مزدا ۳ ۲۰۱۸ در برابر تویوتا کرولا ۲۰۱۸!

با وجود طراحی بسیار متفاوت این دو خودرو اما به لحاظ اندازه، هر دو مدل مزدا ۳ و تویوتا کرولا مشابه یکدیگر هستند. مدل مزدا ۳ ظاهری اسپورتی‌تر و براق‌تری داشته در حالیکه موفقیت مدل تویوتا کرولا اسپارتان از داشتن ویژگی‌هایی از جمله عملکرد، کاربردی بودن و قابلیت اطمینان سرچشمه می‌گیرد.

مزدا 3 2018 در برابر تویوتا کرولا 2018!

با وجود طراحی بسیار متفاوت این دو خودرو اما به لحاظ اندازه، هر دو مدل مزدا 3 و تویوتا کرولا مشابه یکدیگر هستند. مدل مزدا 3 ظاهری اسپورتی‌تر و براق‌تری داشته در حالیکه موفقیت مدل تویوتا کرولا اسپارتان از داشتن ویژگی‌هایی از جمله عملکرد، کاربردی بودن و قابلیت اطمینان سرچشمه می‌گیرد.

گفتن این که تویوتا کرولا یک خودرو موفق بوده به وضوح کتمان حقیقت خواهد بود. چرا که در حقیقت با به فروش رسیدن 40 میلیون نسخه در سراسر جهان، تویوتا کرولا پرفروش‌ترین خودرو تمامی ادوار به حساب می‌آید. در زمینه میزان فروش و محبوبیت در بازار ایالات متحده،‌ اتومبیل‌های کامپکت کم تعدادی در جایگاهی بالاتر از کرولا قرار گرفته‌اند. با این حال مدل مزدا 3 طی ده سال گذشته از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و با ثبت میانگین فروش 100٫000 دستگاه تنها در آمریکای شمالی فروش بسیار خوبی داشته است. کمپانی تویوتا برای مدل سال 2017 کرولا که پنجاهمین سالگرد این خودرو نیز به شمار می‌رفت، این خودرو را به طور کامل باز طراحی نمود. با این حال در مدل 2018 این خودرو شاهد تغییرات چشمگیری نمی‌باشیم. از طرف دیگر مدل مزدا 3 در سال 2003 به بازار عرضه شد و آخرین باز طراحی کامل خود را در سال 2014 تجربه نمود. البته این خودرو در کنار تجدید نیروی انجام شده در سال 2017، شاهد چندین به روز رسانی‌ نیز بوده است. اکنون با استفاده از داده‌های امتیازی وبسایت یو اس نیوز، ما دو خودرو مزدا 3 و تویوتا کرولا را در بخش‌هایی که برای بیشتر خریداران دارای اولویت است در مقابل هم قرار داده‌ایم.

به یاد داشته باشید که امتیازات داده شده در این وبسایت همزمان با دسترسی به داده‌ها و نقد‌های جدید متخصصین خودرو مرتباً تغییر خواهند کرد. در نتیجه ممکن است امتیازات ذکر شده در این مطلب با امتیازات داده شده در رتبه بندی‌های ما مغایرت داشته باشند.

در ادامه همراه ما باشید تا دریابیم کدام خودرو کامپکت در این رقابت نزدیک سربلند بیرون خواهد آمد :

قیمت

برنده : مزدا 3 2018

مدل سدان اسپورت مزدا 3 2018 از 18٫095 دلار قیمت گذاری شده است. این در حالیست که مدل‌های هاچ بک دارای شروع قیمت 19٫300 دلاری هستند. تریم‌های بالاتر این خودرو شامل مدل تورینگ و گرند تورینگ به ترتیب با قیمت‌های 20٫090 دلار و 23٫145 دلار روانه بازار می‌گردند. شروع قیمت در نظر گرفته شده برای مدل پایه تویوتا کرولا L 2018 برابر 18٫550 دلار می‌باشد. علاوه بر این، تریم‌های ارائه شده برای این خودرو از ورژن LE گرفته تا ورژن XSE، از 18٫985 دلار تا 22٫730 دلار قیمت گذاری شده‌اند. پکیج دیگری نیز برای این خودرو در دسترس‌اند. با این وجود مزدا 3 به خاطر شروع قیمت پایین‌تر خود برنده این بخش می‌باشد.

قابلیت اطمینان

برنده : تویوتا کرولا 2018

به عقیده‌ی J.D. Power، مدل مزدا 3 2018 بخشی از نسلی است که به طور کلی امتیاز قابلیت اطمینان پیش بینی شده‌ای در حد متوسط یا کمتر از حد متوسط (2٫5 یا 3 از پنج) دریافت می‌کند. از طرف دیگر نسل کنونی خودرو‌هایی از جمله تویوتا کرولا 2018 معمولاً موفق به دریافت امتیاز 4٫5 از پنج می‌شوند که امتیاز فوق العاده‌ای است. هر دو کمپانی، خودرو‌های خود را به وسیله یک گارانتی پایه سه ساله یا 36٫000 مایلی و یک گارانتی پنج ساله یا 60٫000 مایلی پوشش می‌دهند.

راحتی صندلی

برنده : مساوی

تمامی مدل‌های مزدا دارای فضای کافی برای پنج سرنشین هستند. در این خودرو صندلی‌های جلویی راحتی و فضای مناسبی را فراهم کرده و فضای ارائه شده در صندلی‌های عقبی برای بیشتر افراد بالغ کافی می‌باشد. مدل کرولا نیز در صندلی‌های مجهز و جادار خود به راحتی پنج سرنشین را در خود جای می‌دهد. هر دوی این خودرو‌های کامپکت دارای ابعاد مشابهی در فضای داخلی خود هستند و در حقیقت ابعاد صندلی‌های جلو تقریبا یکسان می‌باشند. در ردیف دوم صندلی‌ها، مدل کرولا فضای پا بیشتری ارائه می‌کند در حالیکه مزدا 3 دارای فضای لگن بیشتری است.

فضای حمل بار

برنده : تویوتا کرولا 2018

در مدل سدان مزدا 3 فضای صندوق عقب ارائه شده برابر با 12٫4 فوت مکعب است. اما اگر تصمیم به خرید مدل هاچ بک بگیرید این فضا، به استثنای فضای صندلی‌های پشتی به 20٫2 فوت مکعب افزایش می‌یابد. در تمامی مدل‌های مزدا 3 به صورت پیش فرض از صندلی‌های پشتی با قابلیت خم شوندگی استفاده شده است. در این خودرو فضای ذخیره‌ی داخلی اشیاء کوچک به حداقل مقدار خود می‌رسد. در طرف مقابل تویوتا کرولا سدان با فضای صندوق عقب 13 فوت مکعب قرار دارد. این خودرو به صورت پیش فرض مجهز به صندلی‌های عقب تاشو و فضای فراوان ذخیره اشیاء کوچک در داخل اتاق می‌باشد. با انتخاب ورژن هاچ بک کرولا یعنی مدل کرولا iM، فضای حمل بار بدون در نظر گرفتن فضای صندلی‌های پشتی به 20٫8 فوت مکعب افزایش می‌یابد. از آنجاییکه مدل کرولا در هر دو ورژن سدان و هاچ بک فضای حمل بار بیشتری را ارائه می‌دهد، در این بخش برنده است.

کیفیت فضای داخلی

برنده : مزدا 3 2018

مدل مزدا 3 مجهز به اتاقی زیبا و با کیفت است. این خودرو احتمالا دارای یکی از بهترین فضا‌های داخلی در رتبه بندی خودرو‌های کامپکت ما می‌باشد. در نقطه‌ی مقابل در طراحی اتاق مدل کرولا، زرق و برق جای خود را به کارایی داده است. ظاهر اتاق این خودرو بسیار مناسب بوده و مواد استفاده شده در این اتاق دارای سطوح نرم و راحتی می‌باشند، اما با این حال بکار گیری از پلاستیک سخت نیز در این خودرو به چشم می‌خورد.

امکانات داخلی

برنده : مزدا 3 2018

از امکانات پیش فرض مدل مزدا 3 می‌توان به سیستم سرگرمی مجهز به صفحه نمایش لمسی 7 اینچی، بلوتوث، دو درگاه USB،‌ رادیو HD اشاره نمود. امکاناتی از جمله رادیو ماهواره‌ای،‌ سیستم جهت یابی، سیستم صدای ارتقاء یافته‌ی Bose،‌ و مون روف به صورت آپشن ارائه می‌گردند. امکانات موجود در مدل پایه کرولا عبارتند از سیستم سرگرمی مجهز به صفحه لمسی 6٫1 اینچی به همراه بلوتوث، سیستم ادغام تلفن هوشمند، سیستم تشخیص صدا و سیستم Siri Eyes Free. علاوه بر این صفحه نمایش هفت اینچی، سیستم جهت یابی، رادیو HD، و رادیو ماهواره‌ای امکانات آپشنی این خودرو را تشکیل می‌دهند. منتقدین از این که هر دو سیستم بکار رفته در این دو خودرو عملکردی بصری و واکنشی دارند قدرانی می‌کنند. در هر دو خودرو دستگیره‌ها و دکمه‌هایی برای کنترل کارکرد‌های اصلی در نظر گرفته شده است. اما با این وجود در مدل پایه مزدا 3 شاهد استفاده از یک صفحه نمایش لمسی بزرگتر و امکانات داخلی استاندارد بیشتر نسبت به تویوتا کرولا هستیم. هر دو خودرو فاقد پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو می‌باشند.

شتاب

برنده : مزدا 3 2018

موتور استفاده شده در مزدا 3 یک موتور چهار سیلندر با خروجی قدرت 155 اسب بخار است که با اتصال به یک سیستم انتقال قدرت دستی شش سرعت، قدرت کافی برای اکثر موقعیت‌های رانندگی فراهم می‌کند. همچنین یک موتور چهار سیلندر با قدرت 184 اسب بخار نیز در کنار یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک شش سرعت به صورت آپشن ارائه می‌شود. موتور پایه این خودرو شتابی بالاتر از حد متوسط فراهم می‌کند اما اگر سرعت در اولویت انتظارات شما قرار دارد موتور چهار سیلندر ارتقاء یافته این خودرو گزینه مناسب‌تری خواهد بود. مدل پایه کرولا همراه با یک موتور چهار سیلندر با خروجی قدرت 132 اسب بخار در کنار یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک عرضه می‌شود. اگر علاقه مند به سیستم انتقال قدرت دستی شش سرعت در این خودرو هستید، این قابلیت تنها در تریم SE این خودرو موجود خواهد بود. تویوتا کرولا بخاطر شتاب بالای خود شناخته شده نیست و در نتیجه موتور پایه این خودرو قابل مقایسه با موتور‌های پایه‌ی بکار رفته در رقبای این خودرو به خصوص مزدا 3 نخواهد بود.

مصرف سوخت

برنده : تویوتا کرولا 2018

مدل پایه مزدا 3 دارای مصرف سوختی معادل 28 مایل بر گالن در شهر و 38 مایل بر گالن در بزرگراه است. این ارقام در موتور ارتقاء یافته این خودرو به ترتیب برابر 27 و 36 مایل بر گالن می‌باشد. از طرف دیگر مدل پایه تویوتا کرولا مصرف سوخت 28 مایل بر گالن در شهر و 36 مایل بر گالن در بزرگراه را به نام خود ثبت نموده است. کمپانی تویوتا همچنین تریم کرولا اکو (Eco) را ارائه می‌دهد که در شهر و بزرگراه به ترتیب دارای مصرف سوخت 29 و 38 مایل بر گالن می‌باشد. به گفته سازمان محافظت از محیط زیست صرف نظر از ورژن خودرو، هزینه‌های سالانه سوخت در مزدا 3 کمی بالاتر از تویوتا کرولا خواهد بود.

سواری و هندلینگ

برنده : مزدا 3 2018

پویایی سواری جذاب خودرو‌های کمپانی مزدا،‌ ستایش رانندگان آزمایشی را با خود به همراه داشته است. مدل مزدا 3 در کنار فراهم ساختن یک سواری نرم، بسیار چابک بوده و هدایت دقیقی را به ارمغان می‌آورد. در طرف دیگر مدل تویوتا کرولا خودرو مناسبی برای علاقه‌مندان به رانندگی نیست. این خودرو کیفیت سواری خوبی را فراهم می‌کند و برای رانندگی روزانه مناسب است اما تجربه رانندگی با این خودرو فاقد هر گونه نکته چشمگیری می‌باشد.

ایمنی

برنده : مساوی

موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) امتیازات خوبی را به هر دو خودرو اعطا کرده که نتیجه آن عنوان انتخاب ایمنی برتر برای هر دو خودرو است. این دو خودرو همچنین موفق به دریافت پنج از پنج ستاره کلی از سوی آژانس ملی مدیریت ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) شدند. با این حال مدل مزدا 3 در آزمایشات واژگونی، چهار ستاره‌ی این آژانس را دریافت کرد در حالیکه تویوتا کرولا در هر دو آزمایش واژگونی و برخورد از جلو، چهار ستاره را از سوی این آژانس به نام خود ثبت نمود. مدل مزدا 3 به صورت پیش فرض همراه با یک دوربین دید در پشت و سیستم پشتیبانی ترمز شهری هوشمند کمپانی مزدا به بازار عرضه می‌شود. این سیستم در سرعت‌های پایین و صورتیکه یک برخورد قریب الوقوع باشد به صورت خودکار از ترمز‌ها استفاده می‌کند. از امکانات ایمنی آپشنی این خودرو می‌توان به کروز کنترل منطبق شونده، سیستم هشدار دهنده برخورد از جلو، سیستم نظارت بر نقطه کور، سیستم هشدار دهنده انحراف از مسیر،‌ سیستم هشدار دهنده هنگام دنده عقب، سنسور‌های پارک پشتی، سیستم تشخیص علائم ترافیکی، چراغ‌های جلویی تطبیق پذیر، و یک صفحه نمایش هشدار دهنده اشاره کرد. امکاناتی که به صورت پیش فرض در تویوتا کرولا پیدا می‌شوند عبارتند از دوربین دید در پشت و مجموعه Toyota Safety Sense. این مجموعه شامل ویژگی‌هایی از جمله کروز کنترل منطبق شونده، سیستم هشدار دهنده برخورد از جلو، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم شناسایی عابرین پیاده،‌ سیستم هشدار دهنده انحراف از مسیر، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، و نور بالای خودکار می‌باشد. امتیازات آزمایش برخورد در مدل تویوتا کرولا کمی پایین‌تر از مدل مزدا 3 است اما امکانات ایمنی پیشرفته پیش فرض ارائه شده در مدل کرولا نسبت به مزدا 3 بیشتر می‌باشد. در نتیجه این دو خودرو در این بخش به تساوی می‌رسند.

برنده …

مزدا 3 2018

مدل تویوتا کرولا 2018 به طور قابل توجهی قابل اطمینان‌تر بوده، مصرف سوخت نسبتاً بهتری داشته، و دارای صندلی‌های به یک اندازه راحت می‌باشد. فضای حمل بار بیشتر و امکانات ایمنی بیشتر در مدل پایه از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این خودرو هستند. اما با صرف نظر از این ویژگی‌ها مدل مزدا 3 خودرو کامپکت بهتری است. قیمت کمتر، فضای داخلی زیبا‌تر به همراه امکانات تکنولوژی به روز شده، و عملکرد بهتر در آزمایشات تصادف از جمله ویژگی‌های برتر مزدا 3 می‌باشند. این خودرو همچنین شتاب قدرتمند‌تری را فراهم کرده و به طور چشمگیری دینامیک رانندگی بهتری را ارائه می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان