رئیس اجرائیه افغانستان:

زنان نقش مهمی در امنیت و صلح "افغانستان" دارند

عبدالله گفت: بانوان مهم‌ترین نقش‌آفرینان در جامعه‌ هستند و آنان هم‌گام با مردان در زمینه‌های آزادی بیان، امور اجتماعی، اقتصاد، تجارت، امنیت، صلح و دستاوردهای دیگر امروزی افغانستان سهم فعال داشته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان در سمیناری با رویکرد زنان شرکت کرد.

عبدالله در این دیدار ضمن تاکید بر نقش و سهم فعال زنان در روند حکومت‌داری گفت: دولت وحدت ملی افغانستان متعهد به حمایت همه‌جانبه از برنامه‌های توانمندسازی زنان می‌باشد.

وی در افزود: بانوان مهم‌ترین نقش‌آفرینان در جامعه‌ هستند. تجربه سال‌های اخیر نشان داده است که بانوان هم‌گام با مردان در زمینه‌های آزادی بیان، امور اجتماعی، اقتصاد، تجارت، امنیت، صلح و دستاوردهای دیگر امروزی افغانستان سهم فعال داشته‌اند.

عبدالله، از تلاش بانوان به دلیل به دست آوردن حقوق‌ خود در جامعه و سهم گرفتن‌شان در روند حکومت‌داری، به نیکویی یاد کرد.

رئیس اجرائیه افغانستان خاطرنشان کرد: دولت وحدت ملی متعهد است تا از بانوان و نقش آنان در ساختن یک جامعه سالم و مرفه حمایت کرده و در راستای توانمندسازی آنان در بخش‌های مختلف تلاش جدی می‌کند.

وی برگزاری چنین سمینارهایی را به منظور افزایش آگاهی بانوان و دست یافتن‌ به اهداف بزرگ با اهمیت شمرد.

«کنیت هولاند»، رئیس دانشگاه آمریکایی افغانستان نیز در این سمینار گفت: حمایت دولت وحدت ملی افغانستان از بانوان این کشور و برنامه‌های آنان، انگیزه فراوان‌تری به این قشر از جامعه می‌دهد و مسئولان این دانشگاه نیز تلاش می‌کنند تا به منظور بالابردن ظرفیت‌های علمی بانوان و دست یابی به عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی نقش بانوان افغانستان را در جامعه مهم دانست و افزود: سهم بانوان در عرصه‌های اقتصاد، تجارت، رهبری، توسعه و پیشرفت ضروری و سازنده است.

/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان