۱۲ نکته ابتدایی برای حرفه‌ای‌تر شدن در Fortnite: Battle Royal!

Fortnite: Battle Royal یک بازی رایگان است که البته در ایران نسخه کامیپوتر آن بصورت مستقم در دسترس نیست اما می‌توان با اعمال برخی تغییرات به آن دسترسی پیدا کرد، اما نسخه‌های کنسولی آن به سادگی قابل استفاده هستند و کاربرانی که دارای کنسول‌های PS۴ یا XOne هستند می‌توانند Fortnite: Battle Royal را بصورت رایگان دانلود کرده و آن را تجربه کنند

12 نکته ابتدایی برای حرفه‌ای‌تر شدن در Fortnite: Battle Royal!

تب و تاب عناوین Battle Royal طی چند ماه گذشته فوق العاده افزایش داشته است و عناوینی که دارای این ماد برای بخش مولتی‌پلیر خود هستند با استقبال حیرت انگیز کاربران روبه‌رو شده‌اند که از این بین می‌توان به رکورد شکنی‌های Players Unknown: Battle Ground یا محبوبیت بالای Fortnite: Battle Royal اشاره کرد که روزانه توسط میلیون‌ها بازیکن در سراسر جهان بازی می‌شوند و در کنار آنان نیز بازی‌های دیگری مانند H1Z1 و… وجود دارند که سهم کمتری را به خود اختصاص داده‌اند.

Fortnite: Battle Royal یک بازی رایگان است که البته در ایران نسخه کامیپوتر آن بصورت مستقم در دسترس نیست اما می‌توان با اعمال برخی تغییرات به آن دسترسی پیدا کرد، اما نسخه‌های کنسولی آن به سادگی قابل استفاده هستند و کاربرانی که دارای کنسول‌های PS4 یا XOne هستند می‌توانند Fortnite: Battle Royal را بصورت رایگان دانلود کرده و آن را تجربه کنند. حالت بازی Battle Royal از یک رمان ژاپنی ایده گرفته است و بدین گونه است که 100 نفر از یک هواپیما یا طبق Fortnite: Battle Royal یک اتوبوس پرنده! برروی یک جزیره می‌پرند و شروع به جمع آوری اسلحه و تجهیزات می‌کنند تا یکدیگر را کشته و درنهایت آخرین بازمانده از میان 100 نفر به عنوان پیروز میدان شناخته می‌شود! برخلاف دیگر بازی‌ها که تلاش می‌کنند تجربه‌ای نزدیک به واقعیت را برای مخاطبین خود ایجاد کنند، Fortnite: Battle Royal در یک محیط فانتزی با قابلیت‌ها و ویژگی‌های تخیلی بازیکنان را وارد میدان نبرد می‌کند که خلاقیتی جالب است و توانسته کاربرانی را که از محیط جدی و خصوصیات واقعیت‌گرای عناوینی مانند Players Unknown: Battle Ground رضایت ندارند را به خود جلب کرده و با ارائه مداوم بروز رسانی‌ها و دوره‌ها و مسابقات زمانی مناسب روند رو به رشد چشمیگیری داشته باشد. یکی دیگر از دلایل محبوبیت بالای Fortnite: Battle Royal همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد رایگان بودن آن است، بدین وسیله کاربران می‌توانند بدون پرداخت هزینه‌ای با دریافت نسخه معمولی بازی بصورت رایگان و نصب آن (نسخه‌های دیگری از بازی با قیمت‌های مختلف به فروش می‌رسند که خصوصیات متنوعی دارند اما تاثیری بر روند بازی نخواهند گذاشت و بیشتر آیتم‌های ظاهری را شامل می‌شوند) وارد یکی از مهیج‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های حال حاضر جهان شوند که قابل تحسین است.

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که Fortnite: Battle Royal را از قبل‌ها بازی میکردید و سابقه زیادی در آن دارید شاید این مقاله موضوعاتی ساده و پیش پا افتاده اما مهم برای یادآوری و دقت بیشتر برروی این موارد محسوب شود، اما اگر از کاربرانی هستید که با تازگی قصد شروع Fortnite: Battle Royal را دارید، در این مقاله همراه ما باشید تا با معرفی 12 نکته مهم برای بهتر شدن در Fortnite: Battle Royal سریع‌تر روند حرفه‌ای شدن در بازی را پشت سر بگذارید!

هدف گیری درست در حین برداشتن منابع مهم است!

هرموقع که چکش خود را برای تخریب کردن یک درخت یا دیوار تکان می‌دهید تا منابع آن را جمع آوری کنید و بعدا در ساخت و ساز‌ها استفاده کنید، متوجه می‌شوید که یک علامت آبی رنگ متفاوت برروی صفحه نمایش داده می‌شود، دقیقا جایی که مشغول تخریب آن هستید. این آیکون ساده به شما کمک می‌کند تا بهتر و مفیدتر از قبل به جمع آوری منابع بپردازید بدین گونه که اگر علامت موس خود را برای هر ضربه با چکش برروی این علامت آبی بیاورید ضربات شما آسیب بیشتری به دیوار وارد می‌کند و درنتیجه در یک مدت زمان کوتاه‌تر مقدار بیشتری منابع جمع آوری می‌کنید. سرعت عمل در Fortnite: Battle Royal حرف اول را می‌زند و تاثیر بسزایی در رسیدن به پیروزی دارد، پس در حین جمع کردن منابع برای ساخت و سازها حتما به نشان ذکر شده دقت کنید.

شاتگان اسلحه‌ای بشدت کاربردی است!

شاتگان‌ها اسلحه‌های محبوبی در بسیاری از بازی‌های ویدیویی نیستند، مخصوصا در بازی‌های مولتی‌پلیر آنلاین و PvP که سرعت عمل بالا و رنج مناسب برای یک اسلحه فاکتورهایی مهم و تاثیر گذار محسوب می‌شوند. اما به شما توصیه می‌کنیم تا در Fortnite: Battle Royal نه به عنوان اسلحه اصلی اما یک شاتگان را به همراه داشته باشید، حتی ضعیف‌ترین شاتگان موجود در بازی را. در Fortnite: Battle Royal شاتگان‌ها رنج بالایی دارند و اهداف نسبتا دور را به سادگی می‌زنند، همچنین میزان پخش شدن گلوله‌ها در آن‌ها بسیار زیاد است و بدین طریق این اسلحه‌ها را تبدیل به انتخابی مناسب جهت از پا  درآوردن دشمنان زخمی شده یا Knock Out شده برروی زمین می‌کند تا با بیشترین سرعت عمل آنان را از پای دربیاورید. در بسیاری از موارد مشاهده می‌شود که بازیکنان حرفه‌ای از شاتگان‌ها در مبارزاتی با فاصله نزدیک بهره می‌برند و نتیجه بسیار خوبی نیز میگیرند. این مسئله بدین دلیل است که شاتگان‌ها از فاصله نزدیک آسیب بسیار زیادی به اهداف وارد می‌کنند و درصورت هدف گیری دقیق و برای مثال هدف گیری به سمت سر، می‌توانید آسیبی فوق العاده به هدف خود وارد کنید.

بشین و شلیک کن!

بسیاری از اسلحه‌ها در Fortnite: Battle Royal برخلاف بازی‌های ویدیویی دیگر دقیق نیستند و این مسئله در بسیاری از مواقع مانند زمانی که از راه دور اقدام به شلیک کردن به سمت بازیکنان می‌کنید امری تاثیر گذار و مهم محسوب می‌شود. به همین خاطر بالا بردن دقت شلیک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای انجام این کار نشستن و سپس شلیک کردن است. بالا رفتن دقت بوسیله نشستن موجب می‌شود تیرهای بیشتری به هدف برخورد کرده و علاوه بر صرفه جوبی در مصرف تیر و منابع، هدف مورد نظر شما زودتر سرنگون شود. البته این ترفند بدین معنی نیست که هنگام وارد شدن به یک نبرد بنشینید و تنها به سمت هدفتان شلیک کنید، نه! این کار یعنی خودکشی و تبدیل شدن به یک هدف ساده برای هدف قرار گرفتن توسط دیگر بازیکنان. بلکه هنگامی از این ترفند میبایست استفاده کنید که به دور از هدف مورد نظرتان در یک جای امن قرار دارید و می‌خواهید اقدام به شلیک کردن به سمت او کنید.

با ساخت و ساز به موقع از سقوط پیشگیری کنید!

آسیبی که بخاطر سقوط کردن یا افتادن از بلندی به بازیکنان وارد می‌شود یکی از اصلی‌ترین مسائلی است که در پیشروی در بازی مشکل ایجاد می‌کند و در بسیاری از مواقع بازیکنان را به دردسر می‌اندازد. یکی از بهترین استراتژی‌ها در Fortnite: Battle Royal این است که به بالای یک بلندی بروید و با ساختن یک سنگر مناسب اقدام به شلیک به طرف دیگر بازیکنان کنید. همانقدر که این استراتژی مهم و کاربردی است، ممکن است با افتادن از آن بلندی نیز به سادگی جان خود را از دست دهید. ساخت و ساز به موقع یکی از ساده‌ترین روش‌هایی است که می‌توانید از رخ دادن چنین اتفاقاتی پیشگیری کنید. درچنین مواقعی بخاطر داشته باشید که درصورت نزدیک بودن به یک ساختمان یا صخره به سادگی می‌توانید با استفاده به موقع و صحیح از منوی ساخت و ساز یک پلتفورم در زیر پای خود ایجاد کنید تا از مرگ بر اثر سقوط جلوگیری کنید. همچنین از این روش می‌توانید برای فرار کردن از سنگرتان در زمانیکه توسط یک بازیکن دیگر مورد حمله قرار گرفته است استفاده کنید.

استفاده از Shield Potion را فراموش نکنید!

پیدا کردن اسلحه خوب در Fortnite: Battle Royal از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اما واقعیت این است که استفاده از Shield Potionها می‌تواند جان شما را در بسیاری از مبارزات و درگیری‌ها نجات دهد! همچنان مشخص نیست که سیستم جان در Fortnite: Battle Royal چگونه کار می‌کند و دقیقا آسیب‌ها چگونه با بازیکن وارد می‌شود، اما تنها کافیست بدانید که شربت‌های آبی رنگی که در محیط بازی با نام Shield Potion پیدا می‌کنید عواملی هستند که با ایجاد یک محافظ در اطراف شما از وارد شدن بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری می‌کنند و در بسیاری از موارد می‌توانند جان شما را نجات دهند!

شما یک صفحه مخصوص برای رسیدگی به وسایل همراهتان دارید!

نکته بسیار مهمی است که به خاطر داشته باشید علاوه بر صفحه کوچکی که سمت راست – پایین صفحه وجود دارد صفحه بزرگ دیگری نیز وجود دارد که به دست بازتر می‌توانید اقدام به مرتب سازی وسایل همراهتان از طریق آن کنید. دسترسی به این صفحه از روی کیبورد با دکمه I و برروی کنترلر با دکمه جهت بالا امکان پذیر است و بدین گونه شما می‌توانید اطلاعات کاملی از تمام منابع و تجهیزاتی که به همراه دارید را مشاهده کنید، اطلاعات کاربردی درخصوص اسلحه‌هایتان و تاثیر گذاری آن‌ها در شرایط مختلف را بررسی کنید و مهم‌تر از همه اینکه به وسیله این صفحه می‌توانید تجهیزات و آیتم‌های خود را برروی زمین بیاندازید تا دیگر هم‌تیمی‌هایتان از آن‌ها استفاده کنند.

از درختان و بوته‌ها برای بهتر پنهان شدن استفاده کنید!

طراحی کارتون مانند Fortnite: Battle Royal موجب می‌شود تا تشخیص بسیاری از محتویات داخل بازی مانند بازیکنان از فضای اطراف آن‌ها جه در محیط‌های جنگلی یا محیط‌هایی باز ساده باشد. اما در بسیاری از مواقع شما می‌توانید با یک انتخاب درست و نگاه دقیق مکان‌های مناسب برای پنهان شدن یا کمتر دیده شدن توسط دیگر کاربران را پیدا و از آن‌ها استفاده کنید. در محیط بازی بوته‌ها و درختچه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها پنهان شوید و بدین طریق کاربران مخصوصا از فواصل دور قابلیت تشخیص و مشاهده شما را نخواهند داشت. کافیست به  سادگی درون این بوته‌ها روید و منتظر موقعیت مناسب بمانید تا در یک فرصت عالی دشمنان خود را غافلگیر کنید! البته این روش برای بازیکنان حرفه‌ای شناخته شده است و بسیاری از آن‌ها با نزدیک شدن به پایان بازی با شلیک کردن به داخل بوته‌ها از عدم حضور کاربران در آنان اطمینان حاصل کنند.

برای احیای دوستان خود دور آن‌ها دیوار بسازید!

شاید این مسئله بسیار ساده و ابتدایی جلوه کند، اما بسیاری از مواقع با قرار گرفتن در شرایط سخت و حساس بازی بازیکنان آن را فراموش می‌کنند و به سادگی موقعیت خود برای پیروزی را از دست می‌دهند. در Fortnite: Battle Royal بسیاری از مشکلات به سادگی به وسیله ساخت و ساز به موقع و دقیق حل می‌شوند و استفاده از دیوار در حین احیای دوستان یا هم‌تیمی‌هایی که Knock Out شده‌اند می‌تواند بسیار مهم باشد. تنها به خاطر داشته باشید که در چنین شرایطی از چوب برای ساخت و ساز استفاده کنید چرا که دیوارهای چوبی به سرعت ساخته می‌شوند و می‌توانند در چنین شرایطی بسیار کاربردی باشند. در شرایط سخت‌تر ممکن است نیاز با ساخت سازه‌ای با لایه‌های بیشتر باشد تا بتوانید از آن برای حمله به دشمنان استفاده کنید و سپس به احیای دوستتان بپردازید.

به درهایی که باز هستند توجه کنید!

بازیکنان با سابقه می‌دانند که درها می‌توانند اطلاعات بسیار زیادی از یک محوطه یا منطقه به شما بدهند. یک ساختمان با در باز می‌تواند نشان دهنده سنگری برای دشمنان باشد، یا حداقل بدین معنی است که فردی پیش از شما وارد ساختمان شده و منابع و آیتم‌های داخل آن را با خود برده است. درهمین راستا بهتر است توجه داشته باشید که بستن درها پشت سرتان می‌تواند در به اشتباه انداختن کاربران دیگر بسیار تاثیر گذار باشد و شما را در موقعیتی مناسب برای غافلگیر کردن آنان قرار دهد. همچنین توجه به درهای درونی ساختمان و چک کردن باز بودن یا بسته بودن آنان می‌تواند شما را از غافلگیر شدن توسط دیگر بازیکنان نجات دهد، پس به درها توجه ویژه‌ای داشته باشید!

اهمیت تله‌ها بسیار زیاد است!

در Fortnite: Battle Royal تله‌ها می‌توانند بسیاری از شرایط را به نفع شما تغییر دهند. شما می‌توانید این آیتم‌های کاربردی را در حین گشتن برای پیدا کردن منابع و سلاح‌ها در بسیاری از مکان‌ها پیدا کنید و از آنان برای غافلگیری بازیکنان استفاده کنید. گرچه Fortnite: Battle Royal اصولا یک بازی سریع است که بازیکنان پس از بررسی یک خانه به سرا خانه بعدی میروند و زمان زیادی را صرف حضور در آنان نمی‌کنند، اما باقی گذاشتن یک تله در خانه و سپس ترک آن می‌تواند به احتمال بسیار زیاد یکی از بازیکنان را دچار مشکل کند و در صورت استفاده از تله‌های کشنده آنان را درجا به کشتن دهد! استفاده صحیح و بجا از تله‌ها نیز اهمیت زیادی دارد پس با تفکری صحیح و برنامه ریزی شده اقدام به کار گذاری آنان کنید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

نارنجک Boogie ( Boogie Bomb) بهترین است!

اگر نارنجک متفاوت و عجیب بازی که با نام Boogie Bomb شناخته می‌شود را پیدا کردید، حتما آن را بردارید! Boogie Bomb در حال حاضر یکی از مسخره‌ترین و در عین حال کاربردی‌ترین سلاح‌هایی است که در Fortnite: Battle Royal می‌توانید از آن استفاده کنید! هنگامیکه این نارنجک منفجر می‌شود، تمام افراد حاضر در شعاع تاثیر آن برای مدت 5 ثانیه شروع به رقصیدن می‌کنند و بدین گونه تبدیل به اهدافی ساده و بی‌خطر برای دیگر بازیکنان می‌شوند تا به سادگی آنان را از پای درآورند. استفاده به موقع و صحیح با توجه به شعاع تاثیر گذاری آن می‌تواند در بسیاری از مواقع حریفتان را کار بیندازد تا به سادگی او را از پای دربیاورید.

کلیدی‌ترین نکته برای پیروزی، یادگیری ساخت و ساز است!

درنهایت به مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عامل موفقیت و پیروزی کاربران در Fortnite: Battle Royal یعنی استفاده صحیح از قابلیت ساخت و ساز می‌رسیم که به سادگی می‌تواند نتیجه یک نبرد را به نفع شما تغییر دهد. در ابتدا آشنایی و استفاده سریع و به موقع از منوی ساخت و ساز بازی بسیار سخت و زمان‌بر است، اما تمرین زیاد و استفاده از آن در هرشرایطی می‌تواند به شما کمک کند که هرچه سریع‌تر آن را بیاموزید و از آن به بهترین شکل استفاده کنید. درحقیقت با کنار گذاشتن بسیاری از تفاوت‌های کلی Fortnite: Battle Royal که حاصل از سبک فانتزی آن است، اصلی‌ترین مسئله که موجب متفاوت شدن آن از دیگر عناوین مشابه می‌شود سیستم ساخت و ساز آن و تاثیرگذاری این سیستم در روند نبردهای درون بازی است. سیستم ساخت و ساز بازی را بیاموزید چرا که بزرگ‌ترین تفاوت بین یک بازیکن حرفه‌ای و مبتدی در Fortnite: Battle Royal بسته به نحوه استفاده از آن دارد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان