزار و 159 دستگاه بوده است که این گزارش نشان می‌دهد، میزان تولید این خودرو نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، افزایشی برابر با 227 درصد را داشته است.

9-آریو (سایپا)

طبق این آمار، یکی دیگر محصولات چینی گروه خودروسازی سایپا با نام آریو، در 10 ماه سپری شده از سال جاری میزان تولیدی برابر با 7 هزار و 376 دستگاه را به خود اختصاص داده است که این عدد نشان دهنده افزایش تیراژی برابر با 198 درصد بوده است.

10- تندر 90 (ایران خودرو و پارس خودرو)

طبق گزارش وزرات صنعت، معدن و تجارت، تولید تندر نود توسط گروه صنعتی ایران خودرو و پارس خودرو در مجموع برابر با 132 هزار و 92 دستگاه انواع تندر90 بوده است که این آمار در مقایسه با 10 ماه سال گذشته، افزایشی برابر با 5/ 32 درصد را نشان می‌دهد. اما در حالت جداگانه، ایران‌خودرو با تیراژی برابر با 41 هزار و 226 دستگاه تند 90 توانست در مقایسه با 10 ماه سال گذشته، افزایش تولیدی برابر با 2/ 20 درصد را تجربه کند و در سوی دیگر، پارس‌خودرو نیز با تولید90 هزار و 866 دستگاه انواع تندر 90، افزایش تیراژی برابر با 40 درصد را تجربه کرده است.

11-پراید (سایپا و پارس خودرو)

طبق این آمار، گروه خودروسازی سایپا و پارس خودرو در مجموع 179 هزار و 158 دستگاه پراید را در 10 ماه امسال به تولید رسانیده‌اند که نشان‌دهنده کاهشی برابر با 8/ 15 درصد در میزان تولید این خودرو توسط این دو شرکت در مدت مشابه سال گذشته است.

12-تیبا (سایپا)

یکی دیگر از محصولات پر فروش سایپا که نام آن در این گزارش دیده می‌شود، تیبا نام دارد. طبق این آمار، گروه خودروسازی سایپا در 10 ماه سپری شده از سال جاری موفق به تولید 146 هزار و 678 دستگاه تیبا شده است که این تعداد نشان دهنده رشد تولیدی برابر با 62 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان