۸ تجربه خارج از این دنیا در نیوزلند

در منطقه دریای حفاظت شده جزیره گوت غواصی کنید، به سمت قله رنگیتوتو پیاده وری کنید، به جزیره آتشفشانی و سیاه رنگ بروید و یا از آسمان خراش ۳۲۸ طبقه‌ای بالا بروید تا در آسمان‌ها راه بروید و یا از آن بالا بپرید پایین! چه کسی احساس می‌کند خیلی شجاع است؟!

8 تجربه خارج از این دنیا در نیوزلند

بر خلاف اندازه کوچک نیوزلند، ظاهرا این کشور زیبا چیزهایی در خود جای داده که شما را شگفت زده خواهند کرد. در اینجا شما را با 8 عدد از تجربه‌های باورنکردنی که می‌توانید در نیوزلند داشته باشید، آشنا می‌کنیم.

1- شهر اوکلند

در منطقه دریای حفاظت شده جزیره گوت غواصی کنید، به سمت قله رنگیتوتو پیاده وری کنید، به جزیره آتشفشانی و سیاه رنگ بروید و یا از آسمان خراش 328 طبقه‌ای بالا بروید تا در آسمان‌ها راه بروید و یا از آن بالا بپرید پایین! چه کسی احساس می‌کند خیلی شجاع است؟!

2- جزیره وایکه

دومین جزیره بزرگ در خلیج هوراکی، این تکه بهشت درست همان چیزی است که بعد از فرار از یک شهر شلوغ و آلوده نیاز دارید. زندگی رخوت ناک ساحلی را در آغوش بگیرید، با زیپ لاین از میان جنگل عبور کنید و بعد در تاکستان‌های جزیره گم شوید.

خود را برای گشت و گذار در جزیره‌ای بی‌مانند آماده کنید!

3- روتوروا

زندگی در روتوروا نه تنها آرامش بخش است، که شاد و پر انرژی هم هست. اگر دوست دارید خودتان را در زندگی مردم بومی و آداب و روسوم ناب‌شان غرق کنید، به روستای میتای مائوری بروید و وقتی به آنجا رسیدید خود را درون چشمه درمانی گل و لای بیاندازید و به اطراف این روستای حیرت انگیز نگاه کنید. مردم بومی و زندگی جالبی که دارند برای شما تجربه‌ای بسیارتازه و خاص خواهد بود. اگر وقت کردید حتما در مراسم‌های آنها هم شرکت کنید تا چیزهایی ببینید که در عمرتان ندیده اید (و شاید دیگر هم نبینید!).

4- همیلتون – واییکاتو

به غار نوردی بروید و در وایتومو از دیدن جلوه کرم‌های شب تاب غرق لذت شوید. درست مانند آن است که سقف را با چراغ‌هایی کوچک و اسرار آمیز پوشانده اند. در جای پاهای مینیاتوری و کوچک خرگوش از ماتاماتا راه بروید. سپس به رگان بروید، یک تخته موج سواری دست و پا کنید و موج سواری بی‌نظیری را تجربه کنید. فکر نمی‌کنم دیگر پاتان را از اینجا بیرون بگذارید!

5- کوئینز تاون

نوبتی هم باشد نوبت شکموها است! اگر به نیوزلند سفر کنید و دهان و معده‌تان را از تجربه همبرگرهای رویایی شهر کوئین بی‌نسیب بگذارید، اشتباهی غیر قابل جبران مرتکب شده اید. البته این شهر غیر از همبرگرهای غیر قابل وصف تفریحات دیگری هم دارد، اما مطمئن باشید این یکی را از دست نمی‌دهید.

6- یخچال‌های فرنز جوزف

این یکی را حتی به سرمایی‌ها هم پیشنهاد می‌کنیم! درست است که این جاذبه دیدنی بیش از حد سرد است، اما مکانی عالی است برای افرادی که روحیه‌ای ماجراجویانه دارند و می‌خواهند در سرزمین‌های عجیب گشت و گذار کنند. برای رفتن به نوک قله سوار هلیکوپتر شوید، از میان تونل‌های یخی بگذرید، از مناظر خارق العاده لذت ببرید و در آخر شبیه به یک آدم برفی به هاستل یا هتل‌تان برگردید!

7- صدای میلفورد

برای گوش دادن به این صدا باید حدود 3 ساعت و 30 دقیقه از شهر کوئین رانندگی کنید، راه خیلی کم نیست اما ارزشش را دارد! در قسمتی از پارک ملی فیورد لند ضربه‌های ناگهانی صدای میلفورد را خواهید شنید (و بعدا درمورد آن خواب خواهید دید چرا که این صداها جادویی هستند).

خودتان را برای مناظری که هوش از سرتان می‌پرانند هم آماده کنید. راستی حیوانات را فراموش نکنید و تماشای دسته‌های پنگوئن و دلفین را هم از دست ندهید.

8- واناکا

اگر می‌میرید برای اسکی کردن درست و حسابی، قسمت جنوبی جزیره چند نقطه دارد که می‌توانند وسوسه‌تان کنند! واناکا جایی است که برف زیادی در آن می‌بارد، دامنه‌هایی خلوت دارد و زیبایی‌اش مانند کوه‌های آلپ می‌ماند! پس لباس گرم بپوشید، چوب‌های اسکی‌تان را بردارید و روی این دامنه‌های سفید، تمیز و پوشیده از برف رد بیاندازید!

اگر از اسکی هم خوشتان نمی‌آید بد نیست سری به این قسمت بزنید، حال و هوای ناب آن شما را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد و روزی شاد برای‌تان می‌سازد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان