کشته شدن ۲ سرباز ارتش ترکیه در شمال عراق

منابع خبری می‎گویند که بر اثر انفجار بمب کنار جاده‎ای ۲ سرباز ارتش ترکیه در شمال عراق کشته شدند.

کشته شدن 2 سرباز ارتش ترکیه در شمال عراقبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان،منابع خبری می‎گویند که بر اثر انفجار بمب کنار جاده‎ای 2 سرباز ارتش ترکیه در شمال عراق کشته شدند.

ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه اعلام کرد: در پی انفجار یک بمب در استان حکاری دو سرباز ارتش ترکیه کشته و یک سرباز نیز مجروح شده است.

در بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه آمده است: این بمب به وسیله یکی از اعضای گروه پ.ک.ک در نزدیکی یک پایگاه هوایی جاسازی شده بود.

استان حکاری در جنوب ترکیه و در مناطق مرزی این کشور با عراق قرار دارد.

رجب طیب اردوغان روز شنبه 20 ژانویه به صورت رسمی عملیات نظامی ترکیه علیه یگان‌های مدافع خلق در شمال غربی سوریه را اعلام کرد.

وی هدف از این عملیات را «پاکسازی مرزهای جنوبی ترکیه از تروریست‌ها» اعلام کرده و این در حالی است که «بشار اسد»، رئیس‌ جمهور سوریه در واکنش به این اقدام ترکیه، عملیات عفرین را بخشی از راهبرد آنکارا در راستای حمایت از تروریسم توصیف کرده و گفته است که این اقدام تجاوز به حاکمیت سوریه است.

عملیات نظامی ترکیه علیه نیروهای کُرد در منطقه عفرین سوریه چند روز پس از آن صورت گرفت که دولت آمریکا اعلام کرد قصد دارد یک گارد مرزی 30 هزار نفره متشکل از نیروهای کُرد سوریه در مناطق مرزی ترکیه تشکیل دهد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان