زنانی که با قلمشان جاودانه شدند؛ لورل کی همیلتون

اگر جهان را شهر داستان‌ها در نظر بگیریم، شاید بتوان گفت که نویسندگان و شاعران، راویان این شهر اسرار‌آمیز هستند

اگر جهان را شهر داستان‌ها در نظر بگیریم، شاید بتوان گفت که نویسندگان و شاعران، راویان این شهر اسرار‌آمیز هستند. آن‌ها با جادوی قلمشان انسان‌ها را سحر می‌کنند و زیبایی و زشتی، تلخی و شیرینی و سختی و آسانی زندگی را از نگاه خود به ما نشان می‌دهند. نوشتن ابزاری برای جاودانگیست اما با این حال، تنها عده‌ای از نویسندگان و شاعران به اکسیر جاودانگی دست پیدا می‌کنند. زنان، بخش جدایی‌ناپذیر ادبیات هستند و نمی‌توان نقش آن‌ها را در ادبیات نادیده گرفت. مصطفی مستور در این‌باره در کتاب «استخوان خوک و دست‌های جذامی» می‌نویسد: «اگه زنی در کار نباشه، عشقی هم در کار نیست. شکسپیر و حافظ و رومئو وژولیت و شیرین و فرهاد ول معطل‌اند. اگه روزی زن‌ها بخواند از این جا برند، تقریبا همه ادبیات و سینما و هنر دنیا رو با خودشون باید ببرند».

بنیتا هر هفته به بررسی زندگینامه و معرفی آثار زنان شاعر و نویسنده می‌پردازد. در این قسمت، به بهانه‌ی زادروز لورل کی همیلتون، نویسنده‌ی معاصر آمریکایی، نگاهی به زندگی و آثار این بانوی نویسنده خواهیم داشت.

لورل کی همیلتون

لورل کی کلِین در 19 فوریه 1963 متولد شد. او را بیشتر با عنوان نویسنده‌ی ژانر عاشقانه و فانتزی می‌شناسند. اکثر رمان‌های او دنباله‌دار هستند. لورل در ایالت آرکانزاس آمریکا متولد شد و در هند در کنار مادربزرگش بزرگ شد. او انگلیسی و زیست‌شناسی را در دانشگاه «ایندیانا وسلین» هند، که قبلا «کالج ماریون» نام داشت آموخت. او در همان دانشگاه با همسرش گری همیلتون آشنا شد.

آن‌ها پس از ازدواج صاحب دختری به نام ترینیتی شدند، اما پس از مدتی جدا شدند. لورل به فعالیت‌های زیادی در زمینه‌ی حمایت از حیوانات انجام می‌دهد. لورل در سال 2001 مجددا ازدواج کرد. او در حال حاضر با دخترش ترینیتی و همسرش جاناتان گرین در ایالت میزوری زندگی می‌کنند.    

آثار لورل کی همیلتون

همیلتون

لورل کی همیلتون، نویسنده‌ی دو رمان دنباله‌دار، کتاب‌های کمیک و گلچین‌های ادبی و بسیاری آثار دیگر است. این دو رمان دنباله‌دار عبارتند از آنیتا بلیک و مری جنتری. «آنیتا بلیک» داستان جادوگر خون‌آشامیست که مردگان را زنده می‌کند. بلیک در شهری زندگی می‌کند که خون‌آشام‌ها و حیوانات زیادی در آن، حقوق شهروندی دارند. همیلتون، تا نوامبر 2013 موفق شد 22 رمان از سری آنیتا بلیک را به چاپ برساند و این سری رمان بارها توانسته جزو پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز شود. «مری جنتری»، شاهزاده‌ی سرزمینی جن و پریان، و یک بازپرس خصوصی است. او میان این دو دنیای متفاوت، یعنی دنیای واقعی و دنیای جنیان و پریان، دغدغه‌های زیادی دارد.

او در رمان‌هایش دنیای فانتزی خلق کرده و مفاهیم دنیای خلق شده را با مفاهیم دنیای واقعی می‌آمیزد. «دلربایی» یکی از آثار همیلتون است که در جمع پرفروش‌هاست. این رمان، هجدهمین کتاب همیلتون از سری آنیتا بلیک است که مورد استقبال شدید مردم آمریکا قرار گرفت. رمان‌های او در شرایطی که مردم آمریکا علاقه‌ی زیادی به داستان‌های خون آشامی و فانتزی نشان می‌دادند، جزو پرخواهان‌ترین رمان‌ها بود.

همیلتون در وبسایت شخصی‌اش چنین نوشت: «فیلم‌های قدیمی خون‌آشامی، که اوقات فراغت من را پر می‌کردند برایم منبع الهام بودند. یکی از این فیلم ها «سیرک خون آشام» یا «سیرک وحشت» بود.

او به جز مجموعه‌ی رمان‌هایش، داستان‌های کوتاهی بسیاری نیز دارد که در نشریات گوناگونی مانند «نوولا» و «آبنبات عجیب» به چاپ رسیده اند.

می‌توانید زنانی که با قلمشان جاودانه شدند؛ فروغ فرخزاد را نیز بخوانید.

گردآوری و ترجمه: زهرا محمدی

منابع:

laurellkhamilton، goodreads، fantasticfiction، khabaronline


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان