خلاقیت در خانه با وسایل بی مصرف، ۸ ایده با آجرهای لگو!

معمولا ما به آجرهای لگو فقط به عنوان اسباب بازی کودکان نگاه می کنیم و شما ممکن است بگویید: قطعا همینطوره! لگو چیز دیگری به جز اسباب بازی بچه ها نیست! اما یک لحظه به این فکر کنید زمانی که فرزند دلبندتان بزرگ شد و دیگر به این آجرهای اسباب بازی نیاز نداشت چه کارهایی می توانید با آن انجام دهید.

معمولا ما به آجرهای لگو فقط به عنوان اسباب بازی کودکان نگاه می کنیم و شما ممکن است بگویید: قطعا همینطوره! لگو چیز دیگری به جز اسباب بازی بچه ها نیست! اما یک لحظه به این فکر کنید زمانی که فرزند دلبندتان بزرگ شد و دیگر به این آجرهای اسباب بازی نیاز نداشت چه کارهایی می توانید با آن انجام دهید.

کودک در حین بازی با لگو

اولین آجر پلاستیکی توسط شرکت دانمارکی لگوLEGO) ) در سال 1947 به وجود آمد. لگو سال های سال برای کودکان الهام بخش بوده و به آنها اجازه می دهد که خلاقیت و هوش خود را به نمایش بگذارند و در واقع آنها را تشویق می کند که بدانند یک معمار یا مهندس بودن چگونه است و حالا همه روزه یک اثر جدید با این لگوها توسط افرادی با سنین مختلف در سراسر دنیا خلق می شود که هریک خلاقانه تر و جالب تر از دیگری است.

استفاده از لگو به عنوان یک محصول کاربردی کاملا بستگی به خلاقیت شما دارد. بهترین مثال در این باره آموزگاری است که موفق شد درس ریاضی را به شاگردانش توسط همین آجرهای لگو آموزش دهد.

در اینجا ما مثال هایی برای شما آورده ایم که چگونه از آجرهای لگو به عنوان محصول کاربردی در منزل خود استفاده کنید. پروژه هایی که از خلاقانه ترین ذهن ها نشات گرفته؛ از جاکلیدی گرفته تا گلدان برای نگهداری کاکتوس مورد علاقه تان و ... با ما همراه شوید.

نگه دارنده کابل

نگه دارنده کابل لگو

تا بحال دقت کرده اید که دستان آدمک های لگو چقدر برای نگه داری کابل ها مناسب هستند؟ تنها کافیست به تعداد کابلی که نیاز دارید آدمک لگویی را روی صفحه مستطیلی آجر لگو بچسبانید و روی میز قرار دهید یا به بند میز محکم کنید.

نگه دارنده موبایل

نگه دارنده تلفن همراه رو میزی

یک خانه کوچک متناسب برای ابعاد تلفن همراه تان بسازید حتی می توانید یک آدمک لگویی برای نگه داری کابل شارژ تان به آن اضافه کنید.

جای قاشقی لگو

کمی رنگ به آشپزخانه خود دعوت کنید.

می توانید برای کفگیر و قاشق ها و لوازم آشپزخانه خود ظرفی رنگی رنگی از آجر لگو بسازید. بی نیاز به حتی یک قطره چسب!

جا کلیدی لگو

جا کلیدی دیواری و آویز کلید

بعضی از آجرهای لگو شامل حفره هایی هستند که می توانید حلقه کلید خود را از آن عبور دهید و از آن به عنوان آویز کلید استفاده کنید. نکته جالب اینکه این آویز کلید داخل صفحه لگو چفت می شود و به این صورت می توانید جا کلیدی دیواری از جنس لگو داشته باشید و حتی نقوش دلخواه خود را روی صفحه به وجود بیاورید و در نهایت آن را با پیچ به دیوار ورودی منزل محکم کنید.

چراغ خواب لگو

چراغ خواب لگویی

چراغ خواب روی میزی اتاقتان بی روح و کسل کننده است؟ یک راه حل ساده! دور تا دور آن آجر لگو بچینید. فقط فراموش نکنید حفره هایی برای عبور نور تعبیه کنید.

جعبه لگو

جعبه جواهرات با لگو

جعبه ای در دار برای جواهرات خود با طرحی دلخواه بسازید. از این جعبه حتی به عنوان جعبه هدیه هم می توانید استفاده کنید.

قاب عکس لگو

قاب عکس رنگی لگویی

می توانید برای شادتر کردن فضای اتاق خواب کودکتان دور یک قاب عکس تخت را چسب قطره ای زده و لگو های مستطیلی به طول دلخواه روی آن بچسبانید.

گلدان لگو

گلدان لگویی

یک گلدان ساده شیشه ای را انتخاب کنید. با لگویی مستطیلی پایه ای برای آن بسازید و سپس با طرح یا رنگ دلخواه دور تا دور آن را بپوشانید.

امیدوارم ازین چند ترفند ساده لذت برده باشید. حالا نوبت شماست که کودک درونتان را بیدار کنید و دست بکار شوید. دیگر اسباب بازی های بلااستفاده کودکتان را دور نیاندازید. ما در چیدانه راهکارهایی برای تزیین منزل با اسباب بازی به شما ارائه می دهیم.

نویسنده: سیما اثیمی ؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان