عکس جنجالی روی لباس سارا بهرامی کیست؟

سارا بهرامی بازیگر زن سینمای ایران، با انتشار این عکس در صفحه اش، در مورد تصویر روی لباسش توضیحاتی داد.

سارا بهرامی بازیگر زن سینمای ایران، با انتشار این عکس در صفحه اش، در مورد تصویر روی لباسش توضیحاتی داد.

سارا بهرامی با انتشار این عکس در صفحه اش نوشت:

آن‌ ها فکر کردند سورئالیست هستم، ولی اینطور نبود. من هیچ‌ گاه رویا نکشیده‌ام. من رئالیسم خودم را ترسیم کردم … فریدا کالو

تصویر فریدا کالو، آب مرکب روی روزنامه

همسر فریدا کالو همسر سارا بهرامی عکس جدید بازیگران بیوگرافی فریدا کالو بیوگرافی سارا بهرامی اینستاگرام سارا بهرامی Frida Kahloسارا بهرامی

ممنونم از ندا سرگردان عزیزم برای طراحی مانتو

ماگدالنا کارمن فریدا کالو ی کالدرون د ریورا (به اسپانیایی: Magdalena Carmen Frieda Kahlo y Calderón de Rivera) ‏ (متولد 6 ژوئیه 1907 در کویوآکان، مکزیکوسیتی – درگذشتهٔ 13 ژوئیه 1954 در کویوآکان، مکزیکوسیتی) نقاش مکزیکی است.

همسر فریدا کالو همسر سارا بهرامی عکس جدید بازیگران بیوگرافی فریدا کالو بیوگرافی سارا بهرامی اینستاگرام سارا بهرامی Frida Kahlo

Frida Kahlo در تاریخ 6 ژوئیه 1907 از پدری آلمانی‌تبار و مادری دورگه (اسپانیایی و بومی مکزیک) در خانه‌ای که اکنون موزهٔ فریدا است موسوم به «خانهٔ آبی» در شهرک کوچکی به‌نام کویوآکان در حومهٔ مکزیکوسیتی به دنیا آمد. پدرش یک نقاش و عکاس یهودی-آلمانی با اصلیت رومانیایی بود.

سه ساله بود که انقلاب مکزیک و جنگ‌های داخلی به وقوع پیوست. در شش سالگی به علت ابتلا به فلج اطفال چندین ماه در خانه بستری شد. این بیماری انحرافی ماندگار در پای راستش باقی گذاشت و همین موضوع باعث شد تا پای راست او همیشه لاغرتر از پای دیگرش باشد و سبب شد از آن پس تا پایان عمر در همه‌جا با دامن‌های بلند ظاهر شود.

در سپتامبر 1925، نقطهٔ عطف زندگی فریدا کالو به شکل حادثه‌ای دردناک بر او فرود آمد. فریدا دانشجوی هجده‌سالهٔ رشتهٔ پزشکی در تصادف شدید اتوبوس از ناحیهٔ شانه، سینه، کمر، لگن و پا دچار شکستگی‌های متعدد شد. خودش دربارهٔ لحظهٔ سانحه می‌گوید «دستهٔ صندلی چون شمشیری که به گاو می‌زنند در من فرورفت.» در این میان، به دنبال جراحتی که بر اثر فرورفتن میله‌ای آهنی بر رحم او ایجاد شد، فریدا تا پایان عمر از داشتن فرزند محروم ماند.

فریدا تجربیات عاطفی پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشت. پس از حادثهٔ تصادف، نامزدش از ازدواج با او منصرف شد. فریدا پس از بهبودی، پرتره‌های خودش را نزد دیه‌گو ریورا، نقاش دیواری معروف و کمونیست مکزیکی برد که قبل‌تر در دوران کوتاه و ناتمام دانشجویی پزشکی در کلاس‌های طراحی با او آشنا شده بود.

نقاشی‌های کالو مورد توجه دیه‌گو ریورا قرار گرفت و این دیدارِ دوباره آغازی شد برای زندگی مشترک آن دوکه بعداً در سال 1929 با او ازدواج کردند در زمان ازدواج دیه‌گو 42 ساله بود و فریدا 22 سال داشت. مادر فریدا که با ازدواج آن دو مخالف بود به آن‌ها مَثَلِ «فیل و فاخته» را نسبت داد.

فریدا کالو و همسرش دیه‌گو ریورا در سال 1932

اما برای او نه خوشبختی به‌طور کامل محقق شد و نه آرزوی داشتن فرزند میسر. فریدا یک بار از دیه‌گو باردار شد که به سقط ناخواستهٔ جنین انجامید. این تجربهٔ ناکام مادری در آثار بعدی او نمود عینی پیدا کرد.

در زمینهٔ زندگی زناشویی نیز ازدواج کالو و ریورا بی‌ثبات بود و در طول سال‌های پس از ازدواج، این زوج هنرمند هر یک شریک‌های جنسی جداگانه‌ای برای خود داشتند. فریدا در خاطراتش به چند تن از آن‌ها همچون لئو تروتسکی، سیاستمدار کمونیست گریخته از شوروی و پولت گُدار، همسر چارلی چاپلین، اشاره می‌کند.

در 1953 پزشکان به دلیل وخامت بیماری قانقاریا مجبور شدند یکی از پاهای فریدا را قطع کنند. فریدا که یک سال آخر عمرش را بر صندلی چرخدار می‌گذراند برای تحمل دردهای جسمی و روحی به اعتیاد روی آورده بود.

در نهایت، فریدا کالو در 13 ژوئیهٔ 1954 به دلیل انسداد جریان خون درگذشت.

ساتین

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان