آخرین اظهارنظر وزیر بهداشت درباره تزریق واکسن «HPV»

وزیر بهداشت: با اشاره به حاشیه‌های ایجاد شده درباره واکسن HPV گفت: تا زمانی که آن را در کشور تولید نکنیم، وارد برنامه ایمن‌سازی کشور نخواهیم کرد و توصیه می‌کنم که مردم به حاشیه‌ها توجهی نداشته باشند.

وزیر بهداشت: با اشاره به حاشیه‌های ایجاد شده درباره واکسن HPV گفت: تا زمانی که آن را در کشور تولید نکنیم، وارد برنامه ایمن‌سازی کشور نخواهیم کرد و توصیه می‌کنم که مردم به حاشیه‌ها توجهی نداشته باشند.

دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه برای ایجاد مرکز آموزشی و پزشکی سرطان و پزشکی هسته‌ای گفت: امروز تفاهم نامه این پروژه را امضا کردیم و امیداریم طی دو سال آینده افتتاح شود. این مجموعه با مشارکت سازمان انرژی اتمی و دانشگاه علوم پزشکی ایران و شهرداری تهران آغاز می‌شود و همه این دستگاه‌ها در تاسیس مجموعه‌ای از مراکزی که کارشان تشخیص و درمان و توانبخشی بیماران مبتلا به سرطان است، مشارکت می‌کند و در کنار آن موسسات آموزشی هم ایجاد خواهد شد.

هاشمی ادامه داد: از آقای دکتر صالحی به دلیل همه پروژه‌های متعددی که در حوزه سلامت دارند، تشکرمیکنم. خوشبختانه سازمان انرژ‌ی اتمی در حوزه سلامت در کنار مردم کشورمان است و ما تجربیات خوبی در حوزه تولید واکسن، دارو، رادیو دارو‌ها و ایجاد مراکز تشخیصی و درمانی با کمک سازمان انرژی اتمی داشتهایم. در عین حال همه دستگاه‌هایی که از پرتو‌های مختلف استفاده میکنند، تحت نظارت سازمان انرژی اتمی هستند.

وی درباره منابع مالی این پروژه گفت: منابع مالی این پروژه با مشارکت هر سه طرف قرارداد یعنی وزارت بهداشت، سازمان انرژی اتمی و شهرداری تهران خواهد بود که در آغاز این کار سازمان انرژی اتمی زمینی را اختصاص داده‌اند. البته آن چه که مهم است بهره‌مندی از تجهیزات و دانشی است که امروز بسیار جدید است و ما هنوز مانند اکثر کشور‌های پیشرفته آن را در اختیار نداریم. حال بخشی از این تکنولوژی‌ها اکنون وارد بازار شده و بخشی از آن هم در سال‌های آینده وارد بازار خواهد شد.

هاشمی همچنین گفت: در عین حال ایجاد چنین ظرفیت‌هایی نوعی آیندهنگری است برای این که بتوانیم در رقابت‌های بینالمللی از سایر کشور‌های پیشرفته عقب نمانیم. در عین حال به این منزله است که استعداد و دانش ایجاد چنین ظرفیت‌هایی در حوزه پزشکی وجود دارد و همه هم وطنان‌مان باور دارند که در حوزه پزشکی در مرحله‌ای قرار داریم که در غرب آسیا کم نظیر است و در عین حال دانشمندانی داریم که در عرصه بین‌المللی با همتا‌های خود رقابت میکنند.

وی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره واکسن HPV گفت: طبق دستور آقای رئیس جمهور ما همه واکسن‌ها را باید خودمان تولید کنیم و حتما فناوری و امکان تولید این واکسن هم در کشورمان وجود دارد. در عین حال اقدامات خوبی هم در زمینه تولید واکسن‌ها انجام شده و یا در حال انجام است؛ حال چه در انستیتو پاستور و چه در قالب قرارداد‌های دو جانب‌های که با برخی از کشور‌ها منعقد شده است؛ بنابراین درباره واکسن HPV تا زمانی که آن را در کشور تولید نکنیم، وارد برنامه ایمن سازی کشور نخواهیم کرد. در عین حال توصیه می‌کنم که به حاشیه‌ها هم توجهی نداشته باشید.

هاشمی ادامه داد: یک برنامه پربیننده و بسیار موفقی مانند ماه عسل زیر ذرهبین قرار دارد و هر اقدامی که انجام دهند ممکن است اشکالات و ایراداتی به آن وارد شود. به نظر من باید از بالاتر نگاه کرد و ببینیم که چه چیزی به صلاح مردم است و خیلی گرفتار حاشیه‌ها نشویم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان