برای این عکس شما تیتر بزنید..

روز گذشته ظریف در مجلس به دفاع از شخصی پرداخت که وی به اتهام جاسوسی دستگیر شده و تاکنون چهار نهاد قانون «دیوان عالی کشور، سازمان اطلاعات سپاه، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه» بر جاسوسی این فرد تاکید کرده‌اند

برای این عکس شما تیتر بزنید..

به گزارش الف، روز گذشته ( یکشنبه 11 شهریور ) محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در صحن مجلس درباره چگونگی نفوذ چهار دوتابعیتی (از جمله آقای دری اصفهانی «که نامشان در صحن ذکر شد») در تیم کارشناسی و هیات مذاکرات هسته‌ای گفت: من جز خدمت از آنها در مذاکرات ندیدم.(1)

ظریف در بخش دیگر صحبت‌هایش گفت: بیشترین نقش را در گرفتن غرامت 1.7 میلیارد دلاری از آمریکا را آقای دری اصفهانی داشت. من بین خودم و خدا باید شهادت دهم کما این‌که برای مقامات قضایی هم شهادت دادم ایشان نقش موثری داشت.

وزیر خارجه کشورمان در پایان گفت: وطن‌پرستی و حمایت آنها از منافع ملی جای تردید ندارد.

گفتنی است همه این‌ها در حالی مطرح می‌شود که آقای دری اصفهانی به اتهام جاسوسی در مذاکرات هسته‌ای به 5 سال زندان محکوم شده است.(2)

و محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه نیز در مورد این شخص بیان داشته: دری اصفهانی را دادگاه محکوم کرده و دادگاه تجدیدنظر هم تایید کرده و با حضور وکیل هم پرونده رسیدگی شده و بنابراین از نظر دادگاه جرم ایشان ثابت شده است.

طبق گزارش‌هایی که در زمان دستگیری وی منتشر شده بود، دری برای 5 روز کار در طول ماه، میزان 7500 پوند را بعنوان حقوق خود دریافت می‌کرده است.(3)

همچنین در پرونده دیگر وی، خروج غیر قانونی ارز بالغ بر معادل 200 میلیارد تومان با ثبت شرکت صوری در کشور دوبی و در پوشش واردات دارو، نیز ثبت شده است.

نکته دیگری که در مورد این شخص باقی میماند، این است که دری اصفهانی در بهمن ماه سال 94 در جریان تقدیر از تیم مذاکره کننده هسته‌ای نشان درجه 3 خدمت را از دست حسن روحانی رئیس‌جمهور دریافت کرد.

عجیب است شخصی که جاسوسی وی توسط نهادهای قانونی تائید شده است، وزیر خارجه در صحن علنی مجلس از او دفاع کرده و وطن پرست و خادم می‌نامد. از طرفی رئیس جمهوری نیز به وی نشان خدمت می‌دهد و مدال افتخار بر سینه وی میزند! یک طرف نمایندگان مجلس، سخنگوی قوه قضاییه، سازمان اطلاعات سپاه و حتی دیوان عالی کشور می‌گویند وی جاسوس است؛ در طرف دیگر مقامات دولتی می‌گویند اینطور نبوده و وی در حال خدمت بوده است.

نظر شما در مورد این شخص و اظهارات پیرامون آن چیست؟

تصویر اهدای نشان درجه 3 به دری اصفهانی را توسط رئیس جمهوری می‌بینید؛ برای این عکس شما تیتر بزنید..

 

1- https://www.alef.ir/news/3970611101.html

2- http://tn.ai/1540085

3- mehrnews.com/news/4113533

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان