دستور تهیه شربت آلبالو خنک و خوش رنگ

دستور تهیه شربت آلبالو خنک و خوش رنگ مواد لازم: آلبالو: ۱ کیلوگرمشکر: ۲کیلوگرمآب: ۱ لیوان طرز تهیه:آلبالو ها را شسته و پاک کنید

دستور تهیه شربت آلبالو خنک و خوش رنگ

دستور تهیه شربت آلبالو خنک و خوش رنگ

مواد لازم:

آلبالو: 1 کیلوگرم

شکر: 2کیلوگرم

آب: 1 لیوان


طرز تهیه:

آلبالو ها را شسته و پاک کنید. بهتر است هسته های آلبالو را هم جدا کنید برای جدا کردن هسته ها هم میتوانید از دستگاه هسته گیر آلبالو استفاده کنید و هم با دو انگشت شصت و سبابه به سمت سوراخ (محل اتصال دم به آلبالو) آن به هسته فشار وارد کنید، به راحتی هسته از آن جدا میشود.

آلبالو های هسته گرفته را بین 24 تا 48 ساعت در شکر بخوابانید و در یخچال نگهداری کنید، بهتر است از ظرف یا قابلمه لعابی استفاده کنید.

آب را اضافه کنید و قابلمه را با شعله پخش کن روی حرارت بگذارید.

شعله را خیلی کم نکنید چون رنگ شربت تیره میشود، و همین طور شعله را خیلی زیاد نکنید چون به سرعت میسوزد و قهوه ای رنگ میشود.

بایستی حواستان به شربت باشد و هم بزنید تا شکر در شربت کاملا حل شود. بعد از حل شدن به مدت 10 الی 15 دقیقه روی حرارت بماند تا قوام آید.

از یک صافی استفاده کنید و آب شربت را در شیشه یا بطری نگهداری کنید. در ضمن آلبالو ها را در شربت فشار ندهید چون از شفافیت رنگ شربت می کاهد.

از تفاله آلبالو می توانید در تهیه چای آلبالو استفاده کنید.

دستور تهیه شربت آلبالو خنک و خوش رنگ


روش دوم :

طرز تهیه شربت آلبالو

مواد لازم:

آلبالو 1 کیلوگرم

شکر 2 کیلوگرم

وانیل کمی

آب 4 لیوان

طرز تهیه:

آب و شکر را روی حرارت می گذاریم تا بجوشد. آلبالوهای پاک کرده و شسته را داخل پارچه نازک و تمیزی ریخته، در آن را بسته و داخل شربت می اندازیم تا آلبالوها داخل شربت بجوشد و شربت مزه و رنگ آلبالو را به خود بگیرد و در اواخر طبخ، وانیل را به شربت اضافه می کنیم.

آلبالوها را از داخل شربت درمی آوریم و پس از سرد شدن، شربت را در شیشه در دار نگهداری می کنیم.


گردآوری توسط : مجله دلگرم

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان