ژوهانسبورگ ؛ سفر به شهری زنده در قاره آفریقا

ژوهانسبورگ ؛ سفر به شهری زنده در قاره آفریقا چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - گردشگری,جهان گردی,اماکن دیدنی,تاریخ گردی هنگامی که با جمع خانواده و دوستان دور هم می نشینیم و برای گذراندن تعطیلاتی ...

هنگامی که با جمع خانواده و دوستان دور هم می نشینیم و برای گذراندن تعطیلاتی خاطره انگیز برنامه ریزی می کنیم، هر کسی به دنبال مقصدی برای علایق خود می باشد که جاذبه های گردشگری موجود در آن مناسب با سلیقه اش باشد و همین موضوع ممکن است بین اعضای جمع اختلاف بیندازد. برای این که این مشکل در جمعتان پیش نیاید کافی است تا شهری را انتخاب کنید که مملوء از جاذبه های گردشگری مختلف باشد و هر فردی بنابر سلیقه خود به مکان مورد علاقه اش برود. اگر به دنبال چنین شهر و کشوری می باشید، شهری به نام ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی در قاره آفریقا این خواسته شما را به راحتی بر آورده خواهد کرد؛ چرا که در ان می توان به راحتی انواع دیدنی های ژوهانسبورگ از تاریخی گرفته تا مدرن ترین های جهان را پیدا کرد و از گشت و گذار در دل آن ها سفری جاودانه و خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید. برای آشنایی بیشت با ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی چمدان هایتان را ببندید و کمربند هایتان را محکم کنید تا سوار ماشین خیالی ذهن شویم و در این شهر زیبا به گشت و گذار بپردازیم. پس در ادامه با ما در مجله گردشگری همگردی همراه باشید برای سفری شگفت انگیز به جاهای دیدنی ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی... 

ژوهانسبورگ

موقعیت شهر ژوهانسبورگ در قاره آفریقا

در مورد ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی صحبت های زیادی هست که در ابتدا باید به موقعیت جغرافیایی آن پردازیم. نام دیگر این شهر یوهانسبورگ می باشد که با هر دو نام شناخته می شود. ژوهانسبورگ لقب شهر طلا را از آن خود کرده است. این شهر لقب بزرگ ترین شهر آفریقای جنوبی را نیز به خود اختصاص داده است. از دیگر خصوصیات این شهر پرطرفدار می توان به فعالیت آن در زمینه اقتصادی و صنعتی اشاره کرد که نتیجه این فعالیت ها انتخاب آن به عنوان قلب و پایتخت اقتصادی و صنعتی کشور می باشد. علاوه بر این خصوصیات می توان به انتخاب آن به عنوان پایتخت استانی به نام گائوتنگ اشاره نمود که این استان در بین مردم این قاره در اصل ثروتمندترین شهر در کل آفریقای جنوبی شناخته شده است.

موقعیت ژوهانسبورگ

جمعیت ژوهانسبورگ در قاره آفریقا

این شهر زیبا در سال 2007 آمارگیری شد و اطلاعاتی دقیق از تعداد جمعیت این استان به دست آوردند که این اعداد و ارقام به این صورت بود: جمعیت ژوهانسبورگ با اطرافش؛ 7151447 نفر و بخش مرکزی ژوهانسبورگ نیز؛ 4434827 نفر.

جمعیت ژوهانسبورگ

دانستنی های لازم در سفر به ژوهانسبورگ

برای این که سفری مطمئن و لذت بخش به مقصد دلخواهمان داشته باشیم باید از تمام بخش ها و هزینه ها و... آن با خبر باشیم تا با مشکلی مواجه نشویم. برای سفر به ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی نیز اطلاعاتی را باید داشته باشید که در این جا به شرح آن می پردازیم
در مورد زبان رایج و رسمی در بین بومیان این شهر باید گفت که به زبان آفریکانس و انگلیسی و 9 زبان آفریقایی مسلط می باشند و صحبت می کنند. همان طور که می دانید هر شهری در خارج از کشور ایران، از لحاظ زمانی با تهران و دیگر شهرها اختلاف دارد که شهر تهران یک ساعت و نیم از ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی از نظر زمانی جلوتر می باشد؛ یعنی ژوهانسبورگ در منطقه زمانی GMT+2 قرار گرفته است. در مورد واحد پول این استان نیز باید گفت که راند می باشد که هر راند برابر با 253 تومان می باشد. اطلاعات بعدی در مورد برق شهری ژوهانسبورگ می باشد که این برق نه تنها در این شهر بلکه در کل آفریقای جنوبی 230 ولت 50 هرتز گزارش شده است. دو شاخه و پریز نیز در این استان به صورت M, D و N می باشد.
کد تماس این کشور نیز +27 می باشد. در صورت بروز حوادث می توانید با آمبولانس با شماره تماس 10177، تماس اضطراری از طریق تلفن همراه با شماره تماس 112 و شماره اضطراری ملی با شماره تماس 10111 تماس بگیرید. در صورتی که با ماشین های این شهر تصمیم به رانندگی بگیرید جهت رانندگی سمت چپ می باشد. برای پرواز به مکان های دیگر نیز می توانید از طریق فرودگاه بین المللی ژوهانسبورگ_فرودگاه بین المللی اولیور تامبو این خواسته خود را بر آورده کنید.

دانستنی های ژوهانسبورگ

مبالغ پرداختی در سفر به ژوهانسبورگ قاره آفریقا

هر شهر و کشوری را که برای سفر انتخاب کنید، مبالغی را باید در سفر پرداخت کنید. در سفر به این شهر در قاره آفریقا نیز باید هزینه هایی را متقبل شد؛ اعم از خوراک و هتل و... . با ما همراه باشید تا با انواع این هزینه ها در سفر آشنا شوید و بودجه مناسب برای این سفر آماده کنید.
افرادی که بخواهند سفری لاکچری و گران قیمت به این شهر را تجربه کنند، باید حداقل 600 هزار تومان را با خود همراه داشته باشند. این 250 راند یا 600 هزار تومان کرایه ماشین و شام و تور و هتل خواهد شد که هزینه هر کدام به ترتیب 75000 تومان، 110000 تومان، حداکثر 100000 تومان و 370000 تا یک میلیون و پانصد هزار تومان نیز بابت هتلی با 2 تخت خواب می باشد. دقت داشته باشید که تمام این هزینه ها روزانه می باشد و پایان هر روز باید تمامی این مبالغ گفته شده را پرداخت کرد. البته افرادی که مبلغ کمتری را با خود به همراه می آورند و از سفر به دیدنی های ژوهانسبورگ انتظار سفری متوسط را دارند می توانند با خود حدود 250000 تا 600000 تومان را همراه داشته باشند که این مبلغ نیز صرف همان موارد گفته شده می شود، با این تفاوت که کیفیت استفاده از خدمات نیز پایین می آید. این هزینه در این رده برای کرایه تاکسی حدود 24000 تومان، برای گشت و گذار در موزه های این شهر 12 الی 24 هزار تومان، برای صرف غذای محلی 60000 الی 110000 تومان و برای رزرو دو تخت در یک اتاق مهمان خانه حدود 220000 تومان را باید پرداخت کنند.
آن دسته از افراد هم که بودجه بسیار کمی را با خود به همراه خواهند داشت نگران نباشند!! چرا که تنها با روزی 250 هزار تومان می توانند از مخارج خود در این شهر زیبا در برآیند. این مخارج بدین شکل می باشد که برای کرایه تاکسی حدود 2500 تومان (بصورت چند نفره)، برای صرف ناهار 12000 الی 18000 تومان و برای رزرو اتاق در خوابگاه هایی به نام هاستل ها حداکثر 50000 تومان را باید بپردازند.

هتل های ژوهانسبورگ

شرایط جوی ژوهانسبورگ در قاره آفریقا

برای داشتن سفری لذت بخش و خاطره انگیز در هزارتوی جاهای دیدنی ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی بهتر است تا قبل از سفر از آب و هوای این شهر پر طرفدار آشنا شویم. شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی در قاره آفریقا آب و هوای نیمه گرمسیری را به خود اختصاص داده است. اگر در فصل تابستان قصد سفر به این مکان شلوغ و دیدنی های ژوهانسبورگ را داشتید، در روزها آفتابی گرم و در عصرها آسمانی پر صدا با رعد و برق را تجربه خواهید کرد. در شب نیز نسیمی خنک شما را نوازش خواهد کرد که این سه پدیده در کنار یکدیگر بسیار رویایی می باشد. این شهر در فصل زمستان نیز روزهای آفتابی را پشت سر می گذارد، با این تفاوت که شرایط جوی خشکی را نیز با خود به همراه خواهد داشت. شب های زمستانی نیز باد های سردی در این منطقه شروع به وزیدن خواهند کرد. طبق تحقیقاتی که در فصول  و روز های مختلف در طول یک سال به عمل آمد، متوسط دمای هوا در گرم ترین روز سال که گرما به اوج خود می رسد در 25 درجه گزارش شده است. در صورتی که همین دما درماه ژوئن حدود 16 درجه می باشد. ارتفاع این شهر بالا می باشد و همین امر باعث به وجود آمدن دو پدیده در این منطقه در قاره آفریقا شده است؛ اول این که شرایط آب و هوایی در این منطقه تقریبا همیشه ملایم و معتدل بوده و دوم این که تابش فرابنفش خورشید در فصل تابستان در این منطقه در رنج 14 الی 16 تغییر می کند که این مقدار بسیار زیاد می باشد. این منطقه پارادوکس زیبایی را در خود جای داده است؛ زمستان بیشترین تابش را از سمت خورشید جذب می کند که هوایی دلچسب را در روزهای این منطقه حاکم می کند. شب های زمستانی نیز گاهی هوا به زیر صفر می رسد که گرمای دلچسب روز را از بین می برد. پارادوکس بعدی این منطقه در فصل تابستان رخ می دهد که بر خلاف باورها بیشترین بارش باران را در پی خواهد داشت. با این تفاسیر به این نتیجه می رسیم که هم فصل زمستان و هم فصل تابستان به راحتی می توان به این منطقه رویایی در قاره آفریقا سفر کرد.

اب و هوای ژوهانسبورگ

زمان مناسب برای ژوهانسبورگ گردی

از نظر اکثر مردم بهترین زمان برای سفر به یک منطقه، زمانی است که این شهر خلوت و به دور از ازدحام باشد. اگر شما هم با این نظر موافق می باشید و جاهای دیدنی ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب کردید، بهتر است تا این سفر را در ماه مارس تا مه و از سپتامبر تا نوامبر تجربه کنید. با توجه به خلوتی در این ماه ها این امر کاملا منطقی است که انواع قیمت ها و مخارج در این منطقه به نسبت قابل توجهی پایین بیاید. نکته دیگر در مورد سفر در این ماه ها این می باشد که آب و هوا نیز گرم می باشد. چنان چه در فصل تابستان به  دیدنی های ژوهانسبورگ در قاره آفریقا سفر کنید، شاهد خیل عظیمی از گردشگران و بومیان در این شهر خواهید بود که شلوغی آن هر انسانی را کلافه می کند و از نظر خرج و مخارج نیز قیمت ها سر به فلک می کشد. با این توصیفات اگر حوصله شلوغی را ندارید در ماه های دسامبر تا فوریه سفر خود به این منطقه را کنسل کنید. حال وقت آن رسیده است که زمان سفر خود را با توجه به میزان علاقه خود به ازدحام و شلوغی تعیین کنید.

زمان مناسب سفر به ژوهانسبورگ

آداب غذایی مرسوم در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی

 با توجه به گزارشاتی که از نحوه و سبک غذایی آفریقای جنوبی به دست آمده است، نکته بارز این می باشد که از گذشته های دور افراد بسیاری از سرزمین های دیگر به این منطقه آمده و ساکن آن شده اند که در ضمن این سکونت، فرهنگ و آداب و رسوم و سبک غذایی خود را نیز بین مردم ترویج داده اند. از این بحث نتیجه می گیریم که با توجه به حضور نژاد و ملیت های مختلف در این کشور، هر نوع غذایی با هر نوع نحوه طبخی در این کشور پیدا می شود. پس نگران خورد و خوراک خود در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی نباشید. عده بسیاری نیز در هنگام سفر به هر منطقه ای، یکی از واجبات سفر خود را امتحان کردن و چشیدن غذای مخصوص آن شهر قرار می دهند. افرادی که به این شهر در قاره آفریقا سفر می کنند و در سفر خود این هدف را دنبال می کنند این مقاله را دنبال کنند تا با بهترین و خوش طعم ترین غذاهای این شهر آشنا شوند.

1) غذایی سنتی به نام Boerewors

غذاهای سنتی همیشه طرفداران زیادی را به خود اختصاص می دهند. این غذا که با گوشت های مختلف اعم از بره و... تهیه می شود، از غذاهای محبوب ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی به شمار می رود. این غذای معروف و خوش طعم خود را در مسابقات آشپزی قاره آفریقا گنجانده است که برنده آن فردی است که بتواند بهترین را در این نوع آماده کند. در صورت سفارش این غذا سوسیسی به شکل مارپیچ روی میز شما قرار خواهد گرفت که با یکبار خوردن و امتحان کردن آن، شیفته طعم آن خواهید شد.

غذای سنتی

 2) نوعی اسنک به نام Biltong

 در سفر به ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی غذاهای سنتی و مدرن بسیاری در لیست انتخاب شما قرار خواهد گرفت. اگر به خوردن اسنک علاقه مندید، نوعی اسنک به نام Biltong را در این منطقه از قاره آفریقا حتما امتحان کنید. شاید برایتان جالب باشد که برای تهیه این غذای خوشمزه در این شهر مدتی قبل از آماده کردن آن، گوشت مصرفی را خشک می کنند با این تفاوت که خشک کردن این نوع گوشت غرق در انواع طعم دهنده ها نظیر ادویه و... می باشد. گوشتی که برای تهیه این غذای خوش طعم استفاده می شود، معمولا گوشت گوساله می باشد ولی از گوشت های دیگری نیز استفاده می کنند. این غذا با توجه به نحوه طبخ در دسته غذاهای سالم و مقوی دسته بندی می شود؛ چرا که مملوء از پروتئین می باشد و علاوه بر طعم خوب برای بدن نیز مفید می باشد.در صورت سفارش این غذا در رستوران های این شهر، طعم گوشتی پر از پروتئین را در کنار طعم سیر و چیلی تجربه خواهید کرد.

نوعی اسنک

3) کاری خوش طعم Cape Malay در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی

همان طور که می دانید، عده زیادی از افراد هستند که در گذشته های دور به این منطقه از قاره آفریقا آمده اند و با خود انواع غذا و فرهنگ و... را در بین مردمان این شهر و کشور ترویج داده اند. یکی از موارد مهمی که همراه با مهاجرت افراد از ملیت های مختلف به این کشور وارد و در آن ماندگار شد، نوعی ادویه می باشد که با نام Cape Malay Curry به شهرت رسیده است و طعم خوب آن زبانزد عام و خاص می باشد. ادویه های دیگر نیز به همین روش وارد این کشور شده و غذاهای لذیذ و خوش طعمی را به وجود آوردند که چشیدن آن ها یکی از واجبات این سفر می باشد.

ادویه کاری در ژوهانسبورگ

 4) Chakalaka و Pap؛ غذایی مهم در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی

 در سفر به جاهای دیدنی ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی، غذاهایی در جلوی چشمان ما قرار خواهند گرفت که طرفداران زیادی را از آن خود کرده اند و در لیست اصلی ترین غذاهای آن شهر و کشور قرار گرفته اند. عده زیادی از افراد هستند که به غذاهای گیاهی علاقه بسیاری دارند و حتی در طول سفر های خود نیز ترجیح می دهند تا از رژیم غذایی خود خارج نشوند. این دسته از افراد در صورت سفر به این قاره و شهر، غذایی به نام Chakalaka را سفارش دهند تا طعمی متفاوت و ویژه از غذای گیاهی را در طول سفر خود بچشند. عناصر سازنده این غذای خوشمزه فلفل، پیاز، گوجه فرنگی، هویج و لوبیا و انواع طعم دهنده ها و ادویه جات می باشند که در کنار یکدیگر ترکیبی بی نظیر را ساخته اند. نکته مهم در مورد نحوه سرو این غذا سرد بودن آن می باشد.
Pap نیز نوعی فرنی می باشد که اکثر ما این غذای خوش طعم و خوش عطر را بار ها چشیده ایم. عنصر اصلی سازنده این غذا در این قاره، آرد ذرت سفید می باشد. در صورتی که میل به سرو این غذا را داشتید، حتما غذای Chakalaka را نیز در کنارش سفارش دهید؛ چرا که ترکیب این دو غذا در کنار دورچین هایی از گوشت و سالاد به خواسته شما، از بهترین غذاهای جهان خواهد بود.

چاکالاکا

5) پودینگی اسفنجی به نام Malva

در زمان های بسیار دور هنگامی که مهاجران هلندی را برای سکونت خود انتخاب کردند، دسری به نام پودینگ مالوا را نیز با خود وارد این کشور کردند و از آن زمان تا به امروز از بهترین دسرهای ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی و در کل آفریقا به حساب می آید. از ویژگی های این پودینگ می توان به طعم شیرین آن اشاره کرد. طعم دهنده هایی که در کنار این دسر سرو می شوند، سس خامه و مربای زرد آلو می باشد. چسبناک بودن این دسر از بخش های جالب صرف آن می باشد. این دسر به قدری محبوب و دوست داشتنی است که در بیشتر رستوران های این شهر پیدا می شود. در طول سفر به ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی این دسر را بعد از غذای خود سرو کنید تا طعم آن در دهانتان ماندگار شود.

پودینگ مالوا

 6) Bunny Chow؛ لذت خوردن غذایی خیابانی در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی

 لذت خوردن غذای خیابانی در کشور و شهری پیشرفته از جاودانه های یک سفر می باشد. اصلیت این غذا که دوربانی می باشد در قاره آفریقا به وفور دیده می شود. با سفارش این غذا شما در اصل نانی مملوء از لایه های ادویه کاری و مواد مختلف دیگر را خواهید خورد. ویژگی اصلی این غذا این است که هم برای علاقه مندان گوشت و هم برای علاقه مندان سبزیجات مناسب است؛ چرا که هنگام آماده سازی آن با توجه به سلیقه شما در آن از گوشت یا سبزی و حبوبات استفاده می کنند.

بونی چو

7) Melktert؛ دسری محبوب 

در این قسمت باز هم دسری خوش طعم و پر طرفدار را معرفی خواهیم کرد. طعم دهنده اصلی این دسر دارچین می باشد که در دورچین و تزئین آن نیز از دارچین بهره می برند. افرادی که در سفر به قاره آفریقا این دسر را امتحان کرده باشند، به این نتیجه رسیده اند که وجه شبه بسیاری بین این دسر با دسر تارت کاسترد (انگلیسی) وجود دارد. کافی است تا خود را به یکی از قنادی های آفریقا برسانید تا این دسر لذیذ را در مقابل چشمان خود ببینید.

ملکتارت

8) Bobotie؛ غذای ملی آفریقا

همان طور که از اول بخش غذاهای این قاره، به این نکته اشاره شد که هر یک از غذاها مربوط به دسته ای از مهاجران می باشد، این غذا نیز یادگاری از مهاجران آسیایی می باشد. با گذشت زمان طعم خوب این غذا به قدری طرفدار به خود جذب کرد که باعث شد تا این غذا را به عنوان غذای ملی برای قاره آفریقا انتخاب کنند. عناصر سازنده این غذا شامل گوشت و ادویه کاری و میوه خشک و سبزیجات مخصوص و شیر و تخم مرغ می شود. این غذا از دسته غذاهایی است که در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی هم در رستوران و هم در خانه ها تهیه می شود و سرو می شود. لذت خوردن یک غذای ملی را در سفر به ژوهانسبورگ از دست ندهید.

بوبوتی

جاهای دیدنی ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی

پس از گشت و گذار در دل غذاهای خوشمزه و بی نظیر این شهر وقت آن رسیده تا سراغ جاهای دیدنی ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی برویم و از پرسه زنی در آغوش شهری مملوء از انواع دیدنی های ژوهانسبورگ نهایت لذت را ببریم. در این شهر انواع جاذبه ها اعم از طبیعت های بکر، مکان های تاریخی، جاذبه های مدرن و به روز و... دیده می شود که هر کدام جذابیت و طرفداران خاص خود را دارد. این شهر به گونه ای است که رشد روز افزون آن در جذب توریست از سراسر جهان بسیار چشم گیر بوده و زبان زد عام و خاص می باشد. در مورد سابقه این شهر در ادوار دور باید گفت که در گذشته بر خلاف امروز، جنایت های بسیاری در این مکان در قاره آفریقا شکل می گرفته است که از ناامن ترین شهر های دنیا به شمار می رفته است اما امروزه با پیشرفت علم و وضع قوانین و فرهنگ سازی، شاهد این جرم و جنایات که نبوده بلکه شاهد آداب و فرهنگ و پیشرفت چشمگیر آن می باشیم. با ما همراه باشید تا با جاهای دیدنی ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی در آفریقا آشنا شویم.

جاذبه های گردشگری در ژوهنسبورگ

1) مکانی تاریخی به نام Constitution Hill

یکی از مکان هایی که گوینده بسیار ماهری در بیان تاریخ و حوادث ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی می باشد، مجموعه Constitution Hill می باشد که در گذشته به عنوان زندان در این منطقه فعالیت داشته است. این مکان شاهد حوادث مختلف و گوناگونی در طول گذر زمان بوده است که با قدم زدن در آن می توان حال و هوای خاصی را حس کرد. امروزه در این مکان موزه و نمایشگاه هایی نیز تعبیه کرده اند تا راحت تر و بهتر با گذشته این مکان آشنا شویم. قدم زدن در دیدنی های ژوهانسبورگ خواسته و ناخواسته ما را به سفر در زمان محکوم می کند؛ زمانی که نلسون ماندلا و مهاتما گاندی در این زندان بودند. در حال حاضر دادگاه قانون اساسی قاره آفریقای جنوبی در این ساختمان می باشد. از افتخارات این زندان در عصر امروز می توان به لقب آن به عنوان آزادی و دفاع از حقوق همه ملت اشاره کرد. بازدید از این مکان تاریخی و در عین حال زنده را از دست ندهید.

زندان ماندلا و گاندی

2) موزه تاریخی آپارتاید در ژوهانسبورگ

به احتمال زیاد تا به حال نام موزه آپارتاید یکی از جاهای دیدنی ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی را شنیده اید و کنجکاو بوده اید که در مورد این موزه بیشتر بدانید. گویندکی این موزه در بیان حوادث آفریقای جنوبی به صورت عکس و و روزنامه و فیلم و ... می باشد که نگاه کردن به آن ها ما را به گذشته های دوری می برد که درست زمان رخ دادن حوادث مهم این کشور بوده است. این موزه از تاریخی ترین حوادث تا به امروز سخن می گوید که گشت و گذار در آن به ساعت ها زمان لازم دارد. موزه ای دیگر نیز از دیدنی های ژوهانسبورگ به چشم می خورد که با نام Liliesleaf Farm آوازه اش در این شهر در قاره آفریقا طنین انداز شده است. در مورد گذشته این موزه نیز می توان ادعا کرد که محلی بوده است که برای اعتراض و جنبش های آزادی خواه، سران و رهبران در آن جمع می شدند. برای فهمیدن تاریخ این شهر از این موزه ها دیدن کنید تا به سفر خود کمی رنگ تاریخ بخشید.

موزه اپارتاید

3) Gold Reef City؛ پارکی باستانی در آفریقا

پس از گشت وگذار در دل جاهای دیدنی ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی و مجموعه های تاریخی نظیر موزه و نمایشگاه، وقت آن رسیده است که کمی خود را به دستان طبیعت بسپاریم تا از خستگی سفر کاسته شود. ناگفته نماند که این پارک نیز یادگاری های باستانی و تاریخی زیادی را در محیط خود جای داده است ولی با این حال فضا و جو آن به گونه ای است که به راحتی می توانید خستگی ناشی از سفر را در آن بزدایید. از جمله یادگاری هایی که در این پارک به چشمتان خواهد خورد می توان به مغازه، تئاتری از جنس سلطنت، خانه و هتل و... اشاره نمود. در کنار این بناهای به روز  و مدرن نیز بناهایی بازسازی شده از گذشته های دور، پارادوکس زیبایی را به وجود آورده اند. از بهترین و دیدنی ترین نقاط این پارک نیز توان به معدن طلای آن اشاره کرد که غنی ترین معدن طلا در سراسر جهان می باشد و قدمت آن به سال های بسیار دور مربوط می شود. موقعیت این منطقه نیز در فاصله 8 کیلومتری از مرکز ژوهانسبورگ دیده می شود. کمی استراحت در آغوش این پارک می تواند حال و هوایی دیگر را به گشت و گذارتان ببخشد.

گلدریف

4) منطقه ای تفریحی به نام Maboneng Perecinct

 اگر در سفر به ژوهانسبورگ به دنبال جاهای دیدنی ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی می باشید که مملوء از تفریح و خوردنی ها و نوشیدنی های خوشمزه باشد، به این منطقه بروید؛ چرا که تنوع کافه و رستوران و ... در این منطقه زیاد می باشد. برای خرید و گشت و گذار در دل انبوهی از غذاها و موادغذایی بی نظیر به بازارچه هفتگی که در این منطقه آوازه اش کل شهر را پر کرده است سری بزنید تا چشمانتان مسحور رنگارنگی و تنوع مواد غذایی دلخواهتان شود. پس از گشت و گذار و پرسه زنی در این بازار خود را به کافه ها و رستوران های موجود در این منطقه برسانید که هر کدام به نحوی شما را غرق در زیبایی خود خواهد کرد و تنوع نوشیدنی  و غذاهایش را به رخ خواهد کشید. با این تفاسیر به این نتیجه می رسیم که با رفتن به این منطقه از دیدنی های ژوهانسبورگ، سفر خود را در کل قاره آفریقا جاودانه و تکرار نشدنی خواهیم کرد.

بازار هفتگی

 5) پرسه زنی در خانه ماندلا و سووتو (sowto)

 یکی از پر طرفدار ترین جاهای دیدنی ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی و حتی قاره آفریقا، خانه نلسون ماندلا می باشد که با قدم زدن در آن حال و هوای گذشته ها زنده می شود و ما را در گیر خود می کند. این خانه امروزه تغییر کاربری داده و به موزه ای زیبا تبدیل شده است که با نام موزه ماندلا شهرت یافته است. قدم زدن در محلی که در گذشته یکی از بزرگان و شخصیت های معروف در آن زندگی می کرده است می تواند از افتخارات یک سفر باشد که هرگز فراموش نمی شود.
در مورد سووتو نیز می توان گفت که این کلمه در اصل کوتاه شده کلمه Southwestern Townships می باشد. معنی این عبارت انگلیسی نیز ناحیه جنوبی می باشد. اگردر مورد جنبش مبارزه با آپارتاید شنیده باشید، این نکته را باید بدانید که این محل آغاز کننده این جنبش بوده است. گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند خود را در فضایی مملوء از تلاش های مردم برای کسب آزادی می بینند. این منطقه در گذشته های دور محلی بوده است که در آن کارگران سیاه پوست را جدا می کردند. این منطقه فضایی تاریخی همراه با حس خوبی از افتخار و غرور را در پیش روی چشمان شما قرار خواهد داد.

سووتو

 6) موزه ای زنده به نام خانه ویکتوریایی در ژوهانسبورگ

 موزه ای که در این قسمت به شرح آن می پردازیم، یک خانه باستانی می باشد که بخش های مختلفی را در دل خود جای داده است و هر بخش زیبایی های خاص خود را دارد. با رفتن به این موزه قدیمی فردی را در آن خواهید یافت که به راهنمایی شما خواهد شتافت و در دیدن بخش های این خانه کمک های شایانی را به شما می کند. در مورد این فرد نیز باید گفت که حدود 51 سال است که ساکن این موزه است و لباس هایی از جنس لباس های ویکتوریا بر تن دارد. سبک معماری این خانه به قدری زیبا است که چشمان هر گردشگری را مسحور خود می کند. این معماری نتیجه تراوشات ذهن فردی به نام هربرت بیکر در ادوار دور می باشد. از دیگر ویژگی های این خانه قدیمی می توان به یادگاری هایی در آن اشاره کرد که قدمت آن ها به 200 تا 300 سال پیش مربوط می شود و از آن دوران تا به امروز در این مکان نگهداری شده اند. چنان چه از تمامی قسمت های این موزه باستانی دیدن کردید خود را به بالکن این خانه برسانید تا کمی به استراحت و تماشای چشم انداز اطراف در آن بپردازید. لذت گشت و گذار در خانه ای باستانی یکی از دیدنی های ژوهانسبورگ را در سفر به ژوهانسبورگ قاره آفریقا از دست ندهید.

خانه ویکتوریایی

7) تماشای هنر قاره آفریقا در دل موزه هنر ژوهانسبورگ

همان گونه که می بینید در بین دیدنی های ژوهانسبورگ، موزه های بسیاری وجود دارند که هیچ کدام شبیه به دیگری نیست و حرف های تازه ای برای گفتن به گردشگران دارد. موزه ای دیگر به نام موزه هنر یا Wits در ژوهانسبورگ دیده می شود که با پرسه زنی در آن می توانید به تمام بخش های قاره آفریقا سفر کنید؛ چرا که از هر گوشه کنار این قاره یادگاری های زیبایی را در خود جای داده است. قدمت این موزه به 6 سال پیش مربوط می شود که از آن زمان تا به امروز توانسته در جذب گردشگر از سراسر جهان روز به روز پیشرفت کند. نوشیدن یک نوشیدنی گرم یا سرد به دلخواه شما در کافه موجود در این مکان پس از قدم زدن در هزار توی نمایشگاه ها و آثار هنری می تواند از فراموش نشدنی های سفر به دیدنی های ژوهانسبورگ باشد.

موزه هنر

8) ژوهانسبورگ گردی در موزه ای نظامی

 نام کامل این موزه در این شهر زیبا، موزه ملی تاریخ نظامی آفریقای جنوبی از دیدنی های ژوهانسبورگ می باشد. افرادی که به دیدن سلاح های جنگی این کشور در گذشته های علاقه مندند و علاقه به آشنایی با نیروهای نظامی آفریقای جنوبی را دارند، کافی است تا خود را به این موزه برسانند و از دیدن علاقه مندی های خود در آن نهایت لذت را ببرند. از دیگر دیدنی های این موزه قسمت داروسازی در دوران جنگ این کشور می باشد که در اصل شما در این بخش شاهد انواع درمان های سنتی این شهر و کشور می باشید. با این تفاسیر دیدن این موزه کمک شایانی به فهمیدن نحوه جنگ و زندگی مردم در دوران گذشته خواهد بود.

موزه نظامی

 9) مجموعه ای فرهنگی به نام تئاتر مارکت در ژوهانسبورگ

 وقت آن رسیده است که پس از پرسه زنی در دل دیدنی های ژوهانسبورگ و یادگاری های تاریخی، کمی در مجموعه ای متفاوت سفر خود را رقم بزنیم. برای تجربه این حس متفاوت به مجموعه ای به نام Market Theatre بروید تا تنوع تفریحات موجود در آن شما را شیفته خود کند. از مواردی که شما در این منطقه خواهید دید، می توان به سالن های تئاتر و رستوران و کتاب فروشی و... اشاره نمود که هر یک جذابیت خاصی را دارند. گالری عکاسی که در این منطقه دیده می شود از دیدنی ترین بخش های دیدنی های ژوهانسبورگ می باشد.

تئاتر مارکت

 10) لذت تکرار نشدنی در پارک شیر ژوهانسبورگ

یکی از لذت بخش ترین کارها در یک سفر، هم قدم شدن با حیوانات آن منطقه می باشد. در دیدنی های ژوهانسبورگ نیز می توانید به پارکی به نام پارک شیر رفته و این لذت را به دیگر لذت های سفر خود در قاره آفریقا بیفزایید. شما در این پارک می توانید علاوه بر عکاسی از چشم انداز ها و طبیعت بکر، از حیواناتی نظیر شیر و یوز پلنگ و... نیز عکس برداری کنید. چنان چه رفتن به این پارک برایتان مشکل می باشد و علاقه بسیاری به دیدن آن دارید، نگران نباشید؛ چرا که تور هایی در این شهر برای گردش در این پارک زیبا در نظر گرفته شده است. همان طور که می دانید این پارک مملوء از حیوانات گوناگون می باشد؛ پس در هنگام پرسه زنی در آن به توصیه های ایمنی درج شده بر روی تابلوها بسیار دقت کنید تا به مشکل بر نخورید. در سفر به دیدنی های ژوهانسبورگ، دیدن این مکان پر طرفدار را از دست ندهید.

پارک شیر

 11) 9000 اثر هنری در گالری هنر

 پس از پرسه زنی در دل طبیعت و مکان های تاریخی وقت آن رسیده که کمی خود را به دستان هنر بسپاریم تا آرامشی بی مانند وجودمان را بگیرد. مکانی که هم اکنون به شرح آن می پردازیم در اصل یکی از بزرگترین گالری های هنر در کل قاره آفریقا می باشد. تمامی آثاری که در این گالری به چشم می خورند، همگی هنر دست هنرمندانی است که در اروپا و آفریقا زندگی می کنند. قدمت تعدادی از آثار موجود در این گالری به 4 قرن پیش باز می گردد که از آن زمان تا کنون توانسته اند طرفداران بسیاری را به خود اختصاص دهند. این آثار عبارت اند از: نقاشی، مجسمه و منسوجات و ... . اگر در این مکان به دنبال تندیس های قدیمی می باشید، کافی است تا خود را به فضای باز این مجموعه بزرگ برسانید. قدم زدن در این مکان در دیدنی های ژوهانسبورگ شما را به سفر در زمان پیکاسو و مونه و... محکوم می کند. سفر به ژوهانسبورگ را به این جاذبه بکشانید تا غرق در زیبایی های آن شوید.

گالری هنر

12) گهواره نوع بشر؛ میراث جهانی یونسکو

یکی از شگفت انگیز ترین و جاودانه ترین جاذبه های گردشگری قاره آفریقا که در دیدنی های ژوهانسبورگ دیده می شود. این جاذبه در اصل خود را در لیست مهم ترین و با ارزش ترین مکان های انسان شناسی در سراسر جهان جای داده است و روز به روز بر تعداد طرفدارانش می افزاید. دریاچه ای که در این مجموعه بزرگ و زیبا دیده می شود، یکی از پر طرفدارترین بخش های این مکان می باشد که زیبایی هایش را به رخ دیگر بخش ها می کشد. برای هیجانی کردن سفر خود به دیدنی های ژوهانسبورگ، خود را به غاری که در این مجموعه قرار دارد برسانید. جنس این غار استالاکتیکی می باشد. عناصر سازنده این غار پر رمز و راز تالار هایی می باشد که آمارشان به 6 عدد می رسد.
جمجمه ای که در این مجموعه در کشف شد، یکی از قدیمی ترین کشف های بشر می باشد که قدمت آن به دو میلیون سال پیش باز می گردد. این جمجمه در واقع به فردی با اصالت آفریقایی مربوط می شود. با توجه به تحقیقاتی که بر روی این جمجمه انجام گرفت؛ نتیجه ای با این مضمون بدست آمد که جمجمه متعلق به فردی است که جزو انسان های منقرض شده می باشد. به این دسته از آدمیان، انسان تباران می گفتند. به هر طریقی که شده؛ تور، ماشین شخصی، وسایل نقیله عمومی و... خود را به این مکان باستانی برسانید تا مبهوت قدمت آثار آن شوید. بی شک این جاذبه یکی از برترین جاذبه های موجود در کل جهان است که هر انسانی باید یکبار از آن در طول زندگی خویش دیدن کند.

گهواره نوع بشر

13) شهری افسانه ای به نام پرتوریا در حوالی ژوهانسبورگ

 چشم انداز های رویایی که در فیلم ها و کارتون ها می بینید در شهری به نام پرتوریا به واقعیت می پیوندد. این شهر زیبا و رویایی در اصل لقب پایتخت اداری کل آفریقای جنوبی را به خود اختصاص داده است که علاوه بر این فعالیت، در زمینه جذب توریست نیز بسیار موفق بوده است. با کمی رانندگی در فاصله 55 کیلومتری از شهر ژوهانسبورگ، این شهر بی نظیر در مقابل چشمان شما قرار خواهد گرفت. این شهر توانسته است به خوبی برترین جاذبه های قاره آفریقا اعم از پارک، باغ گیاه شناسی خارق العاده، بناهای گوناگون، چشم اندازهای بی نظیر از طبیعت و ... را در دل خود جای دهد. گردشگری در شهری افسانه ای در دل قاره آفریقا می تواند سفرتان به شهر ژوهاسنبورگ را تکمیل کند. پرسه زنی در هزارتوی جاذبه های گردشگری تکرار نشدنی این شهر را در لا به لای دیگر مقاصد مورد علاقه خود جای دهید.

پرتوریا

سخن آخر

به پایان این سفر خیالی رسیدیم و وقت آن است که در وقتی مناسب این سفر خیالی را به سفری واقعی در شهر ژوهانسبورگ تبدیل کنیم و یکی از برترین سفرهای خود را در قاره آفریقا در این شهر داشته باشیم. اکنون با انواع جاذبه های گردشگری این شهر در قاره آفریقا آشنا شدیم و به راحتی می توانیم به انتخاب جاذبه مورد علاقه خود بپردازیم. امیدواریم در طول این سفر نهایت لذت را از همراهی با ما برده باشید. 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان