تلفن هوشمند جدید و قدرتمند هوآوی زیر ذره‌بین فوت‌وفن؛ هوآوی P Smart

هوآوی پی اسمارت (Huawei P Smart) یکی از تلفن‌های هوشمند و جدید هوآوی است که با نمایشگر ۵٫۶ اینچ و سیستم عامل اندروید قیمت مقرون به‌صرفه‌ای دارد

تلفن هوشمند جدید و قدرتمند هوآوی زیر ذره‌بین فوت‌وفن؛ هوآوی P Smart

پی اسمارت میان‌رده‌ای خوش‌قیافه و مستحکم در لباس یک پرچمدار است.

هوآوی پی اسمارت (Huawei P Smart) یکی از تلفن‌های هوشمند و جدید هوآوی است که با نمایشگر 5٫6 اینچ و سیستم عامل اندروید قیمت مقرون به‌صرفه‌ای دارد. بدنه مقاوم و امکانات کاربردی در پی اسمارت بسیار شبیه آنر 9 لایت (Honor 9 Lite) است. بنابراین، از نظر تئوری آنهایی که قصد خرید پی اسمارت هوآوی را دارند باید انتظار امکانات قدرتمندتری در این محصول جدید نسبت به مدل‌های میان‌رده قبلی داشته باشند.

همان طور که گفته شد، هوآوی پی اسمارت نمایشگر بزرگ 5٫65 اینچ با 2160×1080 پیکسل و نسبت تصویر 18:9 دارد که با پردازنده هشت هسته‌ای کایرن 659 و 3 گیگابایت رم نیرو می‌گیرد. حافظه داخلی این تلفن هوشمند 32 گیگابایت است که با کارت حافظه میکرو اس.دی قابل ارتقا به ظرفیت‌های بالاتر خواهد بود. دوربین پشت هم به حسگرهای دوگانه 13 و 2 مگاپیکسل تجهیز شده است.

یکی از تمایزات میان هوآوی پی اسمارت و آنر 9 لایت مواد متفاوتی است که در بدنه به کار رفته. پی اسمارت بدنه فلزی مستحکمی دارد که بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است. در پشت گوشی، قسمت بالا و پایین، دو خط آنتن نقره‌ای رنگ وجود دارد که تا لبه‌های گرد و جلوی گوشی کشیده شده است. پرداخت نهایی بدنه مات بوده و از این نظر نسبت به آنر 9 لایت بسیار فرق دارد زیرا قاب پشت د آنر 9 لایت اثر بازتابندگی دارد، اثر انگشت را جذب می‌کند و قاب شیشه‌ای پشت آن به حدی براق است که مثل آینه می‌ماند.

گوشه‌های گرد هوآوی پی اسمارت گرفتن آن را در دست راحت می‌کند. این محصول یک تلفن هوشمند باریک و نازک است که ابعاد 150٫1×72٫05 ×7٫45  میلی‌متر دارد. با این حال، استفاده از نسبت تصویر 18:9 در صفحه نمایش این گوشی آن را تا حدودی قد بلند کرده است و آنهایی که دست‌های کوچکی دارند می‌توانند با یک دست به راحتی با پی اسمارت کار کنند.

حسگر اثر انگشت در پشت گوشی قرار گرفته است و می‌تواند برای انجام وظایف گوناگونی کاربرد داشته باشد. با چنین هدفی، تعبیه حسگر اثر انگشت در قاب پشت گوشی بسیار خوب بوده و به راحتی با انگشت اشاره قابل دسترسی است. این حسگر را می‌توان برای باز کردن قفل گوشی و همین طور برای امور متفاوت دیگری مانند متوقف کردن زنگ هشدار، پاسخ به تماس‌ها، عکس گرفتن و فیلم‌برداری کردن، پایین کشیدن نوار اعلان‌ها و مرور عکس‌ها، درست مانند آنر 9 لایت به کار برد.

نمایشگر 5٫65 اینچ وضوح 2160×1080 پیکسل دارد و با آنر 9 لایت مشابه است. وقتی این دو گوشی را کنار هم می‌گذاریم در واقع ممکن نیست تفاوت در کیفیت صفحه نمایش، روشنایی و دقت خوانایی در نور روز بین آن دو مشاهده کرد و تقریباً می‌توان گفت که این دو محصول هیچ تفاوت بزرگ و مشهودی با هم ندارند. نمایشگر پی اسمارت برای استفاده روزمره مانند مرور وب، ایمیل، تماشای فیلم، بازی، خواندن کتاب‌های الکترونیک و خیلی کارهای دیگر بسیار عملکرد خوبی دارد.

حالت Eye Comfort نور آبی را کاهش می‌دهد و به راحتی از طریق برنامه‌ تنظیم می‌شود. در این حالت دمای رنگ با یک نوار کشویی از تون‌های سرتر به گرم‌تر به شما نمایش داده می‌شود.

هوآوی پی اسمارت می‌تواند با دو سیم کارت همراه باشد یا می‌تواند یک کارت میکرو اس.دی را در سیم کارت دوم وارد کرد تا ظرفیت 32 گیگابایت داخلی را به مقادیر بالاتر ارتقا داد.

تراشه هشت هسته‌ای هوآوی کایرن 659 با 3 گیگابایت رم قلب تپنده این گوشی است که با اندروید 8٫0 اوریو و رابط کاربری EMUI 8.0 اجرا می‌شود. پوسته رابط کاربری هوآوی امکانات لمسی خوبی دارد. مثلاً حتماً خوشتان می‌آید که در صفحه اصلی انگشت خود را به طرف پایین بکشید تا جعبه جست‌وجو در خدمت شما حاضر شود و بتوانید در برنامه‌های کاربردی، مخاطبان و پیام‌ها دنبال آیتم مورد نظرتان بگردید. وقتی وارد بخش تنظیمات می‌شوید نیز می‌توانید کلی امکانات عالی را پیدا کنید که در تنظیمات خود اندروید ادغام شده است. علاوه بر این، تم‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. در واقع، تنوع آن قدر بالاست که در پی اسمارت اصلاً کمبود تم حس نمی‌شود.

برنامه سلامت Huawei Health به راحتی در این تلفن هوشمند و میان‌رده هوآوی نصب شده است و مدیریت فایل نیز امکانات زیادی دارد که می‌توانید تجربه کنید.

جای شکرش باقی است که در پی اسمارت بر خلاف آنر 9 لایت از بازی و دیگر نرم‌افزارهایی که فقط گوشی را شلوغ و بی‌نظم می‌کنند خبری نیست. اگر چه این گوشی هوآوی مانند آنر 9 لایت رادیو اف.ام دارد. خروجی صدا از طریق هدفون خوب و قدرت بلندگوها نیز رضایت‌بخش است.

پیکره‌بندی دوربین وجه تمایز اصلی بین هوآوی پی اسمارت و آنر 9 لایت است. دوربین پشت در آنر 9 لایت 13 و 2 مگاپیکسل در پشت و جلو است اما پی اسمارت فقط در پشت از دو حسگر برای دوربین بهره‌مند است. دوربین جلو 8 مگاپیکسل است که برای ثبت سلفی خیلی خوب به نظر می‌رسد و دیگر به ذائقه شخصی شما مربوط می‌شود که چطور می‌خواهید از قابلیت‌های دوربین جلو استفاده کنید.

باتری 3 هزار میلی‌آمپر از طریق اتصال میکرو یو.اس.بی متداول گوشی را شارژ می‌کند. بیشتر کاربران باید بتوانند بین هر بار شارژ یک روز با گوشی کار کنند اما متأسفانه پی اسمارت قابلیت شارژ سریع را ندارد.

آنچه در جدول پایین مشاهده می‌کنید نقاط تمایز اصلی آنر 9 لایت و پی اسمارت است که می‌توانید بررسی کنید.

 

 


Huawei P Smart
Honor 9 Lite
ماتشیشه‌ای براقطراحی قاب پشت
150٫1mm x 72.05mm x 7.45mm151mm x 71.9mm x 7.6mmابعاد
143 گرم149 گرموزن
5٫65 اینچ با نسبت تصویر 18:9 و وضوح 2160×1080 پیکسل5٫65 اینچ با نسبت تصویر 18:9 و وضوح 2160×1080 پیکسلصفحه نمایش
2 سیم کارت، یا یکی برای سیم کارت و یکی برای کارت حافظه میکرو اس.دی2 سیم کارت، یا یکی برای سیم کارت و یکی برای کارت حافظه میکرو اس.دیسیم کارت
3 گیگابایت / 32 گیگابایت3 گیگابایت / 32 گیگابایترم / حافظه داخلی
هوآوی کایرن 659 هشت هسته‌ایهوآوی کایرن 659 هشت هسته‌ایتراشه
حسگرهای 13  و 2 مگاپیکسل در عقب و حسگر 8 مگاپیکسل در جلوحسگرهای 13  و 2 مگاپیکسل در عقب و جلودوربین
3 هزار میلی‌آمپر / ندارد3 هزار میلی‌آمپر / نداردظرفیت باتری/ شارژ سریع

 

نقاط قوت:

  • دوربین دوگانه در پشت
  • قاب بدنه باکیفیت و مات
  • نسبت تصویر 18:9 برای صفحه نمایش
  • رادیو اف.ام

نقاط ضعف:

  • عدم پشتیبانی از شارژ سریع
  • امکانات کمتر نسبت به آنر 9 لایت
  • قیمت بالاتر در مقایسه با آنر 9 لایت

نتیجه‌گیری

پی اسمارت یک محصول مقرون به صرفه در خانواده میان‌رده‌های هوآوی در این رده قیمتی به شمار می‌رود. با این که ممکن است امکانات این گوشی در حد یک پرچمدار نباشد اما طراحی بدنه آن بسیار چشمگیر و دلرباست؛ به طوری که در نگاه اول می‌توان گمان برد که با یک تلفن هوشمند پرچمدار طرف هستیم.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان