۲۵ مدل ریش پرفوسوری برای آقایان خوش تیپ

در این مطلب ۲۵ مدل ریش پرفوسوری و ریش بزی جذاب به شما معرفی خواهیم کرد. با این که ریش پرفوسوری خود یکی از ده ها مدل ریش مردانه است، اما این مدل به تنهایی شامل چندین مدل خاص تر می شود که در زیر شاخه آن قرار می گیرند. در ادامه این مطلب با بامیلو بلاگ همراه باشید.

در این مطلب 25 مدل ریش پرفوسوری و ریش بزی جذاب به شما معرفی خواهیم کرد. با این که ریش پرفوسوری خود یکی از ده ها مدل ریش مردانه است، اما این مدل به تنهایی شامل چندین مدل خاص تر می شود که در زیر شاخه آن قرار می گیرند. در ادامه این مطلب با بامیلو بلاگ همراه باشید. 

مدل ریش پرفوسوری مردانه

تا حالا برایتان پیش آمده است که به گذاشتن ریش پرفوسوری و بزی فکر کنید؟ مطمئن باشید اگر مدل های زیر شاخه متنوع آن را به شما نشان دهیم، حتما بیشتر روی آن فکر می کنید. احتمالا وقتی اسم ریش بزی را می شنوید، ذهنتان به جای فکر کردن به یک مدل ریش جذاب به یک مدل ریش مضحک و نه چندان جالب فکر می کند، اما در اشتباه هستید.

امروزه که دوباره موی صورت برای مردان به ترند و مد تبدیل شده است و موقعیت خود را مجددا به دست آورده است، مطمئن باشید که امتحان کردن یکی از این مدل های ریش نا امیدتان نمی کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مدلی را که فکر می کنید به چهره و فرم صورت شما می آید و برای شما مناسب است را انتخاب کنید. خوشبختانه مدل ها متنوع است و لازم نیست نگران پیدا نکردن مدل باشید. هر فرم صورت و چهره ای داشته باشید، باز هم قطعا مدل مورد علاقه خود را پیدا می کنید. خبر خوب این است که برای امتحان کردن این مدل ها لازم نیست چندین ماه صبر کنید و زمان زیادی برای امتحان کردن مدل های متفاوت آن ها نیاز ندارید.

البته اگر حس ریش گذاشتن ندارید و به دنبال یک مدل سبیل خاص، جذاب و مردانه می گردید، مطلب 7 مدل سبیل مردانه جذاب را از دست ندهید.

7 مدل سبیل مردانه و نکاتی برای رشد و نگهداری از آن ها

مدل ریش بزی چه مدلی است؟

حتما می پرسید این مدل از کجا پیدایش شده است؟ ریش بزی مدلی از ریش است که شبیه مدل موی روی چانه بز است. به همین دلیل نام ریش بزی برای این مدل انتخاب شده است. البته جهت اطلاع می گوییم که قرار نیست با این مدل ریش کسی شبیه بز شود، همانطور که قرار نیست کسی با مدل موی دم اسبی شبیه اسب شود.

ریش بزی یکی از مدل های ریش قدیمی است که در زمان های بسیار دور نیز بسیار مرسوم بوده است. البته این مدل در آن زمان بسیار بلند تر از مدل های امروزی بوده است، اما در مدل های امروزی بیشتر از مدل های کوتاه تر این مدل ریش استفاده می شود.

این مدل ریش برای کسانی که موهای صورتشان به شکل کامل و پر در نیامده است نیز گزینه بسیار مناسبی است. البته نگهداری این مدل ها از نگهداری مدل های ریش پر و معمولی سخت تر است و نیاز پی در پی به مرتب کردن و نوک گیری دارد. بیش از این سرتان را درد نمی آوریم و انواع مدل ریش بزی را به شما معرفی می کنیم.

1- ریش بزی ون دایک (Van Dyke)

مدل ریش بزی ون دایک

همانطور که از نام این مدل پیداست، این مدل ریش نام خود را از نام هنرمند و نقاش قرن 17 میلادی یعنی آنتونی ون دایک (Anthony Van Dyke) گرفته است. این نوع ریش ترکیبی از سول پچ و سبیل مدل فرانسوی است. در این مدل گونه ها باید بدون مو باشند و یک ریش بزی کوچک و مرتب به سول پچ متصل شده است.

سول پچ به ریشی گفته می شود که در قسمت پایین لب پایین قرار دارد و اندازه ای در حدود یک بند انگشت دارد. در بعضی افراد این ریش به ریش چانه متصل است و برای بعضی افراد به صورت مجزا قرار دارد. این مدل ریش در میان جوانان بسیار رایج است.

مدل ریش مردانه

2- ریش بزی معمولی

در این مدل باید در قسمت جلو و زیر چانه موهای بلندتری داشته باشید و در قسمت های کناری چانه (قسمت پایین گونه) موهای کوتاهتری قرار داشته باشد.

3- ریش پرفوسوری پرپشت

مدل ریش پرفوسوری پرپشتدر این مدل ریش تمام محیط دور دهان را می پوشاند و سول پچ، سبیل و ریش پرفوسوری پرپشت و پرتراکمی دور لب ها را می پوشانند.

4- ریش لنگری

مدل ریش مردانه لنگری

به شخصه فکر نمی کردم که مدل ریش لنگری جزئی از مدل های ریش بزی باشد. در این مدل قسمت زیرین لب پایین به جز قسمت سول پچ باید خالی از مو باشد و در قسمت چانه و در ادامه سول پچ و زیر آن ریشی به شکل پرانتزی لنگر شکل وجود دارد. قسمت بالای ریش لنگری را هم سبیل تشکیل می دهد.

5- ریش بزی چانه

در این مدل تنها در قسمت چانه، موهایی به شکل متمرکز و بلند وجود دارد.

6- ریش بزی لندینگ استریپ (Landing Strip)

مدل ریش بزی

این مدل شامل یک خط عمودی کوچک مویی است که از زیر لب شروع می شود و تا پایین چانه ادامه پیدا می کند.

7- ریش بزی نامرتب

مدل ریش بزی مردانه

مدل ریش بزی نامرتب اگر با یک سبیل بلند ترکیب شود چهره ای آرام، صمیمی و جذاب برای شما به وجود می آورد. البته برخلاف نام آن، این مدل هم نیاز به مراقبت و رسیدگی (به روش مخصوص خود) دارد.

8- ته ریش پرفوسوری

مدل ریش بزی مردانه

اگر از آن دسته از افرادی هستید که از طرفی عاشق ته ریش هستید و به آن عادت کرده اید و از طرفی از مدل تکراری ته ریش ساده و بدون مدل خود خسته شده اید، این مدل برای شما ساخته شده است.

9- ریش پرفوسوری کم پشت به همراه سول پچ

مدل ریش بزی مردانه

ریش پرفوسوری کم پشت به همراه سول پچ پرپشت شما را به یک جنتلمن واقعی تبدیل می کند. کافیست یکبار امتحان کنید.

10- ریش بزی صاف لبه دار

این مدل ریش بزی، بسیار مرتب و تراشیده است و این نظم و مرتب بودن آن چهره شما را موجه تر و مرتب تر نشان می دهد.

11- ریش لنگری کوچک

این مدل نسخه کوچک شده ریش لنگری است. نکته مهم در مورد این مدل این است که در صورتی که خواستید از این مدل استفاده کنید، حتما از متقارن بودن و یکسان بودن دو طرف آن مطمئن شوید.

12- ریش پرفوسوری گرد

ریش بزی گرد

گرد بودن و شکسته نبودن دور این مدل از ریش باعث می شود چهره ای نمکی تر و صمیمی تر داشته باشید. البته این مدل باید با فرم صورت شما هماهنگ باشد و به شما بیاید.

13- ریش پرفوسوری طبیعی

مدل ریش بزی طبیعی

برخلاف بعضی از مدل های قبلی که دور آن ها بسیار مرتب و تراشیده و لبه دار بود، در این مدل ریش بی نظمی حساب شده ای وجود دارد که چهره شما را راحت تر، شیک تر و مردانه تر نشان می دهد.

14- ریش بزی زیر چانه

در این مدل قسمت کوچکی از ریش در زیر چانه وجود دارد که چهره خاص تری نسبت به مدل های قبلی برای شما ایجاد می کند.

15- ریش بزی جوگندمی

البته این گزینه بیشتر از این که یک مدل باشد، یک پیشنهاد است. کسانی که سنین بالاتری دارند و موهای صورتشان سفید و یا جوگندمی است، می توانند با استفاده از یکی از مدل های ریش بزی چهره مردانه و خاصی برای خود به وجود بیاورند. برای نمونه می توانید از عکس بالا ایده بگیرید.

16- ترکیب ریش بزی، سول پچ و سبیل

این گزینه برای کسانی مناسب است که نمی خواند سبیل های پرپشت و بلندی داشته باشند. مانند عکس بالا می توانید ریش کوچکی در قسمت چانه داشته باشید و آن را با سول پچ و یک سبیل مردانه ترکیب کنید.

17- ریش پرفوسوری با ته ریش

ترکیب ریش بزی، ته ریش، سول پچ و سبیل پیوسته و متصل به ته ریش می تواند ترکیب بی نظیری باشد. البته نیازی نیست ریش پرفوسوری بسیار بلند باشد و تنها کافیست کمی از ته ریش روی گونه ها بلند تر باشد. معمولاً این مدل برای بیشتر افراد مناسب است و چهره ای فوق العاده ایجاد می کند.

18- ریش لنگری بلند و پرپشت

همانطور که از نام این مدل نیز پیداست، در این مدل از ریش هایی پرپشت، بلند و به شکل لنگر استفاده می شود.

19- ریش بزی بلند

برخلاف مدل اصلی ریش بزی که تنها در زیر چانه قرار دارد این مدل به قسمت فک ها نیز کشیده شده و طول بیشتری دارد.

20- ریش پرفوسوری فرفری

این نوع از ریش پرفوسوری را تنها کسانی می توانند استفاده کنند که ریش های فرفری داشته باشند. در این مدل ریش پرفوسوری زیر چانه به شکلی پرپشت و فرفری قرار دارد.

21- ریش پرفوسوری

مدل ریش مردانه ریش بزی

در این مدل ریش پرفوسوری در امتداد سبیل ادامه می یابد و به آن متصل می شود.

22- ریش پرفوسوری متصل همراه با سول پچ

این مدل مانند مدل قبلی است، با این تفاوت که این مدل با سول پچ ترکیب می شود، اما در مدل قبلی سول پچ وجود ندارد. اگر صورت شما گونه های بزرگی داشته باشد این مدل کاملا برای شما مناسب است و می تواند چهره شما را به خوبی تغییر دهد.

23- ریش بزی نوار چانه

مدل ریش بزی 1

در این مدل علاوه بر وجود مدل ریش بزی متصل با سول پچ ریش بزی زیر چانه در زیر فک ادامه پیدا می کند و به دو طرف خط ریش مانند یک نوار متصل می شود.

24- ریش بزی با گونه های خالی

در این مدل نیز گونه ها باید خالی از ریش باشند و تنها در قسمت دور دهان و زیر چانه ریش بزی قرار می گیرد.

25- ریش بزی کم پشت

این مدل برای کسانی مناسب است که رشد موی صورتشان بسیار کم و آهسته است. ترکیبی از سبیل کم پشت، سول پچ و ریش کم پشتی در قسمت چانه این مدل ریش را تشکیل می دهد.

نحوه اصلاح ریش بزی و ریش پرفوسوری

مانند مدل های دیگر ریش و سبیل مردانه و همچنین برای حفظ شکل مورد انتظار، این مدل ها نیز نیازمند مراقبت و اصلاح مداوم هستند. اگر برای مراقبت و اصلاح آن ها زمان و توجه کافی نپردازید به سرعت ژولیده و نامرتب می شوند و نتیجه ای وحشتناک بر چهره شما خواهند داشت. مهمترین نکته برای اصلاح ریش های بزی و ریش های پرفوسوری توجه به لبه ها و محدوده لبه های این مدل هاست. برای اصلاح ریش بزی مورد علاقه خود می توانید از تیغ و یا ریش تراش های برقی استفاده کنید. بهتر است بعد از مشخص کردن اندازه ها و لبه های مدل مد نظر خود و در آوردن شکل اصلی آن محدوده اطراف آن را با ماشین ریش تراش اصلاح کنید تا چهره ای مرتب تر داشته باشید. هماهنگی اندازه سبیل با مدل ریش می تواند تاثیر مثبتی در ظاهر مدل آن داشته باشد.

منبع: thetrendspotter

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان