هنرمندان در فضای مجازی/ «سفرت بخیر رفیق جان»

حسن جوهرچی درگذشت تا درد دیگری بر دردهای امسالمان افزوده شود

حسن جوهرچی درگذشت تا درد دیگری بر دردهای امسالمان افزوده شود. هنوز داغ پلاسکو و درگذشت کاظم افرندنیا را بر تن داشتیم که خبر شوکه کننده‌ی درگذشت بازیگر دیگری را شنیدیم. حسن جوهرچی را که بسیاری او را با سریال «با من بمان» به خاطر دارند، بر اثر بیماری کبدی از میان ما رفت. روز یکشنبه هم مراسم تشییع پیکر او از مقابل خانه‌ی سینما انجام و در قطعه‌ی هنرمندان به خاک سپرده شد. بسیاری از اهالی سینما برای وداع آخر آمده بودند و آنان هم که نیامده بودند، با ارسال پیام‌هایی تسلیت گفتند و یا همدردی و غم خود را در فضای مجازی و به‌خصوص اینستاگرام اعلام کردند. همان‌گونه که در حادثه‌ی پلاسکو از طریق فضای مجازی در کنار داغ‌دیدگان بودند. مطلب مربوط به همدردی هنرمندان با آتش‌نشانان پلاسکو را می‌توانید در بنیتا بخوانید. در مورد حسن جوهرچی هم هنرمندان با انتشار تصاویری از او یادش را زنده نگه داشتند. تعدادی از این پیام‌ها را ادامه مشاهده می‌کنید.

باران کوثری با انتشار عکسی از نقش‌آفرینی جوهرچی در سریال در پناه تو نوشت:

«انگار هرچه قدر هم مى‌پذیرى مرگ حقیقته و همه جا هست، باز با داس نحسش جایى رو مى زنه که شوکه‌ات کنه ...

براى من و هم‌نسلان من، بعد از سریال «در پناه تو» حسن جوهرچى نماد مرد خوب بود، مرد باوقار، مرد متین، عاشق صبورى که در سکوت و متانت منتظر ماند و حتى یک‌بار صدایش را از آن صداى آرام و خجالتى، بالاتر نبرد. همه‌ی این سال‌ها، بعد از آن که گرد سفیدى هم روى موهایش نشست، چیزى از آن تصویر و متانت کم نشد و همچنان تصویرش یادآور عشق جوانى بود و شور و شوق رسیدن در کنار نجابت ...

باورم نمى‌شود. زمان، کمى صورتش را افتاده کرده بود و موهایش سفید شده بود، اما مرگ؟! خیلى زمان داشت، خیلى نقش‌ها، خیلى تصویرهاى دیگرى از عشق مانده بود که در آستانه‌ی میانسالى رقم بزند ... افسوس»

اینستاگرام باران کوثری

امیر آقایی هم در اینستاگرامش نوشت: «حسن عزیز، روحت شاد»

اینستاگرام امیر آقایی

رامبد جوان هم عکس از حسن جوهرچی منتشر کرد و درگذشتش را تسلیت گفت.

اینستاگرام رامبد جوان

امیر جعفری هم نوشت: «روحت شاد رفیق»

اینستاگرام امیر جعفری

بهرام رادان که در فیلم «آبی» هم‌بازی حسن جوهرچی بود، با انتشار عکسی از صحنه‌های فیلم، در متنی برای این دوست قدیمی‌اش نوشت: «حسن جانم، یادته تابستان ٧٩ سکانس‌هاى آخر فیلم «آبى» تو تئاتر شهر؟ کل‌کل جک داشتیم، این‌قدر واسه هم جک تعریف کردیم و غش غش خندیدیم که حمیدخان لبخنده (کارگردان) دعوامون کرد، ساکت شدیم و خنده‌مون‌و نگه داشتیم جورى که رنگمون بنفش شده بود، سال‌ها بعد دیدمت، حوالى همون تئاترشهر، همون صورت مهربون، ریش سفید کرده بودى، شماره تلفن هامونو به هم دادیم، قرار شد زنگ بزنى، زنگ بزنم، نزدیم، حیف، حیف، حیف... سفرت بخیر رفیق جان»

اینستاگرام بهرام رادان

شهاب حسینی با انتشار عکسی از آخرین جشن تولد حسن جوهرچی نوشت: «حسن عزیز، غم پر کشیدنت بر غم های این چند صباح گذشته‌ی دلمان افزود. از تو، جز مهربانی و رویی همواره گشاده به یاد ندارم. دل خود را تسکین می‌دهم به امید وصلت به وصال معشوق و آرزوی صبر و اجر اهل صبر به خانواده گرامی‌ات. خاصه، همسر و فرزندان داغدارت. روحت شاد، یادت ماندگار و جایگاه ابدی‌ات آغوش امن الهی باد. آمین. سید شهاب‌الدین حسینی. عکس از فردا نیوز»

 

اینستاگرام شهاب حسینی

بهنوش طباطبایی هم، دیگر بازیگری بود که با اعلام تسلیت و همدردی، یاد جوهرچی را گرامی داشت.

اینستاگرام بهنوش طباطبایی

عباس غزالی: «روحش شاد»

اینستاگرام عباس غزالی

مهتاب کرامتی هم با انتشار عکس جشن تولد 48 سالگی حسن جوهرچی نوشت: «خیلی زود بود، خیلی...تسلیت»

اینستاگرام مهتاب کرامتی

برنامه‌‌ی «کتاب‌باز» یکی از آخرین برنامه‌هایی بود که حسن جوهرچی در آن حضور پیدا کرد. امیرحسین صدیق مجری این برنامه با انتشار تصاویری از حضور جوهرچی نوشت: «گاهی یک تصویر به‌جای هزاران کلمه کار می‌کنه...»

اینستاگرام امیرحسین صدیق

امین حیایی هم تصویری از جوهرچی را در اینستاگرامش منتشر کرد و نبودن او را تسلیت گفت.

اینستاگرام امین حیایی

منبع: بنیتا


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر