تفاوت بین مارک زاکربرگ و بیل گیتس چیست؟

مارک زاکربرگ و بیل گیتس دو پیشگام در زمینه فناوری و ارتباطات هستند. اولی فیس بوک را ابدع کرد- یکی از معروف ترین و پرکاربردترین شبکه های اجتماعی- در حالی که دومین نفر بنیانگذار شرکت مایکروسافت، یکی از بزرگترین شرکت های نرم افزاری در جهان است.

مقایسه مارک زاکربرگ و بیل گیتس، دو فرد پیشگام در زمینه فناوری و ارتباطات کار سختی است. اولی فیس بوک را ابدع کرد- یکی از معروف ترین و پرکاربردترین شبکه های اجتماعی- در حالی که دومین نفر بنیانگذار شرکت مایکروسافت، یکی از بزرگترین شرکت های نرم افزاری در جهان است.

مارک زاکربرگ کیست؟

مارک زاکربرگ در سال 1984 در نیویورک متولد شد و در حال حاضر در کالیفرنیا با همسرش پریسیلا چان و دو فرزندش زندگی می کند. زاکربرگ یکی از تأثیرگذارترین برنامه نویسان کامپیوتر و کارآفرینان اینترنتی زمان ماست.

زاکربرگ

در سال 2004، زاکربرگ و تعدادی از دوستان هم خوابگاهی اش در کالج، فیس بوک را در خوابگاه هاروارد ایجاد و راه اندازی کردند.. این پلت فرم که کاربران را از سراسر جهان برای ارسال تصاویر آماده می کند، افکار شخصی را به اشتراک می گذارد، اطلاعات را به اشتراک می گذارد و با هر کاربر دیگری فیس بوک در سراسر جهان ارتباط برقرار می کند به صورت رایگان بوده و در سال 2012 به یک میلیارد کاربر رسید. زاکربرگ در حال حاضر رئیس و مدیر عامل از فیس بوک است. همچنین او یکی از ثروتمندترین مردم جهان است و ارزش خالص آن حدود 62 میلیارد دلار است. بخشی از درآمد او برای حمایت از موسسات خیریه مانند بنیاد آموزش راه اندازی، دیاسپورا و بسیاری دیگر استفاده شده است.

مارک زاکربرگ در مرکز اختلافات متعددی در خصوص رفتار و دستکاری اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران قرار دارد. اخیرا، فیس بوک و زاکربرگ در مرکز رسوایی کمبریج بوده اند و متهم شده اند که به شرکت مشاوره سیاسی بریتانیا به استفاده از فیس بوک برای دستکاری نظرات و ترجیحات کاربران در نزدیکی انتخابات ملی کمک کرده اند. در حال حاضر زاکربرگ از چندین دادگاه و قاضی برای دفاع از موضع خود درخواست کرده است. او وعده داده است که به منظور جلوگیری از سوء استفاده و دستکاری اطلاعات کاربران فیسبوک اقدام کند، اما رسوایی صدها نفر به حذف حساب های فیس بوک هزینه های زیادی را برای او داشته است.

 

بیل گیتس کیست؟

ویلیام هنری گیتس - معروف به بیل گیتس - در سال 1955 در سیاتل، واشنگتن متولد شد و در حال حاضر در مدینا، واشنگتن زندگی می کند. گیتس یکی از مشهورترین کارآفرینان و بشر دوستانی در جهان است . او همراه با پول آلن، مایکروسافت را که یکی از بزرگترین شرکتهای نرم افزاری در جهان است، راه اندازی کرد. بیل گیتس، بنیانگذار و مشاور فناوری مایکروسافت، به علاوه مدیرعامل و مدیر ارشد نرم افزاری این شرکت او مدیر عامل شرکت Cascade Investment، رئیس شرکت Branded Entertainment نیویورک، مدیر اجرایی Bill & Melinda Gates (خیریه ای است که برای پایان دادن به فقر، ارتقاء مراقبت های بهداشتی مناسب و تسهیل دسترسی به آموزش و پرورش و فن آوری کار می کند) و رئیس TerraPower می باشد.

بیل گیتس

به نظر بیل گیتس ثروتمندترین مرد روی زمین است و ارزش خالص دارایی آن بیش از 90 میلیارد دلار است. با همسرش ملیندا، او در فعالیتهای بشردوستانه مشغول فعالیت است و متعهد کمک به جامعه و کمک به مبارزه با فقر جهانی است. گیتس پیش از این در دوران حرفه خود مجبور به روبرو شدن با چندین جنگ حقوقی علیه ادعاهای تاکتیکی ضد رقابتی بود. پس از پایان دادن به سمت رییس و مدیر عامل شرکت مایکروسافت، او شروع به کار نیمه وقت در شرکت کرد و بیشتر وقت خود را به بنیاد بیل و ملیندا گیتس اختصاص داد و از این طریق مبلغ زیادی را به عنوان برنامه های پژوهشی علمی به چند سازمان خیریه اهدا کرد.

 

شباهت های بین زاکربرگ و گیتس:

هر دو از هاروارد خارج شدند تا ایده های خود را دنبال کنند و تمام وقت در پروژه های خود کار کنند.

آنها افراد فوق العاده ماهر، با استعداد و باهوش هستند که زمینه فناوری اینترنت را توسعه داده و به تغییر زندگی میلیاردها نفر کمک می کنند.

آنها برای مبارزه با کارهای خود و تاکتیک های تجاری خود باید با مسائل قانونی مواجه شوند، هرچند که زاکربرگ با توجه به ماهیت کارش، که پیامدهای قابل توجه اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دارد، با انتقاد بزرگ مواجه شده است.

آنها دو نفر از ثروتمندترین مردان در این سیاره هستند و هر دو از فعالان بشردوستانه هستند. در سال 2010، آن آنها متعهد شدند که در طول زمان نیمی از ثروت خود را به سازمان های خیریه اهدا کنند. همچنین از افراد ثالث برای انجام این کار دعوت کنند.

آنها هر دو به افراد آرام شهرت دارند. با وجود میلیاردر بودن آن ها اغلب لباس های ساده و ارزان می پوشند.

 

تفاوت بین زاکربرگ و گیتس:

هرچند که هر دو در زمینه اینترنت، رایانه ها و نوآوری دخیل هستند، اما دو اثر آنها کاملا متفاوت هستند. مایکروسافت یک شرکت نرم افزاری PC است، در حالی که فیس بوک یکی از معروف ترین شبکه های اجتماعی در جهان است که اجازه می دهد تا مردم از سراسر جهان برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و گفتگو با یکدیگر در هر نقطه از جهان بپردازند. علاوه بر این، شرکت مایکروسافت، نرم افزار رایانه های شخصی را تولید می کند که بعدا به عموم مردم فروخته می شود، در حالی که فیس بوک چیزی را تولید نمی کند، اما عمدتا خدماتی را برای افرادی که می خواهند با دوستان و اقوام خود در سراسر جهان ارتباط برقرار کنند، ارائه می دهد.

بیل گیتس چشم انداز روشنی از اهداف و آنچه آروزیش را داشت، دنبال می کرد. در حالی که زاکربرگ (همراه با همکارانش) فیس بوک را با قصد اولیه ارائه یک ابزار برای تسهیل ارتباط میان دانشجویان در محوطه دانشگاه ایجاد کرد. محبوبیت فیس بوک در میان دانش آموزان به سرعت در حال افزایش بود و به آرامی حتی در خارج از محوطه دانشگاه گسترش یافت. پس زاکربرگ آن را در ابتدا برنامه ریزی نکرده بود. به همین ترتیب، موفقیت زاکربرگ به اندازه گیتس عمدی نبوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان