مد و حجاب/ اولین کالکشن حجاب برند یونیکلو

حرکت کردن با دنیای مد محدود به سن، جنس، ملیت و مذهب نیست. مسلمانان هم می‌توانند استایل زیبا و مد روز داشته باشند و در دنیای مد فعالیت کنند. اخیرا کمپانی‌های مد، نشان داده‌اند که تمایل دارند در مجموعه کارها و طرح‌هایشان از حجاب استفاده کنند. این‌بار در بنیتا، اولین مجموعه‌ی لباس حجاب برند یونیکلو را به شما معرفی می‌کنیم.

حرکت کردن با دنیای مد محدود به سن، جنس، ملیت و مذهب نیست. مسلمانان هم می‌توانند استایل زیبا و مد روز داشته باشند و در دنیای مد فعالیت کنند. اخیرا کمپانی‌های مد، نشان داده‌اند که تمایل دارند در مجموعه کارها و طرح‌هایشان از حجاب استفاده کنند. این‌بار در بنیتا، اولین مجموعه‌ی لباس حجاب برند یونیکلو را به شما معرفی می‌کنیم.

مجموعه حجاب یونیکلو

تقریبا یک سال پیش، روز 26 فوریه، برند یونیکلو که یک برند ژاپنی است با طراحی و عرضه‌ی مجموعه لباس حجاب، تنوعی در طراحی‌های خود به وجود آورد. این مجموعه با همکاری طراح مسلمان انگلیسی-ژاپنی، هانا تاجیما، که در قسمت قبلی این سری مقالات در بنیتا درباره‌ی او و مجموعه لباس‌های حجاب او خواندید، صورت گرفته و تمرکز آن بر روی طراحی با پارچه‌های ظریف و سبک است.

تاجیما در مصاحبه‌ای با یونیکلو، درباره‌ی این مجموعه لباس گفت: «لباس‌های پوشیده و ساده یک مسئله‌ی شخصی است. نحوه‌ی لباس پوشیدن یک فرد شخصیت او را نشان می‌دهد. به علاوه، با عرضه‌ی این مجموعه می‌خواستم به مردم این امکان را بدهم که با لباس‌های پوشیده و ساده، استایلی زیبا داشته باشند. این مجموعه شامل لباس‌هایی از جمله کت، شلوار، دامن و تونیک‌های بلندی به نام کِبایا است.

لباس‌های این مجموعه از پارچه‌های با کیفیت و لوکس و در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع طراحی شده است. به علاوه برای لباس‌های این مجموعه قیمت مناسبی در نظر گرفته شده و قیمت همه‌ی این لباس ها زیر 60 دلار، معادل تقریبا 180،000 تومان است. بنابراین افراد می‌توانند با پرداخت مبلغی کم، استایلی زیبا و پوشیده داشته باشند.

مجموعه لباس حجاب یونیکلو

یونیکلو در وب‌سایت خود در مورد این مجموعه لباس گفته است: «این لباس‌ها علاوه بر این‌که طراحی‌ای زیبا دارند، چسبان و بدن‌نما نیستند. همه‌ی جزئیات این لباس‌ها با توجه به ظرافت زنانه طراحی شده و بسیار راحت هستند.»

با توجه به عرضه‌ی این مجموعه لباس و کمپین حجاب برند اچ اند ام با همکاری ماریا ادریسی، اولین مدل مسلمان برند اچ اند ام که پیش از این در بنیتا درباره‌ی این کمپین خواندید، عرضه‌ی عروسک‌های باربیِ با حجاب و مجموعه لباس حجاب دلچه و گابانا، گزارش شده است که با افزایش نیاز مسلمانان به این‌گونه مجموعه‌ها، سالانه 484 میلیارد دلار درآمد خواهد داشت و غول بازار مد، یونیکلو، در این مسیر پیشتاز است.

هانا تاجیما، در این‌باره می‌گوید: «به نظرم به جای تخمین زدن سود و میزان فروش، صنعت مد به دنبال این است که بداند چرا زنان صرف‌نظر از فرهنگ، علاقه به پوشیدن این‌گونه لباس‌ها دارند.»

هیروشی تاکی، مدیر برند یونیکلو در آمریکا می‌گوید:« این همکاری، ترکیبی از استایل شخصی هانا با لباس‌های پوشیده و حجاب و مفهومی از زندگی مردم، به‌خصوص آن‌هایی که به لباس‌های پوشیده علاقه دارند، از طریق عرضه و طراحی این مجموعه لباس‌ها است. هرکدام از این لباس‌ها با کیفیت، راحتی و استایل زیبا طراحی شده‌اند.»

هانا تاجیما یونیکلو

همان‌طور که در قسمت قبل از این سری مقالات در بنیتا خواندید، هانا تاجیما اعتقاد دارد که با باب شدن نشان دادن جذابیت‌های جنسی در مد، داشتن یک تفکر دیگر بسیار مهم است و همچنین معتقد است استقبال از این مجموعه‌ها نشان داده است که او پاسخ و حمایت خوبی نسبت به این طرح‌ها و نشان دادن جنبه‌ی دیگری از زیبایی دریافت کرده است. از آنجایی‌که حجاب روز به روز بیشتر در دنیای مد دیده می‌شود، تاجیما اعتقاد دارد که این صنعت در حال بیدار شدن است.

منابع:seventeen, i-d.vice, hngn

می توانید بیوگرافی این طراح جوان را در مطلب هانا تاجیما، طراح مسلمان ژاپنی بخوانید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر