با دریافت روزانه چند کالری لاغر می شویم؟

دغدغه ذهنی خیلی از افراد جامعه اضافه وزن است. حتی ممکن است این اضافه وزن خیلی کم باشد در حدی که به چشم نیاید. در این مطلب برای شما توضیح دادیم که چگونه اضافه وزن زیاد یا کم خود را با دانستن رموز کالری ها از بین ببرید. با ما همراه باشید.

زنان و مردان روزانه چند کالری مصرف کنند؟

با توجه به مرکز بهداشت ملی ( NHS ) انگلستان، یک مرد بالغ به طور متوسط نیاز به حدود 2500 کالری در روز برای ثابت نگه داشتن وزن خود دارد در حالی که به طور متوسط یک خانم بالغ 2000 کالری در روز نیاز دارد. مقامات ایالات متحده 2700 کالری در روز برای مردان و 2200 کالری برای زنان توصیه می کنند. جالب است توجه داشته باشید که در UK، که در آن مردم به طور متوسط بلندتر از آمریکایی ها هستند ولی مقدار توصیه شده کالری روزانه پایین تر است. نرخ اضافه وزن و چاقی در بزرگسالان و کودکان در ایالات متحده آمریکا بطور قابل توجهی بالاتر از انگلستان است.

NHS تاکید می کند که به جای کالری شماری دقیق، مردم باید بیشتر یک رژیم غذایی سالم و تقریبا متعادل داشته و از لحاظ بدنی فعال باشند. پژوهشگران سوئدی در مجله تغذیه بالینی آمریکایی ( ژوئیه 2013 ) گزارش دادند که اگر شما پنج وعده از میوه و سبزی در روز می خورید شما احتمالا زندگی طولانی خواهید داشت به گزارش سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد ( FAO )، حداقل کالری فرد به طور متوسط در هر روز در سطح جهانی حدود 1800 کیلوکالری است.

 

از چه راهی کالری مناسب را دریافت کنیم؟

کالری مورد نیاز بدن شما باید از ۵۵-۶۰ درصد از کربوهیدرات، ۲۵-۳۰ درصد از پروتئین و ۱۵-۲۰ درصد از چربی تشکیل شود. یک انسان سالم باید میزان کالری مورد نیاز بدن خود را طی ۴-۶ وعده به بدن برساند که البته به دلیل شرایط شغلی و فرهنگی به ما آموزش داده اند که غذای خود را در ۳ وعده نسبتا بزرگتر میل کنیم که این امر به عنوان یک رژیم غذایی سالم به شمار نمی رود.

میزان کالری مورد نیاز یک مرد بالغ فعال ( منظور از فعال بودن ، داشتن حداقل ۳-۵ مرتبه ورزش در طول هفته می باشد) بر اساس عوامل فوق الذکر در حدود ۲۵۰۰-۳۰۰۰ کالری در هر روز می باشد.

 

هر فرد برای لاغری، چقدر در روزباید کالری کمتری دریافت کند؟

از دست دادن 0.23 تا 0.9 کیلوگرم به معنای کاهش کالری به میزان 250 الی 1000 کالری از رژیم غذایی روزانه می باشد. (اگر روزانه 500 کالری کاهش دهید، هر هفته حدود نیم کیلو گرم کاهش وزن خواهید داشت)

این بدان معناست که میزان کالری برای زنان حدود 1200 الی 1500 کالری و برای مردان 1500 الی 1800 کالری باید باشد. هر چند این میزان کالری در حالت پایه به حساب می آید و بستگی بسیاری با شرایط مختلف شما از جمله میزان فعالیت فیزیکی، توده بدنی و… دارد. در نتیجه حتی ممکن است شما به میزان بیشتری کالری نیاز داشته باشید که نظر متخصص در این زمینه معتبر می باشد.

 

بعد از چند دقیقه ورزش به چربی سوزی می رسیم؟

چه مقدار باید ورزش کنیم تا بدن به چربی سوزی برسد؟ گرچه ۱۵ دقیقه ورزش کمی چربی می سوزاند، به طور کل ۳۰ دقیقه طول می کشد تا بدن به سراع ذخیره چربی های بدن برود.

اگر قصد دارید وزنتان را پایین بیاورید، باید ۳۰ دقیقه تمرین با شدت متوسط مثل پیاده روی، را سه روز در هفته در برنامه خود قرار دهید.

 

بهترین ورزش کاهش وزن کدام است، پیاده روی یا دو؟

یک مایل پیاده روی به همان اندازه یک مایل دویدن کالری می سوزاند. بعلاوه، پیاده روی فواید خاصی برای کاهش وزن دارد.

نیمی از سوخت بدن در حین پیاده روی از چربی ها تامین می شود. اما طی دویدن، کمتر از یک سوم کالری های سوخته شده از چربی ها تامین می شود.

 

برنامه غذایی برای کاهش وزن چگونه باشد؟

صبحانه مهمترین رکن کاهش وزن به کمک کالری شماری است. هدف خوردن 300 تا 500 کالری در صبح است که می تواد شامل کربوهیدرات های پیچیده، پروتئین بدون چربی و چربی های سالم برای قلب باشد." خوردن صبحانه باعث بهبود متابولیسم می شود ضمن این که خوردن صبحانه باعث می شود صبح سیر شده و تمرکز بهتری داشته باشید. " با این حال خوردن قهوه و شیرینی ساده ترین صبحانه ای است که می توانید بخورید در حالی که بدنتان به پروتئین و فیبر در وعده صبحانه نیاز دارد مثل خوردن تخم مرغ به همراه سبزیجات یا نصف نان شیرینی با کره بادام.

 

ناهار انرژی بخش را فراموش نکنید

وعده ناهار باید بین 300 تا 600 کالری داشته باشد. برخی از بهترین خوراکی ها برای ناهار و پر انرژی ماندن عبارتند: از سالادی از اسفناج، کلم کیل kale، کینوآ quinoa، نخود، خیار، لبو، گوجه فرنگی و تکه های از ماهی سالمون یا مرغ گریل شده.

 

شام رژیم کالری شمار چه بخوریم؟

مقدار کالری مصرفی در وعده شام برای کمک به بهبود متابولیسم نباید بیشتر از 300 تا 600 باشد. شام باید متعادل باشد، مخلوطی از تکه کوچکی از گوشت بدون چربی، مرغ یا ماهی، یک سرو سبزیجات و سرو غلات کامل.  ابتدا سبزیجات و پروتئین بخورید و در انتها کربوهیدرات مصرف کنید – با این روش کمتر غذا خواهید خورد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان