اگر بخواهیم استایل مونوکروم یا مونوکروماتیک را در یک جمله خلاصه کنیم به سر تا پا یک رنگ لباس پوشیدن مونوکروم می‌گویند. مونو به معنای یک و کروماتیک به معنای رنگ است و به همین دلیل لباس پوشیدن یک رنگ را مونوکروم می‌نامند. این سبک از لباس شاید یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ست کردن لباس و البته خوش استایلی و خاص بودن باشد؛ چرا که لازم نیست برای ست کردن لباس خود را به سختی بیندازید. در ادامه این مطلب چند نکته مهم درباره این استایل برای شما بیان می‌کنیم.

انتخاب رنگ مونوکروم

انتخاب رنگ مونوکروم به عوامل زیادی از جمله سلیقه، فصل سال و میزان هماهنگی آن رنگ با رنگ پوست بستگی دارد. پس باید برای سر تا پا یک رنگ پوشی به این عوامل توجه ویژه‌ای کنید. به عنوان مثال سر تا پا مشکی پوشیدن در فصل تابستان انتخاب جالبی نیست و سر تا پا صورتی پوشیدن در زمستان نیز انتخاب به جایی نیست. 

مونوکروم به معنای محدود شدن به یک رنگ نیست، در استایل مونوکروم از یک گروه رنگی استفاده می‌شود یعنی می‌توان از طیف‌های رنگی و درجات مختلف یک رنگ اصلی در ترکیب و هارمونی استایل استفاده کنید.استایل مونوکروم

ایجاد تنوع با بافت پارچه

یکی از تکنیک‌های خوش استایلی با پارچه های یک رنگ استفاده از بافت‌های مختلف پارچه است. با این روش می‌توانید در ظاهر تنوع ایجاد کنید و در عین حال سبک مونوکروم پوشی خود را حفظ کنید.  

استایل مونوکروم

رنگ سال را در استایل استفاده کنید

یکی از هوشمندانه ترین راه ها برای استفاده از رنگ سال در ظاهر همین استایل مونوکروم است. شما می‌توانید با استفاده از این کار استایلی خاص و منحصر به فرد داشته باشید و در عین حال همسو با جریان مد سال و رنگ سال لباس بپوشید.

استایل مونوکروم

کیف و کفش را چه رنگ انتخاب کنیم؟

برای استایل مونوکروم دو راه حل دارید؛ یکی این که می توانید از کیف و کفش همرنگ لباس خود استفاده کنید و هم از کیف و کفش با رنگ مشکی یا قهوه‌ای یا رنگ‌های خنثی مانند کرم یا توسی.

استایل مونوکروم

استایل مونوکروم