عفونت قارچی در زنان (۲)

بسیاری از خانم‌‌ها عادت دارند بعد از اتمام قاعدگی خود را با آب سرکه تمیز کنند. پزشکان این روش پاک کردن را قبول دارند.

عفونت قارچی در زنان (2)

چه چیزی باعث کاهش علائم و درد می‌شود؟ (دوش گرفتن؟ استفاده از دارو؟)  چه دارویی مصرف می‌کنید؟  آیا صابون و یا سایر مواد خوشبو کننده بدن‌تان را تغییر داده‌اید؟ آیا از لباس‌های زیر و جین‌های بسیار تنگ استفاده می‌کنید و یا جنس لباس‌های‌تان اغلب نایلونی است؟ پزشک شما با در نظر گرفتن نتایج آزمایش ادرار و نمونه‌برداری از دستگاه تناسلی، اقدام به درمان می‌کند.

در اغلب مواقع برای اطمینان خاطر بیشتر، «تست pap» نیز از نظر خطر سرطان دهانه رحم انجام می‌شود. درمان بستگی به ارگانیسم ایجاد کننده عفونت دارد. بسته به علت عفونت، ممکن است از قرص‌های ضدقارچی، آنتی‌بیوتیک‌ها و شیاف استفاده شود، در عفونت‌های بسیار شدید، علائم بیماری مدتی پس از مصرف داروها برطرف می‌شود، ولی ممکن است مجدداً بعد از گذشت دوره‌ای بروز کنند.

اگر بعد از عفونت اول، عفونت دوم نیز ایجاد شود، باید سریعاً درصدد درمان آن برآیید. داروها به صورت شیاف یا کرم هستند، به این معنا که با یک پیستون به داخل مهبل فرستاده می‌شوند. این کار باید به مدت یک هفته هر روز انجام شود. این داروها عبارتند از: میکونازول (Miconazole)، تیو کونازول (Tioconazole)، باتوکونازول (butoconazole) و کلوتریمازول (Clotrimazole).  

اگر باردار هستید، قبل از مصرف این داروها حتماً با پزشک‌تان مشورت کنید.  اگر علائم بعد از گذشت بیش از یک هفته همچنان ادامه داشتند، به پزشک مراجعه کنید. شاید عفونت شما از نوع بسیار حاد باشد و یا از مشکلات و عفونت‌های دیگری رنج می‌برید.  شیوه‌های مراقبتی در محیط خانواده سال‌هاست که نتایج خوبی داشته‌اند؛ اما پزشکان این شیوه‌ها را چندان تأیید نمی‌کنند. 

بسیاری از خانم‌‌ها عادت دارند بعد از اتمام قاعدگی خود را با آب سرکه تمیز کنند. پزشکان این روش پاک کردن را قبول دارند. 1 تا 3 قاشق غذاخوری سرکه را در یک‌چهارم لیتر آب گرم حل کنید و هر روز یک‌بار به مدت یک هفته با این محلول خود را بشویید.  ماست بخورید.

ماست باعث رشد برخی باکتری‌های خاص مفید می‌شود و از رشد عفونت‌های قارچی جلوگیری می‌کند.  از آنجا که تعادل شیمیایی دستگاه تناسلی بسیار مهم و حساس است، بهتر است به آن اجازه دهید خودش را تمیز کند. این کار به صورت طبیعی از طریق ترشحات مواد مخاطی انجام می‌شود.  سیر، یکی از درمان‌های طبیعی جهت مبارزه با عفونت کاندیدایی است. خواص ضدقارچی، ضدانگلی و ضدویروسی عصاره تازه سیر اثبات شده است.

اما اگر دچار دیابت، کاهش قندخون، بی‌خوابی، پیوند اعضا، بیماری پوستی و اختلالات انعقادی هستید و یا در دوران حامگلی و یا شیردهی به سر می‌برید، بهتر است هیچ‌گاه در مصرف سیر زیاده‌روی نکنید. با عصاره سیر هم می‌توانید خود را شستشو دهید. همچنین از کپسول سیر می‌توانید به صورت روزانه استفاده کنید.

 دستگاه تناسلی خود را خشک کنید؛ به خصوص بعد از دستشویی و دوش گرفتن.  اگر دچار این وضعیت شده‌اید، بهتر است از خوردن شیرینی‌جات، نوشیدنی‌های شیرین و میوه‌های خشک‌شده بپرهیزید. حداقل هفته‌ای سه بار ماست بخورید؛ زیرا حاوی لاکتو باسیل است. 

پس از ادرار و اجابت مزاج همیشه از سمت جلو به عقب خود را بشویید تا باکتری‌های انتهای دستگاه گوارش به ناحیه تناسلی رانده نشود.  لباس‌های زیر خود را از جنس الیاف نخی و پنبه‌ای انتخاب کنید. لباس‌های نایلونی، شلوارهای تنگ جین، مایو و جوراب شلواری نیز این احتمالات را افزایش می‌دهد. 

حداقل روزی یکبار، لباس زیر خود را عوض کنید.  به هنگام عادت ماهیانه، مرتباً نوار بهداشتی خود را تعویض کنید و قبل و بعد از این کار دست‌های‌تان را با آب و صابون بشویید.  از شامپوهای ملایم و صابون غیرمعطر و ملایم استفاده کنید.  هیچ‌گاه لباس‌های خیس و مرطوب به تن نکنید.  هیچ‌گاه ادرار خود را نگاه ندارید. 

از مصرف خودسرانه و بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها خودداری کنید.  از استرس‌های بی‌مورد دوری کنید.  وزن‌تان را کاهش دهید تا دچار چاقی نشوید.

 

 

برای خواندن بخش اول- عفونت قارچی در زنان- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان