اولین اطلاعات از Call of Duty: Black Ops ۴ منتشر شد

یکی از بارزترین روندها در دنیای بازی‌های ویدیویی عرضه شدن سالیانه یک قسمت از سری بازی‌های Call of Duty یا ندای وظیفه است که برای تمام گیمرها و کاربرانی که حداقال اطلاعات را درخصوص این صنعت دارند آشناست.

اولین اطلاعات از Call of Duty: Black Ops 4 منتشر شد

یکی از بارزترین روندها در دنیای بازی‌های ویدیویی عرضه شدن سالیانه یک قسمت از سری بازی‌های Call of Duty یا ندای وظیفه است که برای تمام گیمرها و کاربرانی که حداقال اطلاعات را درخصوص این صنعت دارند آشناست.

امسال نیز شایعات منتشر شده محقق شد و سرانجام استودیو Activision که طی سال‌های گذشته آن را با ساخت 3 قسمت از سری Black Ops شناخته بودیم سکوت خود را شکست و علاوه بر معرفی رسمی قسمت جدید بازی با نام Call of Duty: Black Ops 4 اقدام به انتشار اولین اطلاعات درخصوص این بازی کرد که تاحدودی طرفداران سری بازی‌های Call of Duty را نگران کرد! در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این اطلاعات منتشر شده بپردازیم.

اولین و مهم‌ترین نکته درخصوص Call of Duty: Black Ops 4 این است که طبق رسم سالیان گذشته دیگر شاهد بخش داستان یا تک نفره در این بازی نخواهیم بود! بلکه جای این بخش را قسمتی جدید گرفته است که شامل برخی مراحل با ماموریت‌های متنوع جهت ایجاد شناختی کوچک درخصوص شخصیت‌های بازی می‌باشد.

اکتیویژن تایید کرده است که همچون قسمت‌های پیشین و همچون تمام انتظاراتی که از یک عنوان Call of Duty می‌رود باز هم شاهد صحنه‌ها سینماتیک و جذاب و رخدادها و وقایع هیجان انگیز در این مراحل خواهیم بود و تنها با برخی ماموریت‌های بی هدف روبه‌رو نخواهید شد. در حین گذراندن این مراحل با برخی شخصیت‌های قدیمی این سری نیز ملاقات خواهید کرد که از میان آنان می‌توان به Ruin، Firebreak و Seraph اشاره کرد.

همچنین شخصیت‌های جدیدی نیز به Black Ops 4 اضافه شده است که تاکنون و طی معرفی صورت گرفته با Recon، Crash و Torque آشنا شده‌ایم.

دیگر نکته مشخص شده درخصوص Black Ops 4 بخش جدید زامبی آن است. این بار با بخش جدیدی درخصوص زامبی روبه‌رو هستیم که خصوصیات و ویژگی‌های جالی دارد. بخش زامبی Black Ops 4 حالت داستانی دارد و روایت سفر چهار شخصیت اصلی این بخش را برای نبر با موجودی شیطانی بیان می‌کند. در طی این مسیر با هزاران زامبی و از انواع مختلف روبه‌رو می‌شوید و بصورت کلی این بخش دارای سه مرحله منحصر بفرد می‌باشد که هریک نقشه و محیط خاص خود را دارد و با نام‌های  The Nine، Voyage of Despair و Blood of the Dead معرفی شده‌اند.

The Nine درواقع یک صحن مبارزه ایتالیایی است که بازیکنان در آن می‌بایست به دفاع کردن در برابر زامبی‌ها با استفاده از تجهیزات و وسایلی مانند شمشیر، سپر، تبر و نیزه بپردازند. Voyage of Despair در خرابه‌های تایتانیک رخ می‌دهد و بازیکنان می‌بایست با ارتش قدرتمند زامبی‌ها روبه‌رو شوند. Blood of the Dead نیز برای ایجاد حس نوستالژیک این سری ساخته شده است و شامل قسمت‌هایی از مپ‌های پیشین سری بازی‌های Black Ops می‌باشد.

همچنین این قسمت همانند بخش‌های زامبی قدیمی دارای حالت حمله زامبی‌های می‌باشد که درصورت علاقه می‌توانید آن را تجربه کنید. برای اینکه بخش زامبی همواره جذابیت خود را حفظ کند اکتیویژن اقدام به ارائه مراحل و ماموریت‌های روزانه، هفتگی و ماهانه کرده‌ است که هریک هدف خاصی داشته و در آن نیز بازیکنان با انواع مختلفی از زامبی‌ها روبه‌رو می‌شوند.

اگر دوستانی ندارید تا در حین تجربه بخش زامبی به شما بپیوندند، می‌توانید از ربات‌ها استفاده کنید و همچنان به تجربه این بخش بپردازید. همچنین بازیکنان می‌توانند رقابت یا مسابقات خاص خود را با استفاده از تنظیمات مختلف پیش‌فرض در بازی ساخته و با دیگر بازیکنان در فضای آنلاین به اشتراک بگذارند.

درنهایت به بررسی خصوصیت یا بخشی می‌پردازیم که شاید تجربه آن در قالب سری بازی‌های Call of Duty کمی دور از انتظار و عجیب باشد. حالت Battle Royal که مدتیست فوق العاده محبوب و مشهور شده است و موجب شده تا عناوینی مانند PUBG و Fortnite تمام توجهات در دنیای بازی‌های ویدیویی را به سمت خود بکشانند این بار به سراغ سری بازی‌های Call of Duty رفته است و در Black Ops 4 با نام Blackout قابل بازی است.

Blackout همچون تمام عناوین دیگری که دارای حالت Battle Royal می‌باشند شامل جنگی میان بازیکنان جهت رسیدن به عنوان آخرین بازمانده است. اما تفاوت Blackout با دیگر بازی‌های چیست؟ Blackout به شدت از سری بازی‌های قدیمی Black Ops الهام گرفته است و اگر از آن دسته کاربرانی هستید که این سری بازی‌ها را کامل تجربه‌ کرده‌اند قطعا با صحنه‌ها یا ابزار و تجهیزات آشنایی روبه‌رو خواهید شد.

برخی از نقشه‌های استفاده شده در Blackout مستقیما از سری بازی‌های پیشین Black Ops برداشته شده است و بسیاری از تجهیزات و اسلحه‌های بازی نیز از قسمت‌های پیشین بازگردانده شده‌اند و شما در فضایی متفاوت فرصت تجربه رانندکی با ماشین RC را نیز خواهید داشت. همچنین تمام نقشه‌های بازی شامل فضاهای هوایی، زمینی و آبی می‌شود و شما می‌توانید از تمام وسایل نقلیه‌های موجود در این فضاها استفاده کنید. شخصیت‌های استفاده شده در Blackout نیز برگرفته از گذشته این سری است و شما می‌توانید در قالب Hudson، Reznov و Mason به بازی کردن بپردازید.

Call of Duty: Black Ops 4 در تاریخ 20 مهر سال جاری برای PS4، XOne و کامپیوترهای شخصی عرضه خواهد شد که این تاریخ درواقع یک ماه زودتر از موعد عرضه قسمت‌های پیشین Call of Duty است. خرید نسخه PC بازی نیز در انحصار سرویس Battle.net کمپانی بلیزارد خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان