گزارش AFC از رکوردهای ایران در جام ملت‌ها

کنفدراسیون فوتبال آسیا گزارشی آماری از مسابقات جام ملت‌های آسیا منتشر کرده است که عناوین این رقابت‌ها در سه بخش در اختیار تیم ملی و فوتبال ایران قرار دارد.

گزارش AFC از رکوردهای ایران در جام ملت‌ها

هفدهمین دورهٔ جام ملت‌های آسیا در سال 2019 برای نخستین بار با 24 تیم در امارات برگزار خواهد شد. تیم ملی ایران از جمله تیم‌هایی است که با راهیابی به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی روسیه، به صورت خودکار به جام ملتهای آسیا هم صعود کرد.

به گزارش مهر در فاصله کمتر از 9 ماه تا شروع جام ملتها، کنفدراسیون فوتبال آسیا گزارشی آماری از رکوردها و اعداد تاریخی این رقابتها منتشر کرده است.

فوتبال ایران در سه بخش از این آمار، همچنان رکورددار است.

100 هزار تماشاگر. بالاترین تعداد حضور تماشاگران در یک مسابقه رسمی قاره ای. این رکورد متعلق به فوتبال ایران است؛ زمانی که تیم ملی ایران در سال 1976 در فینال جام ملتها به مصاف کویت رفت و موفق شد با پیروزی یک بر صفر مقابل کویت، عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

3- تنها کشوری که موفق شده است سه بار پیاپی عنوان قهرمانی جام ملتها را از آن خود کند، تیم ملی ایران است. ایران در سالهای 1968 (به میزبانی ایران)، 1972 (به میزبانی تایلند) و 1976 (مجددا به میزبانی ایران) موفق شد عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کند و تنها کشوری باشد که سه بار پیاپی این عنوان را به دست آورده است.

علی دایی با 14 گل زده در جام ملتهای آسیا، عنوان بیشترین گل زده در این رقابتها را از آن خود کرده است. این تعداد گل بین سالهای 1996 تا 2004 میلادی و زمان حضور دایی در تیم ملی به دست آمده است. دایی در سال 1996 توانسته بود 8 گل به ثمر برساند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان