روش هایی برای پرپشت نشان دادن مو [قسمت اول]

آقایان یا خانم‌ها دلایل مختلفی برای پرپشت نشان دادن موهایشان دارند

آقایان یا خانم‌ها دلایل مختلفی برای پرپشت نشان دادن موهایشان دارند. بعضی می­خواهند جوانتر و در نتیجه جذاب­‌تر به نظر برسند. عده‌ای هم می­‌خواهند در محیط کار سرزنده و با انرژی­‌تر باشند. در این مواقع باید در جست‌و‌جوی راهی بود که بتوان موهای کم‌پشت را طوری حالت داد که پرپشت به نظر برسند و حس جوانی را القا کنند. گاهی هم هدف آن است که برای یک مناسبت خاص مثلا مهمانی، موها پرتر دیده شوند. به هر حال هدف هر چه باشد راه‌های ساده و سریعی وجود دارد، برای آشنایی بیشتر با این‌ ترفند‌ها با بنیتا همراه باشید.

برای آقایان:

1- استفاده از محصولات حجم دهنده

حجم دهنده های مو
یک برنامه­‌ی شست‌و‌شوی منظم را دنبالکنید. برخی آقایان معتقدند که شست‌وشوی منظم مو باعث نازک‌­تر شدن و یا ریزش آن‌ها می­گردد. دقیقا عکس این اتفاق واقعیت دارد. موهای شسته نشده و چرب به یکدیگر می­‌چسبند و به این ترتیب پوست سر بیشتر نمایان است. پس شوینده‌­ای را پیدا کنید که حجم موهایتان را به حداکثر می­‌رساند. بسیاری از نرم‌کننده‌ها و شامپوها حاوی محرک فولیکول با فرمول پلیمری مخصوص هستند که حجم مو را زیاد می­‌کنند و می­‌توان آن‌ها را به‌طور منظم مصرف کرد. البته قبل از آن‌که راهکاری را برای بعد از استحمام در نظر بگیرید، از موثر بودن شامپوها و نرم‌کننده‌ها اطمینان پیدا کنید.
برای گرفتن بهترین نتیجه، نرم­‌کننده و یک شامپوی حجم دهنده را با یکدیگر ترکیب کنید. معمولا ترکیب پیشنهادی روی برچسب محصولات حجم دهنده نوشته شده است.
نرم‌­کننده و شامپوهای حجم دهنده تنها ظاهر موها را پرپشت نشان می‌­دهند. شما باید بتوانید تفاوت را در حجم موهایتان، هنگام خشک کردن و یا حالت دادن آن‌ها و بعد از مصرف این محصولات، احساس کنید.

2- دمای آب شست و شو خیلی بالا نباشد
تاثیر دمای آب بر مو

هیچ‌وقت موهای خود را با آب داغ نشویید. شستن شامپو و نرم­‌کننده با آب داغ می­‌تواند فولیکول‌های مو را از بین برده و یا کم‌­حجمی آن را تشدید کند.

3- استفاده از محصولات حالت‌­دهنده و حجم دهنده

حالت دهنده های مو
استفاده­‌ی مکرر از فوم، واکس مو، اسپری، ژل و سایر محصولات مشابه، موجب کم‌­حجم نشان دادن مو می­‌گردند. علاوه بر این هر یک از محصولات، تاثیر متفاوتی روی اشخاص مختلف دارند. سعی کنید علت نازکی موها را دریابید و متناسب با آن محصول مناسب را استفاده نمایید.
از محصولات رقیق و سبک­‌تری استفاده کنید. مصرف فوم، ژل، واکس مو و یا اسپری­‌های غلیظ باعث خواهد شد موهایتان چرب‌­تر و در نتیجه کم­‌حجم‌­تر به نظر برسد. به عبارت کلی­تر، هر چه این محصولات را کمتر روی سر خود احساس کنید، بیشتر باعث پرپشتی موهایتان می‌شوید.
در حالت کلی فوم‌ها نسبت به سایر
محصولاتحالت‌­دهنده ارجحیت دارند، چرا که بعد از استفاده، کمتر روی مو باقی می‌مانند. تاثیر حالت­‌دهنده‌­ها باید بلافاصله بعد از مصرف نمایان شود.

4- از مصرف محصولاتی که موجب خشکی مو می­‌گردند اجتناب کنید

خشکی مو
حجم دهنده‌هایی که باعث خشکی و شکنندگی موهایتان می­شوند گزینه­‌ی مناسبی نیستند. هر چه موها منعطف­‌تر و نرم­‌تر شوند، تاثیر این محصولات بیشتر است.

5- استفاده از حجم دهنده‌ها به صورت مداوم

با این که واکس مو، فوم، اسپری و ژل‌ها نقش بسزایی در پرپشت نشان دادن موها دارند؛ اما اثر آن­‌ها همیشگی نیست. شما به برنامه‌ای منسجم و دائمی برای گرفتن بهترین نتیجه احتیاج دارید.
برای استفاده‌­ی محصولات حجم دهنده بهتر است از طریقه­‌ی مصرف آن پیروی کنید. معمولا استفاده­‌ی بیش از حد آن‌ها موجب از بین رفتن درخشندگی مو و ریزش موضعی می­‌گردد، پس بهتر است مقدار توصیه شده و حتی کمتر از آن را به موها بزنیم. اغلب حجم دهنده‌ها از فرمول‌های مرطوب­‌کننده در ساختارشان استفاده می­‌کنند که به پوشش فولیکول موها کمک می­‌کند.

6- بعد از اعمال حالت‌­دهنده‌­ها از سشوار استفاده کنید

استفاده از سشوار
موهای خشک، پرپشت‌­تر دیده می­‌شوند بنابراین بعد از مصرف محصولات حجم دهنده، موهای خود را با سشوار خشک کنید.

7- موها را شانه نزنید‌

با این که شانه تا کنون وسیله‌ی مناسبی برای حالت دادن موها به شمار می­‌رفته اما اثرات نامطلوبی روی حجم موها می‌گذارد. شانه کردن، ریشه‌ی موها را کشیده و بدین ترتیب جهت آن‌ها را عوض می‌­کند، بنابراین قسمت بیشتری از پوست سر پدیدار می­‌گردد. برای گرفتن نتیجه‌­ی مطلوب از دست‌هایتان برای حالت­‌دهی استفاده کنید.

8- محصولات حالت‌­دهنده را به ساقه‌ی مو بزنید، نه به ریشه

زدن حالت­‌دهنده به ریشه، نتیجه‌­ی معکوسی را به دنبال خواهد داشت و موها کم‌­پشت جلوه خواهند کرد. این کار باعث تجمع موها شده و پوست سر را نمایان می‌­سازد.

9- حالت­‌های مختلفی را امتحان کنید

مدل مو
این‌که حجم موهایتان را به حداکثر برسانید، فرایندی است که معمولا با اشتباه و شکست همراه است. زمانی را صرف روش‌های گوناگون حالت­‌دهی کنید تا نتیجه‌­ی مطلوب را بگیرید.
از نوک انگشتان و دست خود برای ایجاد تغییرات لازم روی موها استفاده کنید. اگر نوع موهایتان فر و یا موج‌­دار است از انگشتانتان برای باز کردن پیچ و تاب­‌ها استفاده کنید تا پرپشت­تر دیده شوند
. سعی کنید محصولات حجم دهنده را برای قسمت‌های کم‌­پشت استفاده کنید نه همه‌­ی آن. به این ترتیب بخش‌­هایی از سرتان به صورت طبیعی پرپشت جلوه خواهد کرد.

10- از نظر دیگران استفاده کنید

مشورت برای مدل مو

 هنگامی‌که حالت موهایتان را برای رسیدن به حجم بیشتر عوض می‌کنید، بهتر است از دیگران نیز درباره­‌ی مدل موی جدید خود بپرسید. گاهی ممکن است بیش از حد به موضوع اهمیت داده باشیم و قدرت تشخیصمان را از دست بدهیم. از یک دوست و یا آشنای قابل اعتماد بخواهید درباره‌ی حالت جدید موهایتان نظر دهد تا واقعا بفهمید روش‌ها تاثیری داشته‌اند یا خیر.
لازم به ذکر است که گاهی اوقات موهای کم‌­پشت بیشتر به شما می‌آید. از آن‌جایی که این کم‌حجمی مربوط به شماست، مطمئن شوید که راه‌حل آن نیز کاملا به خودتان مربوط خواهد شد.

 اگر دوست داشته باشید می‌توانید یک سری هم به «علت سفید شدن موی سر چیست؟» بزنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان