با حکم دادگاهی در آلمان؛

تردد خودروهای دیزلی ممنوع شد

طبق آنچه منابع خبری اروپایی اعلام کرده‌اند ابتدا خودروهای با موتور دیزلی یورو ۴ از محدوده استفاده خارج شده و سپس خودروهای با موتور دیزل یورو۵ مشمول این قانون می‌شوند. گفته می‌شود از مجموع ۱۵ میلیون دستگاه خودرو دیزلی موجود در آلمان تنها ۳میلیون دستگاه خودرو دیزلی از انواعی هستند که به موتور یورو ۶ مجهز شده‌اند.

فرادید؛ دادگستری آلمان اعلام کرده با هدف پوشش دادن استانداردهای جدید آب و هوایی، تردد خودروهای دیزلی قدیمی که ناتوان از پاس کردن استاندارد یورو6 هستند، در شهرهای این کشور ممنوع می‌شود. این طرح می‌تواند با خسارتی 17 میلیارد دلاری، 12 میلیون دستگاه خودرو را از بازار حذف کند و زمینه ضرر و زیان بسیاری از مصرف‌کنندگان، قطعه سازان و تولیدکنندگان خودرو را ایجاد کند.

تردد خودروهای دیزلی ممنوع شد

به گزارش فرادید، این در حالی است که برخی از شهرها و ایالت‌های آلمان مثل هامبورگ، مونیخ و اشتوتگارت پارا فراتر گذشته و با ممنوعیت استفاده از خودروهای دیزلی سواری در این مناطق، یک راه‌حل جدید و فوری برای رفع معضلات زیست محیطی در شهرهای آلمان پیشنهاد کرده‌اند.

تردد خودروهای دیزلی ممنوع شد
آن طور که وب‌سایت خبری موتور1 اعلام کرده خودروهای دیزلی قدیمی‌تر زودتر از باقی مدل‌ها در صف ممنوعیت تردد قرار می‌گیرند. دادگستری آلمان در یک بیانیه 30صفحه‌ای با اشاره به مضرات خودروهای دیزلی قدیمی برای سلامت شهروندان، اعلام کرد از جمعه هفته آینده که مصادف با ابتدای ماه جدید میلادی است همه خودروهای دیزلی که ناتوان از پاس کردن استاندارد یورو6 هستند بایستی از چرخه مصرف خارج شوند. این طرح البته پلکانی اجرا می‌شود و به مرور محدوده آن بیشتر و بیشتر می‌شود.

 تردد خودروهای دیزلی ممنوع شد

طبق آنچه منابع خبری اروپایی اعلام کرده‌اند ابتدا خودروهای با موتور دیزلی یورو 4 از محدوده استفاده خارج شده و سپس خودروهای با موتور دیزل یورو5 مشمول این قانون می‌شوند. گفته می‌شود از مجموع 15 میلیون دستگاه خودرو دیزلی موجود در آلمان تنها 3میلیون دستگاه خودرو دیزلی از انواعی هستند که به موتور یورو 6 مجهز شده‌اند.

 تردد خودروهای دیزلی ممنوع شد

آلمان پس از رسوایی دیزل گیت قصد دارد به شدت با موتورهای دیزلی و مصرف‌کنندگان آنها برخورد کند. این رسوایی که به دلیل دستکاری مجموعه خودروسازی فولکس واگن در آمار انتشار گازهای سمی موتورهای دیزلی، باعث خدشه‌دار شدن اعتبار اتومبیل‌های آلمانی در جهان شد بیش از 25 میلیارد دلار به گروه خودروسازی فولکس‌واگن خسارت وارد کرد. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند این حکم قضایی احتمالا آنگلا مرکل و دولت آلمان را که روابط بسیار نزدیکی با شرکت‌های خودروسازی دارند با چالش‌های بسیاری مواجه کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان