«سه رخ» برنده بهترین فیلمنامه کن ۲۰۱۸

هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸ با معرفی برندگان نخل طلای این دوره به کار خود خاتمه داد. جایزه بهترین فیلمنامه به جعفر پناهی فیلمنامه نویس فیلم سه رخ از ایران اهدا شد و نخل طلا به یک فیلمساز ژاپنی رسید.

هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن با معرفی برندگان نخل طلای این دوره به کار خود خاتمه داد. کیت بلانشت رییس هیات داوران جوایز بخش‌های اصلی رقابت را به برندگان اهدا کرد.

مراسم در ساعت ۷:۱۵ به وقت محلی (۹:۴۵ به وقت تهران) آغاز شد و ادوارد بائر به عنوان مجری روی صحنه رفت.

برندگان کن 2018

فهرست کامل برندگان به شرح زیر است:

*بهترین فیلم کوتاه: تقدیر از فیلم «روی مرز» (وی شوجون)

*دوربین طلایی (بهترین فیلم اول): «دختر» (لوکاس دونت)

*بهترین بازیگر زن: سامال یسلامووا برای فیلم «آیکا»

*بهترین بازیگر مرد: مارچلو فونته برای فیلم «داگمن»

*بهترین فیلمنامه: جایزه مشترک به آلیس رورواچر برای «شاد مثل لازارو» و نادر ساعی‌ور برای «سه رخ» به کارگردانی جعفر پناهی.

*بهترین کارگردان: پاول پالیکوفسکی برای «جنگ سرد»

*نخل طلای افتخاری: ژان لوک گدار برای «کتاب تصویر»

*جایزه ویژه هیات داوران: «کفرناحوم» (نادین لبکی)

*جایزه بزرگ جشنواره: «بلک کلنزمن» (اسپایک لی)

اسپایک لی هنگام دریافت جایزه خود اول از نخستین سفر خود به فستیوال کن در سال ۱۹۸۶ سخن گفت و بعد به وضعیت فعلی دنیا اشاره کرد. او گفت: مردم فکر می‌کنند من می‌دانم در آمریکا چه خبر است اما نمی‌دانم. نظر شما درباره اتفاق‌هایی که در دنیای امروز می‌افتد چیست؟ من به این فیلم به عنوان سالی در خطر زندگی کردن اشاره می‌کنم.

*نخل طلا: «دله‌دزدها» (هیروکازو کوره‌ایدا)

یکی از نقاط اوج اختتامیه امشب زمانی از راه رسید که آسیا آرجنتو که برای اهدای جایزه بهترین بازیگر زن به سامال یسلیامووا روی صحنه رفته بود، به تهیه‌کننده رسواشده هالیوود اشاره کرد و گفت: هاروی واینستین برای من مزاحمت ایجاد کرد. این فستیوال زمین شکار او بود. حتی همین امشب هم افرادی اینجا حضور دارند که باید به خاطر رفتارشان مسئول شناخته شوند. خودتان می‌دانید چه کسانی هستید، اما مهم‌تر از همه ما می‌دانیم شما چه کسانی هستید و دیگر به شما اجازه نمی‌دهیم قسر در بروید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان