وزیر بهداشت: قیمت دارو افزایش نیافته است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر افزایش نیافتن قیمت دارو در کشور تاکید کرد و گفت: البته با توجه به افزایش اخیر قیمت ارز، باید کمیسیون قیمت گذاری رفتار منطقی در زمینه قیمت گذاری دارو داشته باشد

وزیر بهداشت: قیمت دارو افزایش نیافته است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر افزایش نیافتن قیمت دارو در کشور تاکید کرد و گفت: البته با توجه به افزایش اخیر قیمت ارز، باید کمیسیون قیمت گذاری رفتار منطقی در زمینه قیمت گذاری دارو داشته باشد.

به گزارش به نقل از ایرنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره افزایش قیمت داروها افزود: ما هیچ افزایشی در این زمینه نداده ایم، ولی بیمه ها متفاوت عمل می کنند. ممکن است تغییراتی در بیمه ها به وجود آمده باشد ولی ما هیچ افزایش تعرفه ای نداشته ایم.
وی تصریح کرد: البته باید پذیرفت با تغییر نرخ ارز، مواد اولیه و برخی از تجهیزات و حتی برخی داروها وارداتی است، باید کمیسیون قیمت گذاری در نحوه قیمت گذاری رفتار منطقی داشته باشد یعنی ضمن اینکه باید رعایت حال مردم شود، از آن طرف هم به نحوی عمل نکند که کمبود در بازار ایجاد شود.
وزیر بهداشت در پاسخ به سوال دیگری که چند درصد افزایش نرخ ارز بر داورها تاثیر گذار خواهد بود، اظهار داشت: باید افرادی که کارشناس هستند، در این زمینه اظهار نظر کنند.
وی درباره رضایت خود از پیش بینی منابع این وزارتخانه در لایحه بودجه سال آینده افزود: باید واقع بین بود چون فاصله زیادی بین ایده آل ها و آنچه محقق می شود، وجود دارد. باید واقع بین باشیم چون کشور پهناور بوده و مشکلات متعددی پیش روی دستگاه های اجرایی وجود دارد و دولت فقط بهداشت و درمان نیست، البته ما راضی هستیم.
قاضی زاده درباره اقدامات بیمارستانی در روزهای پایانی سال و عید نوروز خاطر نشان کرد: در این ایام دستگاه های خدماتی فعال تر هستند و وزارت بهداشت نیز در ایام نوروز برنامه همه ساله خود را با نقص کمتری اجرا خواهد کرد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان