یک پلنگ انگلیسی برای شکار ب.ام.و

جگوار نسل جدید xkکوپه را می‌سازد

یکی از دلایل شکست این خودروی اسپورت در نسل قبل خود این بود که با موتور ۸سیلندر ۵لیتری سوپرشارژردار سنگینی به بازار عرضه می‌شد.

فرادید؛ منابع نزدیک به جگوار از قصد این شرکت برای بازگرداندن مدل نوستالژیک ایکس‌کا به خط تولید در قالب یک کوپه4 نفره اسپورت لوکس خبر می‌دهند. این خودرو که در کلاس ب.ام.و ام8 قرار دارد، قرار است تا سال 2020 وارد خط تولید شود. ایکس کا 2021 که به لحاظ ابعاد بزرگتر از مدل اسپورت کوپه اف-تایپ است، احتمالا از پیشرانه‌های 4 و 6سیلندر جدید اینجینیوم  جگوار لندروور استفاده خواهد کرد که هم قدرت بالاتر و هم وزن و مصرف کمتری داشته و عملکرد بهتری را در مجموع عاید نسل سوم ایکس کا می‌کنند.

جگوار نسل جدید xkکوپه را می‌سازد

به گزارش فرادید، تمرکز جگوار در نسل جدید روی کاهش وزن و استفاده از موتورهای سبک است. جگوار که در تدارک عرضه نمونه 8سیلندر و پلاگین هیبرید ایکس‌کا نیز هست تمرکز زیادی روی ساخت یک نمونه هیبریدی یا الکتریکی دارد. این کار هم نشانه هوشمندی جگوار است چرا که هم به کاهش وزن خودرو کمک می‌کند و هم محصولی کم‌مصرف و پاک را به بازار ارائه می‌کند. یکی از دلایل شکست این خودروی اسپورت در نسل قبل خود این بود که با موتور 8سیلندر 5لیتری سوپرشارژردار سنگینی به بازار عرضه می‌شد.

جگوار نسل جدید xkکوپه را می‌سازد

در عین حال جگوار احتمالا قصد دارد سبد تولیدات خود را در کلاس محصولات اسپورت لوکس کامل کند و در این راستا قرار شده چند محصول تازه از این برند با طراحی جذاب راهی بازارهای جهانی شوند.فعلا تصاویر دقیقی از طرح نهایی جگوار ایکس‌کا منتشر نشده و رندرهای این خبر هم توسط وبسایت‌های خودرویی تولید و ارائه شده‌اند.

جگوار نسل جدید xkکوپه را می‌سازد

 شرکت خودروسازی جگوار از قدیمی‌ترین برندهای صنعت اتومبیل در انگلستان و اروپا بوده و بعد از فروش سهامش به شرکت هندی تاتا، توانسته به سطح پررونق خود در دهه‌های گذشته بازگردد. جگوار رقیب مستقیم مرسدس بنز، مازراتی، آئودی و لکسوس بوده و سالانه حدود 100 هزار دستگاه فروش دارد.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان