خلاصه کتاب ازدواج بدون شکست : راه های بهبود روابط زناشویی

معرفی کتابی در حوزه ازدواج و زناشویی بهار فصلی برای نو شدن و نو کردن رابطه هاست. چه قدمت ازدواجتان به چند سال رسیده باشد و چه تازه قدم در این مسیر پر فراز و نشیب گذاشته باشید، همیشه می‌توان «ازدواج»، این بنیان مقدس را بهبود بخشید

معرفی کتابی در حوزه ازدواج و زناشویی

بهار فصلی برای نو شدن و نو کردن رابطه هاست. چه قدمت ازدواجتان به چند سال رسیده باشد و چه تازه قدم در این مسیر پر فراز و نشیب گذاشته باشید، همیشه می‌توان «ازدواج»، این بنیان مقدس را بهبود بخشید. با مجله دلگرم همراه باشید تا شما را با یکی از بهترین کتاب ها در حوزه روانشناسی زناشویی آشنا کنم.

گزیده ای از پشت جلد کتاب از ویلیام گلسر


واقعیت ها بسیار تکان دهنده اند. مهم نیست چند زوج بر سر سفره عقد می نشینند، آمار طلاق رو به افزایش است. راز داشتن یک ازدواج موفق در چیست و حتی مهم تر از آن چگونه می توان در کنار یکدیگر ماند؟

ماجرای کتاب


کتاب ازدواج بدون شکست با سؤال اسرارآمیز یک زن 42 ساله آغاز می شود، سؤالی که در ذهن خیلی ها می‌چرخد ولی بسیاری، از روبه رو شدن با آن و یا حتی بیان آن هراس دارند. سؤال این است که چرا بسیاری از زن و شوهر ها در ابتدای آشنایی و ازدواجشان، یکدیگر را عاشقانه دوست دارند، برای چند دقیقه باهم بودن به تکاپو میفتند، برای دیدن هم لحظه شماری می کنند، اما وقتی روزهای تقویم از پی هم ورق میخورند و قدمت ازدواجشان به چند سال میرسد رفته رفته آن عشق آتشین رنگ می بازد و جای خود را به اندک محبت و یا حتی تنفری عجیب میدهد؟
این سؤالی است که نویسنده، آن را به نقل از یک خانم متأهل(شریل) که بیش از 20 سال از ازدواجش میگذرد مطرح میکند و در ادامه کتاب ازدواج بدون شکست، تلاش میکند تا به آن پاسخ دهد. پس از آن ماجرا جذاب تر میشود و شوهر شریل که استاد دانشگاهی موفق است در ملاقاتی محرمانه راز بزرگ ارتباط نامشروع خود با زنان دیگری را برای نویسنده کتاب برملا میکند و سؤال دیگری مطرح میکند که چرا صمیمیت و هیجانی که در روابط نامشروع هست پس از چندی از روابط مشروع رخت برمیبندد و دیگر هیچ گاه باز نمیگردد؟

ازدواج بدون شکست

divider

نظر من درباره کتاب


کتاب ازدواج بدون شکست، به خاطر شروع معماگونه اش و درگیر کردن خواننده با داستان«شریل» و همسرش در طول کتاب به یک رمان جذاب بیشتر شباهت دارد تا کتابی درباره بهبود روابط زناشویی! کتابی که به قلم توانای «دکتر علی صاحبی» بسیار روان و تأثیرگذار ترجمه شده و تا پایان خواننده را با خود همراه می‌کند. در گوشه گوشه کتاب مثال هایی واقعی از زندگی افراد مختلف و راه حل های خلاقانه برخی برای بهبود ازدواج بیان می‌شود که آن را خواندنی تر می‌کند.
پاسخ اصلی سؤالات ابتدایی کتاب ازدواج بدون شکست، به زیبایی هرچه تمامتر در فصل سوم کتاب بیان می‌شود و به طور کامل توضیح داده می‌شود، در واقع پاسخ اصلا پیچیده نیست: همه ما پس از چندی چشم باز میکنیم و میبینیم همسرمان آن انسان کامل و بی نقصی که گمان می‌کردیم نیست و به تب و تاب می‌افتیم تا او را تغییر داده و در این راه به رفتارهایی دست می‌زنیم که جز بدبختی بیشتر حاصلی ندارد. رفتارهایی که نویسنده آنها را «7 عادت مخرب» و خصلت های ویرانگر کنترل گری می‌داند. این 7 عادت مخرب که در ادامه کتاب، بسیار از آن نام برده میشود عبارت اند از:
عیبجویی و انتقاد، سرزنش، شکوه و گلایه، نق و غرغر، تهدید، تنبیه، دادن حق حساب یا باج برای کنترل درآوردن دیگری
البته در ادامه 7 عادت مهرورزی معرفی می‌شوند که اگر جایگزین عادات مخرب شوند، زندگی های در شرف پاشیدن را نجات خواهد داد.

کتاب خوب درباره زناشویی

divider

قسمت های زیبایی از متن کتاب

  • در هر ارتباطی، از هر نوع و شکلی، هرکس صرفا میتواند خود را تغییر دهد و نه هیچکس دیگر را.
  • مهمترین انگیزه زن و مرد متأهلی که به سوی روابط نامشروع روی می آورند، تجربه مجدد صمیمیت فردی و جنسی است، چیزی که دیگر آن را در زندگی مشترکشان نمیابند.
  • تنها رفتاری که میتوان آن را کنترل کرد رفتار خودمان است.
  • علت افسردگی در خانم ها، غالبا رابطه عاشقانه ناموفق و معمولا ازدواج ناموفق است.
  • بهترین راه،اگر نگوییم تنهاترین راه دستیابی به صمیمیت و نزدیکی در یک رابطه طولانی مدت این است که« خلاق» باشیم و دائما در جستجوی چیزهای جدیدی باشیم که بتوانیم برای ازدواجمان انجام دهیم.
  • همیشه با هم قرار بیرون رفتن بگذارید حتی در سال های بچه داری و دوره مشغله های کاری.
  • به همسرتان آزادی بدهید تا خودش باشد، تفاوتها را بپذیرید و به مرزهای موجود میان یکدیگر احترام بگذارید.
  • بی قید و شرط به یکدیگر عشق بورزید، در مورد میزان محبتی که به هم ابراز میکنید انتظار و چشمداشت جبران نداشته باشید. عشق و محبت باید آزادانه ابراز شود.

divider

در این مقاله به معرفی کتاب ازدواج بدون شکست، که یکی از بهترین کتاب ها در حوزه روانشناسی زناشویی است پرداختم. امیدوارم این کتاب را به طور کامل مطالعه کرده و نظرات خود را با ما در میان بگذارید. ضمناً اگر کتاب های معتبر دیگری در این حوزه سراغ دارید، لطفاً به ما هم معرفی کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان