جانبازان؛ پیشگامان در عرصه خدمات‌رسانی و ایثار

یک جانباز موفق زنجانی گفت: جانبازان، شهدای زنده نظام محسوب می‌شوند که دین خود را با جان‌فشانی در برابر دشمن به انقلاب ادا کردند اما در صورت فراموش شدن‌شان در وهله نخست، نظام تضعیف خواهد شد.

جانبازان؛ پیشگامان در عرصه خدمات‌رسانی و ایثار

رحمان رستم‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز اظهار کرد: جانبازان به عنوان پیشگامان مهم در عرصه خدمات‌رسانی و ایثار در راستای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شوند که با جان‌فشانی و ایثارگری دین خود را به نظام ادا کرده‌اند.

وی افزود: در مقابل ارج نهادن به مقام جانباز، جامعه وظایفی بر عهده دارد. در جامعه فعلی آنگونه که باید مقام جانباز به خوبی تبیین و معرفی شود، انجام نگرفته است و این شرح وظایف به صورت ابلاغیه و بخشنامه در جامعه صورت می‌گیرد.

رستم‌خانی اظهار کرد: با تصویب قانون جامع خدمات‌رسانی ایثارگران انتظار می‌رفت تا مشکلات عدیده‌ای که در اجرای این قانون وجود دارد رفع شود ولی متاسفانه برخورد سلیقه‌ای در دستگاه‌ها، وجود بروکراسی اداری، فعال بودن دستگاه‌های اجرایی با شیوه قبلی از جمله مشکلاتی است که موجب شده تا این قانون به درستی برای جامعه ایثارگری اجرا نشود.

وی در ادامه به وضعیت اشغال جانبازان اشاره کرد و گفت: اشتغال جانبازان یکی از مهمترین مسائل در جامعه محسوب می‌شود که در این راستا قوانینی نیز به تصویب رسیده است، حضور جانبازان در عرصه تولید از دیگر موضوعات است، امروز شاهد حضور فعال آنان در عرصه اشتغال و تولید هستیم.

رستم‌خانی یادآور شد: جانبازان شاید به دلیل داشتن محدودیت‌های جسمانی با مشکلاتی در عرصه تولید مواجه باشند اما در صورت فراهم بودن زیر ساخت‌ها لازم در به‌کارگیری این قشر مهم جامعه در عرصه اشتغال، می‌توانیم شاهد حضور جدی‌تر و موفق‌تر جانبازان در این عرصه باشیم.

این جانباز مبتکر و مخترع زنجانی در ادامه گفت: حضور جانبازان موفق در جامعه در عرصه‌های مهم و تاثیرگزار علمی، پژوهشی، ورزشی و غیره نشان از توان بالای آنان دارد.

وی خاطرنشان کرد: جانبازان شهدای زنده نظام هستند که در صورت فراموش شدن‌شان اولین آسیب متوجه نظام خواهد بود؛ چراکه جانبازان جایگاه اثربخش و ملموس‌تری در معرفی تاریخ هشت سال دفاع مقدس دارند که باید به جامعه به‌خصوص نسل جوان معرفی شود و در صورت نادیده گرفتن و فراموش شدن جانبازان نظام تضعیف خواهد شد.

به گزارش ایسنا، رحمان رستم‌خانی در سال 65 و در سن 17 سالگی در عملیات کربلای 5 به درجه رفیع جانبازی نائل آمده و از جانبازان 50 درصد استان محسوب می‌شوند، وی به عنوان مخترع دارای 4 اثر ثبت شده است و پژوهشگر نمونه از سوی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان معرفی شده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان