جورجیو آرمانی نام طراح موفق و مشهور ایتالیایی است که یکی از برندهای معروف او جورجو آرمانیست. داستان زندگی این طراح مشهور بهقدری جذاب است که هر کسی را به یاد فیلمها و قصههای کتاب میاندازد. امروز او را بیشتر به خاطر طراحی لباسهای مردانه میشناسند، ویژگی اصلی طراحیهای او منظم و دقیقبودن آن است. او در سال 2001 بهعنوان موفقترین طراح سال معرفی شد و امروزه ثروت و شهرت فراوانی در حرفۀ خود دارد. اما جالب است راهی که جورجیو برای رسیدن به برند آرمانی امروز طی کرده را بدانید، همراه این مقاله باشید.
طراح برند جورجو آرمانی از دنیای پزشکی تا مد و فشن
جورجیو آرمانی در سال 1934 در ایتالیا چشم به جهان گشود، طراح برندی چون جورجو آرمانی در دبیرستان دوران جنگ جهانی دوم را تجربه کرد، دورانی که فقر و گرسنگی کشور را فرا گرفته بود. بعد از پایان دوران دبیرستان باتوجهبه علاقهای که به پزشکی داشت وارد دانشگاه شد، اما بعد از گذشت دو سال ترک نحصیل کرد و به ارتش پیوست. اما حضور او در ارتش بسیار کوتاه بود و زندگی او به عکاسی تغییر مسیر داد. بعد از گذشت هفت سال اولین طرحهای خود را برای برندهایی چون هیلتون و باگوزا انجام داد و به مرور زمان باتوجهبه علاقه بسیاری که به این حرفه از خود نشان داد، برند آرمانی را بنیانگذاری کرد.
![جورجو آرمانی](/Upload/Public/Content/Images/1396/12/21/2101370881o.jpeg)
طراح جورجو آرمانی در صنعت مد و فشن نوآوریهای بسیاری را سبب شد، او به دلیل اتفاق ناگواری که برای مانکنی به نام آنا کارولینا رستون اتقاق افتاد حضور مانکنها با شاخص جرم بدن (BMI) زیر 18 را مردود اعلام کرد.
جورجیو آرمانی امروزه علاوه بر طراحی پوشاک و اکسسوریها، تجارتهای دیگری چون طراحی و تأسیس هتل، رستوران و کافیشاپ را در برنامۀ کاری خود قرار داده و در این امور نیز موفق بوده است. او اولین هتل خود را در سال 2010 در دبی بازگشایی کرد – یکی از لوکسترین هتلهای دبی.
فشنشوی جورجو آرمانی در بهار-تابستان 2018، بخش دوم