دریاچه چیتگر تهران؛ تفریحات هیجان انگیز (۳)

یکی از ساده ترین و البته دوست داشتنی ترین تفریحاتی که در هر جایی می توان به سراغش رفت، چرخ و فلک ها هستند. این بازی که با تجربه آن، می توانید خاطرات کودکی تان را به سرعت مرور کنید، در دریاچه چیتگر نیز پذیرای شماست.

وب‌سایت کارناوال: دریاچه چیتگر یا شهدای خلیج فارس، این گستره آبی رنگ و جذاب در حال حاضر یکی از مقاصد تفریحی و پرطرفدار شهر تهران است و نه تنها در آخر هفته ها و روزهای گرم تابستانی، بلکه در میان هفته و حتا اوقات سرد زمستانی نیز میهمانان بسیار دارد. از طرفی نه تنها خود دریاچه، بلکه در پارک اطراف و منطقه ساحلی نزدیکش، فضای وسیعی در دسترس بازدیدکنندگان قرار دارد. خانواده ها به دریاچه خلیج فارس می روند تا تفریح و آب هوای متفاوتی را در قلب شهر بزرگ تهران تجربه کنند.

11- چرخ و فلک

یکی از ساده ترین و البته دوست داشتنی ترین تفریحاتی که در هر جایی می توان به سراغش رفت، چرخ و فلک ها هستند. این بازی که با تجربه آن، می توانید خاطرات کودکی تان را به سرعت مرور کنید، در دریاچه چیتگر نیز پذیرای شماست.

هزینه: 7000 تومان

محل بازی: کمی بالاتر از مرکز خرید بام لند، شرق دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر تهران


12- ماشین برقی یا کوبنده

ماشین های کوبنده نیز از آن بازی هایی است که بسیاری از ما از بچگی با آن خاطره داریم. سوار ماشین می شوی و دیگر خبری از رعایت قانون و مواظبت نیست، یک راست می روی به دل ماشین دیگری و می خواهی با تمام وجود از سر راهت کنارش بزنی. خوبی این ماشین ها آن است که محدودیت سنی ندارند و بزرگ و کوچک می توانند بلیتش را بخرند.

ماشین های برقی دریاچه چیتگر نیز در دو سوی دریاچه به چشم می خورند و بنابراین از هر کدام از ورودی ها وارد شوید، می توانید بازی در این ماشین های جذاب را تجربه کنید.

هزینه: 7000 تومان

محل بازی:

کنار چرخ و فلک، کمی بالاتر از بام لند

کنار گیشه بلیت، غرب دریاچه چیتگر

محدودیت وزن: حداکثر 80 کیلوگرم

محدودیت قد: 100 تا 190 سانتی متر

محدودیت سن: حداقل 7 سال

دریاچه چیتگر تهران؛ تفریحات هیجان انگیز (3)


13- زمین بازی و جایزه

اگر به سمت غربی دریاچه بروید، شهربازی کودکانه و رنگارنگی توجه تان را جلب خواهد کرد که در آن بازی های مختلف و هیجان انگیزی برای کودکان به چشم می خورد. این مجموعه که با نام «زمین بازی و جایزه» خودنمایی می کند، نزدیک 10 بازی متفاوت دارد که می تواند مدت ها بچه ها را مشغول کند. هزینه هر یک از این بازی ها عبارت اند از:

نام بازی هزینه

  • ترامپولین 5000 تومان
  • رالی کودک 6000 تومان
  • آکروجت 6000 تومان
  • کَشتی 6000 تومان
  • آفتاب مهتاب 6000 تومان
  • استخر توپ 3000 تومان
  • تکان دهنده 3000 تومان
  • جیروسینگ 7000 تومانبیل
  • مکانیکی 7000 تومان
  • مریگراند 6000 تومان
  • قطار کودک + آکروجت + مریگراند 15000 تومان

دریاچه چیتگر تهران

دریاچه چیتگر تهران

البته خوب است بدانید تمام بازی هایی که گفته شد در سمت غربی قرار ندارند و تعدادی از بازی ها در بخش شمالی و در نزدیکی نمازخانه به چشم می خورد. این شهربازی وسعت چندانی ندارد؛ اما محیط شاد و رنگارنگ آن باب طبع کودکان خواهد بود. بازی های کَشتی، پری زنبوری و باب اسفنجی در این بخش قرار دارند.


14- پیاده روی و دوچرخه سواری در چیتگر

وقتی پا به دریاچه چیتگر بگذارید، آدم های زیادی را خواهید دید که سوار بر دوچرخه در اطراف دریاچه گردش می کنند و یا پیاده و دوان دوان این مسیر را طی می کنند. اگر شما هم حوصله پیاده روی و دوچرخه سواری داشته باشید، خبرهای خوبی برای شما داریم؛ به سراغ دوچرخه های دریاچه چیتگر بروید و یا با کفش های ورزشی و مناسب راهی دریاچه چیتگر شوید. پیش از توضیح بیشتر درباره مسیرهای پیاده روی و پیست دوچرخه، باید بدانید که می توانید به راحتی دوچرخه ها را از ورود های شرقی و غربی دریاچه کرایه کنید.

هزینه ها: بسته به نوع دوچرخه در هزینه های 8000 تومان، 10000 تومان، 12000 تومان و 15000 تومان

برای شروع پیاده روی و یا دوچرخه سواری توصیه می کنیم مسیر را به به سمت جنوب دریاچه چیتگر ادامه دهید. فرقی ندارد روز یا شب را برای پیاده روی در هوای تمیز اطراف دریاچه انتخاب کرده اید، به زودی زیبایی های مسیر شما را خوشحال خواهد کرد. قدری که جلوتر بروید، گذرگاه های جذاب و چوبی گذر موج توجه شما را جلب می کنند. معماری این بخش بسیار چشم نواز است و مسیر را برای شما خوشایندتر می سازند. اگر شب هنگام را برای پیاده روی انتخاب می کنید، نور پردازی های مسیر، از دور و نزدیک قابل توجه هستند.

علاوه بر این در کنار مسیر پیاده روی، یک پیست دوچرخه سواری نیز وجود دارد که از میان سازه ها و گذرگاه هایی چوبی عبور می کند. البته این پیست با نرده و فنس جدا نشده است و عابران پیاده هم به آن دسترسی دارند. در انتها خوب است بدانید طول این مسیر برای پیاده روی و دوچرخه سواری برابر با 6 کیلومتر است.

دریاچه چیتگر تهران؛ تفریحات هیجان انگیز (3)


15- تفریح در ساحل سنگی دریاچه چیتگر

یکی از بخش های منحصر به فرد و متفاوت این دریاچه، ساحل سنگی چیتگر است. در این ساحل، بر خلاف سایر بخش ها نه تنها از پشت نرده دریاچه را نمی بینید، بلکه می توانید تا نزدیکی آب پیش بروید و اگر هم دل تان خواست قدری آب بازی کنید. یا آن که تنها در کنار آب، قدری بنشینید و به یاد دریا، لحظاتی جذاب را سپری کنید. اگر خوش شانس باشید، مرغابی ها و اردک های دریاچه هم از کنار شما عبور می کنند و قدری بیشتر طبیعت را لمس می کنید.

دریاچه چیتگر تهران

ادامه دارد...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان