رئیس کل دادگستری استان تهران مطرح کرد

فضاسازی رسانه‌های معاند نظام و برخی از فتنه‌گران داخلی در جریان اجرای حکم محمد ثلاث

رئیس کل دادگستری استان تهران در نشست خبری خود ضمن تأکید بر اینکه در اجرای حکم محمد ثلاث شاهد فضاسازی سنگین رسانه‌ای توسط رسانه‌های معاند نظام با همراهی برخی از فتنه‌گران داخلی بودیم گفت: این افراد با ادعای دروغین حمایت از حقوق بشر به جای حمایت از مردم مظلوم و خانواده داغ‌دیده تلاش کردند جای شهید و جلاد را در پرونده خیابان پاسداران عوض کنند.

فضاسازی رسانه‌های معاند نظام و برخی از فتنه‌گران داخلی در جریان اجرای حکم محمد ثلاث/ مدعیان دروغین حمایت از حقوق بشر این بار هم تلاش کردند جای شهید و جلاد را عوض کنندبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران در نشست خبری که امروز در محل این دادگستری برگزار شد با تبریک عید سعید فطر و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنان و روزه‌داران گفت: در آستانه هفته قوه قضاییه یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای فاجعه هفت تیر و همه شهدای قوه قضاییه، دفاع مقدس، انقلاب و شهدای مدافع حرم را گرامی می‌داریم و به روح بلند امام راحل درود می‌فرستیم.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: در آستانه هفته حقوق بشر آمریکایی نیز هستیم و در تیر ماه سال 1360 خاطرات تلخی بر اثر اقدامات خصمانه دولت آمریکا به وجود آمد؛ و شاهد ترور نافرجام مقام معظم رهبری، خادثه هفتم تیر، فاجعه حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی و یاران با وفای انقلاب و امام راحل، دوازده تیر شهید آیت‌الله صدوقی و فاجعه امریکا در هواپیمای ایرباس مسافربری ایران در آب‌های خلیج فارس و حمله شیمیایی ایادی امریکا به سرکردگی صدام به شهرستان سردشت و شهادت جمعی از زنان و کودکان بی‌سرپناه بودیم که این جزئیات باعث شد این هفته به‌عنوان ادعایی حقوق بشر امریکایی نامگذاری شود و مردم هیچگاه ظلم امریکا را فراموش نخواهند کرد و ادعای حقوق بشری آن‌ها در بین مردم روشنفکر جامعه رنگ و لعابی نخواهد داشت.

اسماعیلی گفت: روز گذشته شاهد اجرای حکم عامل شهادت شهدای نیروی انتظامی در خیابان پاسداران بودیم که متعاقب اجرای حکم و در آستانه آن فضاسازی رسانه‌ای توسط رسانه‌های معاند نظام با همراهی برخی از فتنه‌گران داخلی که سابقه محکومیت قضایی هستند و با ادعای دروغین حمایت از حقوق بشر بودیم که برابر رویه همیشگی خود بدون حمایت از مردم مظلوم و خانواده داغ‌دیده جنایت پاسداران تلاش کردند جای شهید و جلاد را در این پرونده عوض کنند و به فضاسازی علیه دستگاه قضایی پرداختند.

وی افزود: برخی افراد ادعای حقوقدانی نیز با انجام مصاحبه‌هایی با رسانه‌هایی مثل صدای امریکا و ... با بهره‌گیری از فضای مجازی اذهان عمومی را به اجرای این حکم مشوش کردند که لازم دانستیم در جهت روند دادرسی این پرونده نکاتی را بیان کنیم.
 
رییس کل دادگستری استان تهران در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه پرونده نازنین زاغری و عباس عدالت به کجا رسید، گفت: پرونده خانم زاغری هنوز تعیین وقت نشده، ابلاغ گردیده و مقدمات تعیین وقت فراهم می‌شود و ان شاءالله با حضور خود فرد و وکیل جلسه دادرسی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: قطعا این وقت با ابلاغی که انجام داده ایم، طولانی نخواهد بود و تا این ساعت هنوز وقتی تعیین نشده است.

رییس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: یک مرحله تعیین وقت شده بود، آن وقت به دلیل موضوع وکالت ابطال گردید و قرار شد وقت جدید در نظر گرفته شود.

اسماعیلی گفت: در مورد عموم پرونده‌ها به ویژه پرونده‌های امنیتی تا زمانیکه تحقیقات تکمیل نشده و حکم قضایی صادر نگردیده است، از بیان جزییات اتهامات و موضوعات و روند پرونده معذور هستیم.

وی در رابطه با پرونده موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز نیز به برگزاری اولین جلسه دادگاه موسسه اعتباری ثامن الحجج اشاره کرد و افزود: این دادگاه به صورت علنی برگزار شد.

رییس کل دادگستری تهران افزود: پرونده ٣٦٠ شاکی دارد و اغلب صندلی‌های جلسه دادگاه پر بود و قریب به دویست نفر از شکات در جلسه شرکت کرده بودند.

اسماعیلی بیان داشت: جلسه بعدی دادگاه شنبه هفته آینده برگزار می‌شود و بعد از آن برای سایر جلسات تعیین وقت خواهد شد.
 
در حال تکمیل....
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان