علت خوشمزگی بال مرغ چه می باشد؟

چربی زیاد ذخیره شده در بال مرغ سبب خوشمزگی آن شده است.

علت خوشمزگی بال مرغ چه می باشد؟

بال مرغ مخصوصا کباب شده ی آن در بین افراد از محبوبیت خاصی برخوردار است و علت این خوشمزگی بال مرغ چربی زیاد آن است اما خوردن بال و گردن مرغ دارای مضراتی است که شاید جبران پذیر نباشد بخصوص برای خانم ها. در این مقاله بیشتر در مورد بال مرغ اطلاعات کسب کنید.

علت خوشمزگی بال مرغ

علت خوشمزگی بال مرغ، چربی زیادی است که در آن‌ قسمت‌ها انباشته شده و هرچیزی که خوشمزه باشد یک لذت آنی و یک حسرت دائمی ایجاد می‌کند. در رابطه با گردن مرغ هم گفته می‌شود که گردن محل عبور خیلی از بافت‌های اعصاب است و بسیاری از غدد لنفاوی در گردن قرار دارد که احتمالا این‌ها می‌تواند موجبات انتقال بعضی از ترکیب‌ها را فراهم کند که برای انسان مضر است و توصیه می‌شود که خانم‌ها و دخترخانم‌ها میل نکنند.

 خانم‌ها وقتی که به مرحله بلوغ می‌رسند یک جهش پیدا می‌کنند و یکی از تغییراتی که در آن‌ها علاوه بر افزایش طول قدشان دیده می‌شود، تغییرات ترکیبی بدن‌شان است، دخترخانم‌ها قبل از بلوغ از نظر ذخایر چربی بدن‌شان با پسرها یکسان هستند ولی به محض این‌که به مرحله بلوغ می‌رسند و اولین دوره قاعدگی را تجربه می‌کنند مقدار چربی انباشته شده بدن‌ آن‌ها تا 30درصد افزایش پیدا می‌کند و به این دلیل خانم‌ها نسبت به آقایان در معرض خطر شدیدتری برای افزایش وزن و انباشتگی چربی قرار دارند و وقتی‌ در بدن مقدار چربی بالا باشد سوخت‌و‌ساز آن بدن پایین می‌‌آید، درنتیجه به حجم عضلانی بدن پسران اضافه می‌شود و در دختران چربی‌ به بدن‌شان اضافه می‌شود.

  بعد از بلوغ نیاز پسران به انرژی و پروتئین خیلی بیشتر از خانم‌هاست زیرا محل سوخت ترکیب‌های درشت مغذی‌هایی که تولید انرژی می‌کند مثل قندها و چربی‌ها در عضلات، صورت می‌گیرد. خانم‌ها عضلات ظریف‌تر و بافت چربی بیشتر و درنتیجه مقاومت بیشتری دارند و آقایان عضلات بزرگ‌تر و بافت چربی کمتر و درنتیجه مقاومت کمتری دارند. ذخیره انرژی خانم‌ها باعث می‌شود در مقابل درد، گرسنگی و تشنگی و استرس‌ها مقاوم‌تر باشند گرچه اندام ظریف‌تری دارند.

 مسئله چاقی به جز چند مورد که جزو بیماری‌هاست برمی‌گردد به دریافت انرژی و مصرف انرژی؛ درست مثل درآمد می‌ماند هرچه درآمد ما بیشتر از مخارج‌مان باشد به صورت پس‌انداز ذخیره می‌شود و تبدیل به یک سرمایه می‌شود. در بدن هم هرچه‌قدر انرژی دریافتی‌مان بیشتر از انرژی مصرفی‌مان باشد مازاد آن تبدیل به بافت چربی می‌شود که در خانم‌ها این انباشتگی چربی خیلی راحت‌تر رخ می‌دهد و اگر از قسمت‌های چرب دام‌ها و طیور استفاده شود این دریافت انرژی افزایش پیدا می‌کند و درنتیجه آن چاقی سریع‌تر تجلی پیدا می‌کند.

 وقتی آقایان چاق می‌شوند استروژن بدن‌شان افزایش پیدا می‌کند و فرم بدن‌شان به سمت فرم بدن خانم‌ها می‌‌رود و خانم‌هایی هم که از این طریق چاق می‌شوند هورمون‌های‌شان دچار اختلال می‌شوند و نسبت هورمون تستسترون آن در خون‌شان افزایش پیدا می‌کند و دچار مشکلاتی مثل رویش موهای زائد می‌شوند.

 

رابطه خوردن بال مرغ و کیست پستان در زنان

استروئیدها اثرات وحشتناکی روی بدن انسان دارند. هورمون استروئید علاوه بر تسریع رشد، اثرات بسیار خطرناک‌تری در مجاورت با هورمون‌های زنانه ایجاد می‌کند که منجر می‌شود زنان هرچه بیشتر مستعد رشد کیست در رحم خود باشند بنابراین توصیه می‌شود افراد مراقب رژیم غذایی خود بوده  و تا جایی که امکان دارد از مصرف بال مرغ بپرهیزند. یک متخصص زنان و زایمان گفت: مرغ های صنعتی که با هورمون رشد پیدا می‌کنند دارای مقادیر زیادی چربی به خصوص در قسمت بال هستند، لذا توصیه می‌شود همه افراد، به خصوص خانم‌ها از مرغ‌های هورمونی و قسمت بال مرغ استفاده نکنند زیرا چربی مرغ‌های هورمونی در تحریک رشد کیست‌های پستان تاثیرگذار هستند. وی گفت: مرغ‌های صنعتی که با هورمون رشد پیدا می‌کنند دارای مقادیر زیادی چربی در قسمت بال هستند، اگرچه بال مرغ لذیذترین قسمت آن است اما از نظر سلامتی بدترین قسمت به حساب می‌آید زیرا چربی در این ناحیه تجمع پیدا می‌کند. توصیه می‌شود همه به خصوص خانم‌ها از بال مرغ چه به صورت کباب شده و چه به صورت پخته شده در غذا استفاده نکنند زیرا چربی مرغ‌های هورمونی در تحریک رشد کیست‌های پستان تاثیرگذار هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان