با رایزنی مسئولان دو کشور؛

کمیسیون مشترک ایران و اندونزی برگزار می شود

برگزاری زمان سیزدهمین کمیسیون مشترک ایران و اندونزی، در جریان دیدار سفیر اندونزی با سرپرست امور بین الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد بررسی ورایزنی قرار گرفت.

کمیسیون مشترک ایران و اندونزی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سفیر اندونزی در ایران در راستای برنامه ریزی برای برگزاری سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک دو کشور در تهران با سرپرست اداره کل امور بین الملل و مطالعات راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار حسین ملک سرپرست اداره کل امور بین الملل و مطالعات راهبردی وزارت ارتباطات با اشاره به روابط خوب بین دو کشور در همه سطوح گفت: جایگاه دو کشور در دو حوزه خلیج فارس و پیمان منطقه ای «آ سه آن» مکمل خوبی برای ارتقا سطح همکاری ها است.

وی با تاکید بر ضرورت تجارت مستقیم بین دو کشور اظهار کرد: اسناد لازم برای گسترش همکاری ها به ویژه در رابطه با تعرفه ترجیحی، روابط بانکی، گمرک، نانو تکنولوژی و ... برای امضا در نشست کمیسیون مشترک آماده شود.

سرپرست اداره کل امور بین الملل و مطالعات راهبردی وزارت ارتباطات افزود: با توجه به مذاکرات صورت گرفته برای سرمایه گذاری در اندونزی، ایران برای جذب سرمایه گذاری خارجی و رفع مشکلات شرکتهای ایرانی فعال در اندونزی اعلام آمادگی می کند.

اکتاوینو علیمودین سفیر اندونزی نیز با اشاره به دیدار سال گذشته خود با آذری جهرمی ، گسترش سطح روابط و همکاری های تجاری را بسیار چشمگیر توصیف کرد.

وی ابراز امیدواری کرد پیش از نشست کمیسیون مشترک، نشست های کارشناسی در حوزه های تجاری، بانکی، نفت و غیره برگزار شود.

سفیر اندونزی با اشاره به افزایش دو برابری حجم مبادلات تجاری دو کشور گفت: سطح مبادلات نسبت به دو سال گذشته افزایش یافته است ولی هنوز با هدف گذاری یک میلیارد دلار روسای جمهوری دو کشور تا حدودی فاصله دارد.

در ادامه این دیدار، طرفین به بررسی مسایل اقتصادی دو کشور پرداختند و مقرر شد برای زمان مناسب نشست کمیسیون مشترک رایزنی های لازم به عمل آید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان