موشک‌های شلیک‌شده به عربستان ساخت ایران است!

دبیرکل در گزارش خود نوشته: «در هر دو مورد، دبیرخانه سازمان ملل مطمئن است که بخشی از تسلیحات و تجهیزات مورد بررسی، ساخت ایران بوده است. با این حال مدرکی در دست نیست که این اقلام پس از ۱۶ ژانویه ۲۰۱۶ به یمن منتقل شده باشند.»

دبیرکل سازمان ملل نامه‌ای به شورای امنیت نوشته و در آن ادعا کرده که موشک‌های شلیک‌شده از سوی انقلابیون یمن به سمت عربستان، ساخت ایران بوده است.

به گزارش فارس، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در نامه‌ای محرمانه به شورای امنیت، مدعی شد که بررسی بقایای موشک‌هایی که یمنی‌ها به عربستان شلیک کرده‌اند، نشان می‌دهد که بخش‌هایی از این موشک‌ها، ساخت ایران بوده است.

این خبر را رویترز به نقل از منبعی که ظاهراً به نامه‌های محرمانه سازمان ملل متحد دسترسی داشته منتشر کرده است.

در گزارش گوترش همچنین آمده که طراحی موشک‌های شلیک‌شده به سمت عربستان، بسیار شبیه «یکی از موشک‌های معروف ایرانی» بوده است.

این ادعا در متن گزارشی که دبیرکل سازمان ملل به مناسبت دومین سال اعمال تحریم‌های تسلیحاتی علیه یمن نوشته، طرح شده و البته گوترش گفته نمی‌داند که آیا این تجهیزات و قطعات موشکی، از ایران به یمن رفته یا نه؛ در صورتی که این قطعات از ایران به یمن رفته باشد، تحریم مذکور نقض شده است.

جمهوری اسلامی ایران پیش از در نامه‌ای مستقیم، خطاب به گوترش گفته بود که این کشور «نه سیاست ارسال سلاح به یمن و یا ساخت تسلیحات در داخل این کشور را دارد و نه در پی چنین کاری رفته است.»

در گزارش دبیرکل همچنین به پهپاد مسلح کشف‌شده توسط نیروهای اماراتی و تسلیحات مکشوفه در بحرین هم اشاره و ادعا شده که هر دو مورد، نشانه‌هایی از «ساخت ایران» بودن دارند.

دبیرکل در گزارش خود نوشته: «در هر دو مورد، دبیرخانه سازمان ملل مطمئن است که بخشی از تسلیحات و تجهیزات مورد بررسی، ساخت ایران بوده است. با این حال مدرکی در دست نیست که این اقلام پس از 16 ژانویه 2016 به یمن منتقل شده باشند.» تاریخ مذکور، تاریخ شروع تحریم‌های تسلیحاتی یمن است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان