راه اندازی سامانه ثبت حقوق ومزایا

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: سامانه ثبت حقوق و مزایا راه‌اندازی شده است و دستگاه‌ها مکلف به ثبت اطلاعات خود در این سامانه شده‌اند.

جمشید انصاری، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در جریان بررسی کلیات طرح ساماندهی حقوق و دستمزد مدیران و مقامات کشور گفت: یکی از مواد این طرح برای ایجاد سامانه اطلاع‌رسانی از پرداخت‌های مدیران است که این موضوع در ماده ۲۹ قانون برنامه ششم آمده است و در آن دولت مکلف به ایجاد سامانه دسترسی عمومی به پرداخت‌ها شده است.

وی اظهار داشت: برخلاف صحبت‌های برخی از نمایندگان، این سامانه توسط سازمان اداری و استخدامی طراحی شده است و در اردیبهشت ماه به تمامی دستگاه‌ها از جمله مجلس ابلاغ و خواسته شده کلیه پرداختی‌های کارکنان و مدیران در خرداد ماه در سامانه وارد شود. قطعاً بعد از وارد شدن اطلاعات، زمینه دسترسی عمومی فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور افزود: درخواست ما از مجلس این است که سامانه طراحی شده را بررسی کند؛ این موضوع در نامه رسمی به مجلس ارسال شده است؛ لذا دولت به تکلیف خود در ماده ۲۹ برنامه ششم عمل کرده است.

انصاری ادامه داد: در مورد موضوع ساماندهی حقوق و مزایای مسئولان، بعد از مطرح شدن حقوق‌های نجومی در بهار سال ۹۵ و ایجاد این تصور که هیچ کاری برای برخورد با حقوق‌های نجومی صورت نگرفته است، شورای حقوق و دستمزد در ۱۱ مرداد همان سال در مصوبه‌ای، سقف پرداختی‌های مدیران را مشخص کرد.

وی تصریح کرد: در ۱۳ مرداد ماه نیز با دستور رئیس‌جمهور، سازمان اداری و استخدامی کشور تشکیل شد و طی آن مدیریت نظام پرداخت شکل گرفت.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: از آن روز ساماندهی و مراقبت برای نظارت بر حقوق مدیران بر اساس مصوبه شورای حقوق و دستمزد انجام شد که انشاءالله در جلسه‌ای در مجلس به توضیح مفصل آن خواهیم پرداخت، ولی مهم آن است که بدانیم میزان پرداختی‌های  ارشد و مقامات کمتر از آنچه در این طرح در نظر گرفته شده است، می‌باشد.

انصاری خاطرنشان کرد: در صورت تصویب این طرح، شاهد افزایش حقوق‌ها در بخش‌هایی خواهیم بود که دولت موافق آن نیست؛ پس نباید این‌گونه مطرح شود که اکنون پرداختی‌ها بسیار زیاد است و این طرح می‌خواهد میزان پرداختی‌ها را کنترل کند، چون مصوبه شورای حقوق و دستمزد به خوبی میزان پرداختی‌ها را مشخص و کنترل کرده است.

وی تأکید کرد: از نمایندگان می‌خواهیم این طرح را به تصویب نرسانند و موارد موجود در آن را در لایحه دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری بگنجانند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان