دستور تهیه پنکیک با آرد سبوس دار خوش خوراک

دستور تهیه پنکیک با آرد سبوس دار خوش خوراک مواد لازم ۲/۳ فنجان شیر کم چرب یک عدد تخم مرغ که سفیده و زرده آن از هم جدا شده باشند یک قاشق غذا خوری روغن یک قاشق چایخوری شکر سرخ یا شکر خام ۲/۳ فنجان آرد سبوس دار ۱/۲ قاشق غذا خوری بکینگ پودر ۱/۸ قاشق چایخوری نمک طرز تهیهاین یکی از بهترین دستور های طرز تهیه پنکیک با آرد سبوس دا ...

دستور تهیه پنکیک با آرد سبوس دار خوش خوراک

دستور تهیه پنکیک با آرد سبوس دار خوش خوراک

مواد لازم

2/3 فنجان شیر کم چرب

یک عدد تخم مرغ که سفیده و زرده آن از هم جدا شده باشند

یک قاشق غذا خوری روغن

یک قاشق چایخوری شکر سرخ یا شکر خام

2/3 فنجان آرد سبوس دار

1/2 قاشق غذا خوری بکینگ پودر

1/8 قاشق چایخوری نمک


طرز تهیه

این یکی از بهترین دستور های طرز تهیه پنکیک با آرد سبوس دار است. که در زمان کم و به سادگی آماده می شود و همچنین سالم و مقوی است.

شیر کم چرب را با زرده تخم مرغ، روغن و شکر خام مخلوط نمایید و به آرامی هم بزنید. بقیه مواد خشک را اضافه نمایید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شود. نگران نباشید مجبور نیستید همه تکه های کوچک آرد که حل نشده را از بین ببرید.

سفیده تخم مرغ را با میکسر یا با دست خوب هم بزنید. سپس خمیری که قبلا تهیه کرده اید را به آن اضافه کرده به آرامی هم بزنید.

روغن را در تابه گرم کنید سپس مخلوط کرده و مایع حاصل را درون تابه بیندازید اندازه پنکیک به خودتان بستگی دارد با توجه به اندازه مورد نظر همان مقدار از این مایع در روغن بریزید. آنقدر پنکیک ها را سرخ کنید تا حباب ها ظاهر شوند سپس آنرا برگردانید تا سمت دیگر هم کمی قهوه ای رنگ شود.

با این مواد شش پنکیک کوچک می توانید درست کنید که سالم و مقوی است و در زمان کمی آماده می شود. این خوراک مورد توجه کودکان است و برای بچه هایی که صبحانه نمی خورند می تواند یک صبحانه سالم و با انرژی باشد.


نکته ها:

جدا کردن زرده و سفیده و تخم را نادیده نگیرید و حتما سفیده را خوب هم بزنید اگر میکسر داشته باشید که بهتر است ولی ضروری نیست.

این مواد را می توانید به راحتی دو برابر کنید تا برای چهار نفر مورد استفاده قرار گیرد.

دستور تهیه پنکیک با آرد سبوس دار خوش خوراک

خواص آرد سبوس دار

هم اکنون پزشکان اتفاق نظر دارند که سبوس مهم ترین راه درمان طبیعی یبوست به شمار می رود .

جلوگیری از یبوست نیز از بروز بواسیر ، التهاب دیورتیکول (کیسه ای مدوربه اشکال و اندازه های مختلف است که در جدار داخلی روده ایجاد می شود)، سرطان کولون، شقاق، فیستول، شکاف بافت معده و عفونت های دستگاه گوارش (که غالباً در میان افراد مسن مشاهده می گردد) پیشگیری می کند.

گردآوری توسط : مجله دلگرم

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان