کشف بدافزار خطرناک در «گوگل پلی»

شرکت امنیتی سمانتک از شناسایی تعدادی بدافزار جدید و خطرناک خبر داد که تداوم حضور آن‌ها در گوگل پلی کاربران را به‌طور جدی تهدید می‌کند.

بدافزار خطرناک در «گوگل پلی» کشف شد

شرکت امنیتی سمانتک از شناسایی تعدادی بدافزار جدید و خطرناک خبر داد که تداوم حضور آن‌ها در گوگل پلی کاربران را به‌طور جدی تهدید می‌کند. بدافزار‌های یادشده قبلا هم در گوگل پلی وجود داشته و حذف شده بودند، اما حالا با اسامی جدید به این فروشگاه آنلاین بازگشته‌اند.

این بدافزار‌ها در برنامه‌های موبایلی مختلفی مخفی شده‌اند که برخی از آن‌ها هم دارای محبوبیت هستند و همین مساله می‌تواند تعداد افرادی که به علت نصب برنامه‌های مذکور دچار مشکل می‌شوند را افزایش دهد. کارشناسان سمانتک می‌گویند این بدافزار‌ها از خانواده بدافزار‌هایی موسوم به 1.Reputation.Android هستند که اولین بار در سال 2014 از راه رسیدند.

این بدافزار‌ها بعد از مدتی مخفی کاری فعالیت مخرب خود را آغاز کرده و ابتدا جلوی پاکسازی خود را می‌گیرند و سپس وب سایت‌های آلوده‌ای را به‌طور تصادفی در معرض دید کاربران قرار می‌دهند. هدف اصلی بدافزار یادشده کسب درآمد از کاربران پس از کلیک آن‌ها روی صفحات این وب سایت‌ها است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد کد‌های نگارش این بدافزار در مقایسه با سال 2014 تغییر چندانی نکرده و برنامه‌های ضدویروس عادی هم قادر به شناسایی و حذف‌کردن آن هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان