غذای ملل؛ طرز تهیه بروسکتای گوجه‌فرنگی

تصمیم‌گیری برای درست کردن غذاهای متنوع و البته خوشمزه، همیشه یک دغدغۀ فکری است. گاهی برای یک مهمانی خاص یا حتی یک عصرانه معمولی به‌دنبال دستور تهیه یک غذای راحت و درعین‌حال خوشمزه هستیم، اما چیزی دستگیرمان نمی‌شود

غذای ملل؛ طرز تهیه بروسکتای گوجه‌فرنگی

تصمیم‌گیری برای درست کردن غذاهای متنوع و البته خوشمزه، همیشه یک دغدغۀ فکری است. گاهی برای یک مهمانی خاص یا حتی یک عصرانه معمولی به‌دنبال دستور تهیه یک غذای راحت و درعین‌حال خوشمزه هستیم، اما چیزی دستگیرمان نمی‌شود. سرآشپز روزچین امروز قصد دارد طرز تهیۀ نوعی غذای ایتالیایی خوشمزه و ساده را به شما آموزش دهد که با هرنوع ذائقه‌ای سازگار است. این دستورالعمل را می‌توانید هم به‌عنوان یک پیش‌غذا در مهمانی‌ها یا حتی به‌عنوان یک عصرانه خوشمزه سرو کنید. در ادامه با ما همراه باشید و طرز تهیۀ بروسکتای گوجه‌فرنگی را ببینید.

بروسکتا در حقیقت نام یکی از پیش‌غذاهای معروف ایتالیایی است که بیشتر در مرکز ایتالیا تهیه می‌شود. پایۀ اصلی تهیۀ بروسکتا، نان ایتالیایی گریل شده است که روی آن سیر تازه و روغن زیتون اصل مالیده می‌شود. روی بروسکتا را می‌توان با هر مادۀ دلخواهی پر کرد. اما در این بخش با تهیۀ بروسکتای گوجه‌فرنگی با شما هستیم.

بروسکتای گوجه فرنگی

مواد لازم برای تهیۀ بروسکتای گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی: چهار عدد متوسط
نمک و فلفل سیاه تازه: به مقدار دلخواه
روغن زیتون اصل: دو قاشق غذاخوری
برگ ریحون: به مقدار لازم
سیر تازه: چهار حبه متوسط
نان فرانسوی یا ایتالیایی: شش تکه متوسط

طرز تهیه بروسکتای گوجه‌فرنگی

برای تهیه این پیش‌‌‌غذای ایتالیایی فوق‌العاده خوشمزه، نیاز به نان فرانسوی یا ایتالیایی دارید. برای این کار می‌توانید از نان باگت استفاده کنید. فقط دقت داشته باشید که لازم نیست خمیر نان را خالی کنید. فقط آن را مطابق تصویر برش بزنید.

بروسکتای گوجه فرنگی

در مرحلۀ بعد تهیه بروسکتای گوجه فرنگی گوجه‌ها را به قطعات کوچک‌تر برش بزنید. سعی کنید قسمت‌های شل گوجه را از آن جدا کنید. می‌توانید از گوجۀ زرد‌رنگ هم استفاده کنید تا مطابق ویدئو ترکیب‌رنگ جذابی به دست بیاید. گوجه‌ها را در یک ظرف بزرگ بریزید و به آن‌ها مقداری روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه تازه اضافه کنید. مخلوط گوجه را خوب هم بزنید تا حسابی طعم‌دار شود.

بروسکتای گوجه فرنگی

تکه‌های نان باگت را که از قبل برش داده‌اید، روی سطح کارتان بچینید و به کمک یک فرچه آن‌ها را به روغن زیتون آغشته کنید، طوری‌که همۀ قسمت‌های آن پوشش داده شود. حالا یک تابه را روی حرارت بگذارید تا داغ شود، سپس برش‌های نان باگت را درون آن سوخاری کنید. حبه‌های سیر را روی سطح نان بمالید تا طعم‌دار شوند. در مرحلۀ آخر هم مخلوط گوجه را مطابق ویدئو روی نان قرار دهید و با برگ ریحون تازه تزئین کنید. عطر ریحون تازه، طعم این غذا را دو برابر می‌کند.

امیدواریم که از طعم این پیش‌غذای خوشمزه لذت ببرید.😊

منبع: 

 

این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان