غذای ملل؛ بیف استراگانف یک خوراک روسی خوشمزه

این روزها که جام جهانی ۲۰۱۸ در روسیه در جریان است و تیم ملی فوتبال توانسته در بازی اول سه امتیاز شیرین را از آن خود کند، شاید شمایی که فرصت نکردید برای تماشای بازی‌ها به این کشور شمالی بروید، دوست داشته باشید برای خود و عزیزانتان حال و هوای روسیه را در خانه مهیا کنید و از غذاهای روسی طبخ کنید

غذای ملل؛ بیف استراگانف یک خوراک روسی خوشمزه

این روزها که جام جهانی 2018 در روسیه در جریان است و تیم ملی فوتبال توانسته در بازی اول سه امتیاز شیرین را از آن خود کند، شاید شمایی که فرصت نکردید برای تماشای بازی‌ها به این کشور شمالی بروید، دوست داشته باشید برای خود و عزیزانتان حال و هوای روسیه را در خانه مهیا کنید و از غذاهای روسی طبخ کنید. امروز در غذای ملل روزچین به سراغ بیف استراگانف (بیف استروگانف) رفته‌ایم و با این خوراک خوشمزه روسی آشنا می‌شویم.

طرز تهیه بیف استراگانف روسی با قارچ و سیب‌زمینی

طعم خوشمزه قارچ و سیب‌زمینی و گوشت همراه با سس خامه حتماً به مذاق بسیاری از افراد خوش می‌آید. این غذای روسی که تهیه آن ساده است و تنها 20 دقیقه زمان لازم دارد، در ایران طرفداران بسیاری دارد و حیفمان آمد آن را با هم یاد نگیریم و در سفره‌هایمان عطر و بوی بیف استراگانف نباشد.

مواد لازم برای تهیه بیف استراگانف (برای 2 نفر)

طرز تهیه بیف استراگانف گام 1

آب سیب: 2 قاشق غذاخوری
برگ بو: 1 برگ
پایه گوشت گوساله (همان گالینابلانکا): 3 قاشق غذاخوری
گوشت گوساله: 300 گرم
کره: 1 قاشق غذاخوری
قارچ: 225 گرم
سس خردل: 1 قاشق غذاخوری
روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری
جعفری تازه: 2 ساقه
خامه ترش: نصف فنجان
آب: یک‌چهارم فنجان
پیاز زرد: نصف یا 1 عدد کوچک
سیب‌زمینی: 2 عدد

حقایق تغذیه‌ای بیف استراگانف (برای هر نفر)

کالری: 751 کیلوکالری
کل چربی: 35 گرم
چربی اشباع: 14 گرم
سدیم: 1 گرم
کل کربوهیدرات: 67 گرم
فیبر: 6 گرم
شکر: 10 گرم
پروتئین: 40 گرم

طرز تهیه بیف استراگانف

در ابتدا پیاز را نگینی خرد می‌کنیم، سیب‌زمینی را به تکه‌های مکعبی‌شکل درمی‌آوریم و قارچ را ورقه‌ورقه می‌کنیم. پس از آنکه پودر پایه گوشت را در آب حل کردیم و جعفری را ساطوری کردیم، وقت آن رسیده که گوشت را دراز‌دراز ببُریم و آماده پخت‌وپز شویم.

طرز تهیه بیف استراگانف گام 2

سیب‌زمینی را به آبِ درحالِ‌جوش اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم به مدت 10 تا 15 دقیقه خوب بپزد. سپس سیب‌زمینی‌های پخته‌شده را جمع کرده و اجازه می‌دهیم روی یک سبد یا آبکش تمیز، آب آن گرفته شود.

طرز تهیه بیف استراگانف گام 3

ماهیتابه‌ای را روی اجاق قرار می‌دهیم. بعد از اینکه کمی داغ شد، مقداری روغن زیتون ریخته و پیاز و قارچ را در روغن می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم برای حدود 7 دقیقه با حرارت کم، سرخ شوند. قارچ و پیاز تفت‌داده‌شده را از روی حرارت برمی‌داریم و در بشقابی می‌ریزیم.

طرز تهیه بیف استراگانف گام 4

در این مرحله نوبت به طبخ گوشت می‌رسد. گوشت‌های قطعه‌قطعه‌شده را در ماهیتابه ریخته و کمی آب سیب و پایه گوشت که قبلاً در آب حل کرده بودیم را به آن اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم به مدت 3 تا 5 دقیقه مغزپخت شود. یادتان نرود که خردل و برگ بو را در این مرحله اضافه کنید تا بوی زُهم گوشت گرفته شود. راستی نمک و فلفل فراموش نشود!

طرز تهیه بیف استراگانف گام 5

حالا که گوشت گوساله خوب پخته شده، وقتش رسیده که پیاز و قارچ را که قبلاً تف داده بودیم به بیف استراگانف اضافه کنیم و اجازه دهیم 3 دقیقه دیگر فرآیند پخت ادامه پیدا کند. سپس، خامه ترش و جعفری را به این غذای روسی اضافه کرده و مواد را با هم ترکیب کنیم. غذای بین‌المللی ما آماده است! آن را از روی حرارت اجاق بردارید.

طرز تهیه بیف استراگانف گام 6

سیب‌زمینی‌ها را کوبیده و به آن کره اضافه کرده و کمی پوره درست می‌کنیم. این پوره سیب‌زمینی را می‌توانید در کنار بیف استراگانف میل کنید تا اگر اشتهایتان مثل من خوب است، حسابی ته دلتان را بگیرد و سیر شوید! 🙂

امیدوارم از بیف استراگانف خوشتان آمده باشد و در یکی از وعده‌های غذایی این هفته‌تان آن را جای دهید. نوش جان!
راستی، اگر دوست دارید با غذاهای روسی بیشتری آشنا شوید حتماً سری هم به سوپ برش روسی بزنید.

این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید
Share
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان