ایده‌هایی برای نگهداری وسایل در فضاهای کوچک

وقتی ابعاد و اندازه محیطی که در آن زندگی می کنیم محدود و کوچک باشد، تصور می کنیم نگهداری از وسایل و انبار کردن آنها به مسئله ای بغرنج تبدیل می شود. در اینجا به برخی از نکات اشاره خواهیم کرد که بتواند در نگهداری از وسایل و مرتب کردن آنها به شما کمک کند.

برترین ها - ترجمه از پلاد ناصری: وقتی ابعاد و اندازه محیطی که در آن زندگی می کنیم محدود و کوچک باشد، تصور می کنیم نگهدار از وسایل و انبار کردن آنها به مسئله ای بغرنج تبدیل می شود و این موضوع می تواند به خودی خود بر طراحی دکوراسیون برای چنین فضاهایی نیز تاثیرگذار باشد. اما برای بهبود فضاهای نگهداری از وسایل در چنین محیط هایی، احتیاج به کاری سحرآمیز و خارق العاده ندارید. کافی است برخی نکات ضروری و مورد نیاز را همراه با ایده های کاربردی در این رابطه بدانید و به کار ببندید.

در اینجا به برخی از نکات اشاره خواهیم کرد و مواردی که بتواند در نگهداری از وسایل و مرتب کردن آنها به شما کمک کند را با هم مرور می کنیم. برخی از این ایده ها شامل استفاده از ابزارهایی است که کار نظم دادن به وسایل و مرتب کردن دکوراسیون را برایتان راحت تر می کنند؛ اما بعضی دیگر از آنها نیاز به هیچ وسیله اضافی ندارند و اطلاع از آنها به خودی خود می تواند مفید واقع شود.

قفسه های جدا کننده

ایده های کاربردی برای نگهداری از وسایل در خانه هایی با فضای کوچک

اگر فضای کوچک خانه شما شامل بخش هایی ترکیبی است و دوست دارید خودتان با استفاده از روش هایی، به عنوان مثال اتاق نشیمن را از اتاق خواب یا فضای غذاخوری را از سالن اصلی جدا کنید، می توانید از قفسه های جدا کننده برای این منظور بهره ببرید. به این وسیله می توانید بدون قرار دادن دیواری در محیط و محدود کردن فضا، به مقصود خودتان برسید. بهترین پیشنهاد در این زمینه، طراحی یک قفسه بدون درب و آزاد است، به نحوی که فضای دو طرف آن با یکدیگر در ارتباط باشند. همچنین بهتر است چنین قفسه هایی را از اشیا و وسایل پر نکنید و ضمن توجه به کاربردی بودن آنها، به جنبه های زیبایی و تزئین دکوراسیون با استفاده از آنها نیز توجه کنید.



نیمکت های دیواری

ایده های کاربردی برای نگهداری از وسایل در خانه هایی با فضای کوچک
اگر بودجه ای که برای تغییر دکوراسیون و طراحی چیدمان وسایل اختصاص داده اید، یاری می کند، می توانید از طرح های مختلفی که برای نیمکت های دیواری وجود دارد استفاده کنید. این نیمکت ها معمولا از جنس چوب های ارزان و مناسبی ساخته می شوند، و می توانند در بخشی از اتاق نشیمن، اتاق خواب، یا هر بخش از دکوراسیون منزلتان برای صرفه جویی در فضا، به عنوان قسمتی از محیط انبارش یا نگهداری از وسایل همچون کتابخانه تعبیه شوند و جنبه کاربردی تری به این فضاها بدهند.



تزئینات خلاقانه

ایده های کاربردی برای نگهداری از وسایل در خانه هایی با فضای کوچک
گاهی اوقات تزئینات دکوراتیو و چیدمان برخی وسایل در فضاهای کوچک می تواند جنبه ای کاملا کاربردی داشته باشد و عناصر زیبایی و تزئینی محیط به خودی خود تبدیل به راهکاری برای نگهداری و انبارش وسایلی شوند که به طور مداوم مورد استفاده قرار نمی گیرند. مثالی هوشمندانه از این مورد را می توانید در تصویر ببینید که دوچرخه ای که ابعاد نسبتا بزرگ دارد و نگهداری از آن در فضایی کوچک می تواند به امری چالش برانگیز بدل شود، تبدیل به عنصری تزئینی در محیط شده است.

به این ترتیب آویختن این وسیله از محلی خاص، آن را به یک المان دکوراتیو مدرن و منحصربفرد تبدیل نموده است. مطمئنا مثال های اینچنینی در فضاهایی که در اختیار دارید کم نیستند و شما نیز می توانید از بسیاری از وسایل کاربردی خود به شکلی هوشمندانه برای تزئین دکوراسیون بهره ببرید.



کف ارتقا یافته

ایده های کاربردی برای نگهداری از وسایل در خانه هایی با فضای کوچک
در صورتی که سقف اتاقتان به اندازه کافی بلند باشد، می توانید از ایده کف ارتقا یافته برای محیط داخلی منزل خود یا بخشی از آن استفاده کنید. در این موارد ارتفاع کف در بخشی از اتاق افزایش می یابد و فضایی در زیر آن برای قرار دادن وسایل و نگهداری از لوازمی که به طور مستمر مورد استفاده قرار نمی گیرند مهیا می شود. به عنوان مثال می توانید چمدان ها، کیف ها، پوشاک زمستانی، و یا لوازم مخصوص مهمان ها را در این قسمت ها جاسازی کنید و از پراکنده شدن آنها در بخش های مختلف خانه پرهیز نمایید.



کمدهای تعبیه شده در کف اتاق

ایده های کاربردی برای نگهداری از وسایل در خانه هایی با فضای کوچک
در کنار پیشنهاد قبلی، می توانید به شکلی منظم تر و سازمان یافته تر از کمد هایی استفاده کنید که روی کف اتاق ساخته می شوند و بسیاری از وسایل و لوازم را می توانند در خودشان جای دهند. این کمدها شکلی مناسب و شکیل تر دارند و به مرتب کردن دکوراسیون و فضای اتاق کمک بسیار زیادی خواهند کرد. همچنین به دلیل دسترسی بهتر به وسایل در چنین حالتی، می توانید موارد بیشتری از وسایل خود از جمله لباس ها را در آنها جای دهید. البته بایستی روی این نکته تاکید کرد که نحوه ساخت و طراحی این کمدها بایستی به شکلی باشد که از استحکام لازم برخوردار باشند.



میزهای تا شونده

ایده های کاربردی برای نگهداری از وسایل در خانه هایی با فضای کوچک
در اکثر اتاق های کوچک، استفاده از میزی با ابعاد بزرگ چندان عاقلانه به نظر نمی رسد. بهترین گزینه برای این فضاها استفاده از میزهایی است که به راحتی بتوانند از محیط اصلی دکوراسیون حذف شوند و به بازتر شدن محیط کمک کنند. به عنوان مثال میزهای تا شونده که روی دیوارها نصب می شوند، انتخاب بسیار خوبی برای موقعیت های اینچنینی هستند.



دیوارهای لانه کبوتری

ایده های کاربردی برای نگهداری از وسایل در خانه هایی با فضای کوچک
اگر فضایی که در اختیار دارید، عمدتا شامل وسایل کوچک و بزرگ زیادی است و ممکن است در زمان های مختلف، نیاز به جایگاه های بیشتری برای قرار دادن وسایل و لوازم خود داشته باشید، می توانید از پتانسیلی که دیوارهای اتاق در اختیارتان قرار می دهند استفاده کنید. طراحی لانه کبوتری روی دیواها، این امکان را برایتان فراهم می کند که متناسب با اندازه و ابعاد وسایلتان و مطابق با دلخواه خود از طاقچه ها وقفسه های مختلف برای جای دادن وسایلتان استفاده نمایید. در تصویر نمونه بسیار خوبی از استفاده بهینه از فضای دیواها و طرح لانه کبوتری ارائه شده است.



نشیمنگاه های جانبی

ایده های کاربردی برای نگهداری از وسایل در خانه هایی با فضای کوچک
شاید خیلی از گوشه و کناره های اتاق هایتان عملا برایتان استفاده ای نداشته باشند. این محل ها معمولا به مکانی برای تجمع وسایل و لوازمی تبدیل می شوند که همیشه مورد کاربردی ندارند و بایستی حتما فکری برای نگهداری و انبارش آنها داشته باشید. یکی از بهترین پیشنهاداتی که می توان ارائه کرد، طراحی و تعبیه نشیمنگاه هایی جانبی است که در قسمت های فرعی و گوشه های اتاق ها می توان از آنها استفاده نمود. این نشیمنگاه ها که به شکل نیمکت های جعبه ای ساخته می شوند، می توانند علاوه بر اینکه جایی برای نشستن در اختیارتان قرار می دهند، به عنوان محلی برای قرار دادن وسایل و لوازم نیز مورد استفاده واقع شوند.



لوازم چند منظوره

ایده های کاربردی برای نگهداری از وسایل در خانه هایی با فضای کوچک
شاید مهم ترین پیشنهادی که همیشه طراحان حرفه ای دکوراسیون برای محیط های کوچک و اتاق هایی با فضای محدود ارائه می کنند، استفاده از مبلمان و لوازم چند منظوره باشد. این لوازم همیشه به نحوی طراحی می شوند که می توانند برای بیش از یک موقعیت خاص مورد استفاده قرار گیرند. تمام بخش های خانه، مانند آشپزخانه، اتاق خواب، اتاق نشیمن و ... پتانسیل استفاده از چنین لوازمی را دارند. کافی است با کمی خلاقیت و البته اطلاع کافی از انتخاب هایی که در اختیار دارید، لوازم و مبلمان مورد نظر خودتان را پیدا کنید. مبل های تخت خوابشو، میزهای چند منظوره، و کانترهای آشپزخانه، از جمله این موارد هستند.



انبارهای زیر پله ای

ایده های کاربردی برای نگهداری از وسایل در خانه هایی با فضای کوچک
در صورتی که طراحی منزل شما به گونه ای است که از پله هایی در محیط داخل استفاده شده است، امکان بسیار ویژه ای برای تبدیل کردن فضای زیر پله ها به انباری جادار و مطمئن برایتان فراهم می گردد. بهتر است بدون داشتن دغدغه ای برای چگونگی اختصاص دادن فضایی خاص به وسایلتان، به استفاده بهینه از این فضای ایده آل فکر کنید، تا حدالمقدور تمام وسایل و لوازم مورد نظرتان را در انبار زیر پله ای خود جای دهید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان