پارک آبی یاس ابوظبی ؛ هیجانی از جنس آب و سرسره

کشور امارات با آن که کشور کوچکی است و تاریخ مستقل و آثار باستانی قابل توجهی ندارد، اما با این حال توانسته با ظرفیت های خودش و ساخت اماکن تفریحی مختلف و به روز، نام شهرهای خود را در میان مقاصد پربازدید دنیا جا دهد

کشور امارات با آن که کشور کوچکی است و تاریخ مستقل و آثار باستانی قابل توجهی ندارد، اما با این حال توانسته با ظرفیت های خودش و ساخت اماکن تفریحی مختلف و به روز، نام شهرهای خود را در میان مقاصد پربازدید دنیا جا دهد. سراغ دبی اگر بروید، برج خلیفه، پارک های آبی مشهورش و هتل و مرکز خرید آتلانتیس در مرکز توجه قرار دارند و در اوقات سرد سال، بازدیدکنندگان و مسافران زیادی را به سوی خودشان می کشانند.

ابوظبی، پایتخت این کشور گرچه نام و آوازه دبی را کسب نکرده، اما در امکانات مدرنش دست کمی از شهر تازه ساخته شده دبی ندارد. به طور مثال شهربازی عجیب و غریب و جذاب فراری ورلد که تمام بازی هایش با الهام از ماشین های فراری طراحی شده، در این شهر قرار دارد و چند روزی از وقت بازدیدکنندگان دبی را به خودش اختصاص می دهد. برای آشنایی با این پارک بی نظیر مطلب شهربازی فراری ورلد ابوظبی ؛ تفریح در دنیای سرعت  را بخوانید.

امروز همراه کارناوال به سراغ یکی دیگر از «ترین های» تفریحی شهر ابوظبی می رویم و یک روز هیجانی جدید را رقم می زنیم.

پارک آبی یاس، در شهر ابوظبی و پایتخت امارات قرار دارد و اگر بخواهید به این شهر سفر کنید، می توانید بدون معطلی این مرکز هیجان و سرگرمی را در لیست بایدهای خود اضافه کنید. پارک آبی یاس که تنها 4 سال از افتتاحش می گذرد، عناوین و جایزه های بسیاری را از آن خود کرده که هفتمین ؟؟ پارک آبی برتر دنیا و آسیا از نظر سایت معتبر تریپ ادوایزر می باشد. بیش از 100 بازی و سرسره مختلف پارک آبی یاس، به گونه ای شما را سرگرم می کند که از انتخاب تان پشیمان نشوید.

همراه کارناوال به گردشی هیجانی و یک روز آبی در ابوظبی و پارک آبی یاس بیایید.

پارک آبی یاس ابوظبی
پارک آبی یاس ابوظبی

چرا پارک آبی یاس ابوظبی؟


– یکی از برترین و محبوب ترین پارک های آبی دنیاست.

– هیجان را با کیفیت و غلظت بالا تجربه می کنید.

– با شهر محبوب و گردشگرپذیر دبی، فاصله چندانی ندارد.

پارک آبی یاس ابوظبی
پارک آبی یاس ابوظبی
پارک آبی یاس ابوظبی

آشنایی با پارک آبی یاس ابوظبی ؛ Yas Waterworld

پارک آبی یاس، یکی از مشهورترین و برترین پارک های آبی دنیاست که در شهر ابوظبی امارات و جزیره تفریحی یاس قرار دارد. این پارک آبی فوق العاده، اولین پارک آبی امارات و البته تنها پارک اماراتی در جهان می باشد. از دیگر خصوصیات قابل توجه پارک آبی یاس، وسعت بی نظیر آن است که در خود 45 تفریح و سرسره منحصر به فرد و هیجان انگیز را جای داده است. جالب آن که در میان این حجم عظیم از سرگرمی های متفاوت پارک آبی یاس، 5 تا از بازی های آن در دنیا لنگه ندارند و تنها در همین پارک آبی می توانید خوشی و لذتشان را تجربه کنید. از آن جمله می توان به سرسره رعشه شاهین، هیجان سوار و سرسره داواما و رودخانه خروشان اشاره کرد. 

در مجموع پارک آبی یاس از 8 بخش مختلف تشکیل شده است:

بخش شاهین

بخش جبل 

بخش دلفین

بخش بندیت

بخش مرح

بخش ابوظبی

بخش واحه

بخش شهر جوانان 

از دیگر امکانات و تفریحات پارک آبی یاس، مغازه های سوغاتی و کافه ها و رستوران های مختلف آن است که ساعاتی از روز شما را بهخودشان اختصاص می دهند.

پارک آبی یاس، هم اکنون پس از 4 سال از افتتاح خود توانسته 17 جایزه و عناوین مختلف را از آن خود و نگاه های جهانی را متوجه خودش کند. همچنین با امکانات جذاب خودش، چندین سلبریتی و افراد مشهور جهان را ترغیب کرده تا ساعاتی را به خوشی درون آن بگذرانند. 

در یک کلام، پارک آبی یاس جایی است برای تمام افراد جویای هیجان، و پیر و جوان نمی شناسد. همراه کارناوال بیایید تا با هم به تک تک بخش های این پارک آبی وسیع سر بزنیم.

پارک آبی یاس ابوظبی
پارک آبی یاس ابوظبی
photo by Braggart Reigh

بخش های مختلف پارک آبی یاس

همان طور که گفتیم، پارک آبی یاس بخش های مختلفی دارد که در هر بخش سرسره ها و هیجاناتی مختلف پیش روی شما قرار می گیرد. علاوه بر این، هر بخش به امکانات رفاهی و تفریحی دیگری مجهز است که در این جا به تفکیک بخش ها به معرفی و شرح آن ها خواهیم پرداخت.

توجه کنید که در این جا، بخش ها را به ترتیب جذابیت ها و اهمیت معرفی کرده ایم و یک راست می رویم سراغ بهترین بازی های پارک.

1) بخش شاهین

می توان عنوان جالب ترین بخش پارک آبی یاس را به بخش شاهین اهدا کرد، چرا که هر قسمتش آدرنالین را در کسری از ثانیه به درون خون شما سرازیر می کند. این بخش خود از 3 تفریح مختلف تشکیل شده است که در ادامه معرفی شده اند.

* سرسره داواما ؛ Dawwama

سرسره داواما در این پارک آبی، سرسره های گردبادی شکل است که می توانید هیجان را هم زمان با دوستان تان مزه مزه کنید. ابتدا با دوستان یا خانواده خود درون تیوپ هایی بزرگ می نشینید و سپس وارد این قیف بزرگ و 20 متری می شوید و …

باقی هیجانش را شما تجربه کنید و بگویید!

+ شش نفره

این سرسره تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

پارک آبی یاس ابوظبی
پارک آبی یاس ابوظبی
photo by Kai Thrun

* سرسره آبی رعشه شاهین ؛ Falcon’s Falaj

حالا یکی از نقاط تمایز و خاص پارک آبی یاس رو به روی شماست. با انتخاب این سرسره منحصر به فرد، حجم بالای خون را به سر خود روانه می کنید و می توانید به صورت ممتد فریادی از ذوق و خوشی و هیجان بکشید. 

در این بازی شش نفره که سرسره ای آبی و برقی است، پیچ و قوس های بسیاری را تجربه می کنید و سقوط های مکرر به استقبال شما می آیند.

در نهایت نیز آمیزه ای جالب از ترس و هیجان را در خاطرات تان ثبت می کنید.

+ شش نفره

پارک آبی یاس ابوظبی
پارک آبی یاس ابوظبی

* حلقه لیوا ؛ Liwa Loop

دنبال سرسره های سقوط آزاد پارک آبی یاس هستید؟

به حلقه لیوا بروید و در هیجانی ترکیبی، ابتدا مستقیم به پایین سقوط می کنید، باقی راه را در حلقه ای جذاب سر خواهید خورد و یکی از ترین های این پارک ابی در خاورمیانه را امتحان می کنید.

پارک آبی یاس ابوظبی

2) بخش جبل ؛ Jebel Zone

دومین بخش جالب پارک آبی یاس را بخش جبل آن می توان دانست. در این قسمت 13 بخش تفریحی و سرسره به چشم می خورد و در کنار آن ها نیز یک کافه وجود دارد. 

* سرسره های ماری ؛ Slither’s Slides

سرسره های ماری در مجموع 6 سرسره مختلف و جالب است که نه تنها به شکل مار اند بلکه ترس و هیجانی فزاینده را به شما بخشد. این سرسره های عبارت اند از:

1- چرخش ماری ؛ Serpent Spin

برای غوطه ور شدن در آب آماده اید؟ وارد سرسره چرخش ماری شوید و پس از دو پیچ تند، با پرده ای از آب از شما استقبال می شود و حالا باید به تاریکی عادت کنید. به درون کاسه بزرگ و تاریکی می افتید که شما را در دور خودش می چرخاند و این تنها چراغ های کوچک الی ای دی است که مسیر را به شما نشان می دهد. در نهایت به داخل استخر پرتاب می شوید.

2- کوچه سُر ؛ Slither Alley

گول ابتدای آرام این سرسره را نخورید! پس از چند ثانیه خواهید دید که سقوط های پر شیب و سریع منتظر شما هستند و افشانه های آب بی فاصله به سر و روی شما می پاشند. البته غافل گیری های کوچک و پشت سر هم در ادامه خوشی شما را تکمیل می کنند. 

پارک آبی یاس ابوظبی

3- سرسره شگفتی ؛ Slither Surprise

یک سرسره ماری و پر از بالا و پایین است که امتحان کردنش را دوست خواهید داشت.

4- سرسره دم مار ؛ Snake’s Tail

تمرکز  کنید و تیوپ خود را محکم بچسبید و ماجراجویی را در تاریکی دنبال کنید. البته پیش از آن که خیلی بترسید، به روشنایی و استخر گرم پارک برگشته اید.

5- سرسره مار زنگی کوچک ؛ Sidewinder

«سرسره کجا تموم می شه؟»

این سوالی است که شاید از خودتان بپرسید. از هیجان، سرعت بالا و غافل گیری های این سرسره لذت ببرید و بدانید آن قدرها هم طولانی نیست.

6- هیجان مار شنی ؛ Sand Viper Strike

یک سرسره جالب دیگر که با بالا و پایین بسیار به شما خوش می گذراند.

پارک آبی یاس ابوظبی
پارک آبی یاس ابوظبی

* سرسره کوهان دار حملول ؛ Hamlool’s Humps

هنوز می خواهید ماجراجویی هیجان انگیز خود را انجام دهید؟

پس به سراغ سرسره کوهان دار حملول و با ارتفاعی زیاد به پایین بروید و در همین حین سه بار سه پرش کوتاه را در کوهان های سرسره تجربه کنید.

پارک آبی یاس ابوظبی
پارک آبی یاس ابوظبی

* سرسره سقوط جبل ؛ Jebel Drop

خب خب! می رسیم به بهترین و پرهیجان ترین سرسره پارک آبی یاس! 

سرسره ای با شیب بسیار که شما را مهمان سقوطی خارق العاده می کند. 

از پله ها بالا بروید و از آن بالا نگاهی به اطراف بیاندازید… تعجب نکنید اگر همه چیز بسیار کوچک به نظر می رسند!

آماده اید که خاص ترین سقوط خود را تجربه کنید؟

پارک آبی یاس ابوظبی
پارک آبی یاس ابوظبی

* سرسره 6 لاینه سباگ ؛ Sebag

در این سرسره جالب انگیز و 6 لاینه، بر روی شکم می خوابید و می توانید با دیگر دوستان تان مسابقه سرعت و هیجان را برگزار کنید. 

پارک آبی یاس ابوظبی
پارک آبی یاس ابوظبی

* رودخانه آرام و ساحل رها ؛ Al Raha River

حالا بعد از این همه پیچ و تاب و هیجان و نفس نفس، قدری به بدن تان استراحت بدهید. تیوپی بردارید و آرام در روخانه رها، رها شوید.

همچنین می توانید در کنار رودخانه آرام و در ساحلش، به استراحت بپردازید.

پارک آبی یاس ابوظبی
پارک آبی یاس ابوظبی

* بخش جبهه ؛ Jabha Zone

در این بخش می توانید سرنشینان ترن را مورد هدف تفنگ های آبی خود قرار دهید و آن را خیس خیس کنید!

البته حواستان باشد که ترن هوایی پارک هم دست خالی نیست و حامل گالن هایی از آب است که هر آن امکان دارد افراد زیر خود را خیس آب کند.

پارک آبی یاس ابوظبی

3) بخش دلفین ؛ Dolphin Zone

سه بازی جالب و یک رستوران و کافه، از جمله قسمت های بخش دلفین هستند. علاوه بر این ها، خلیج دلفین و محوطه پیک نیک را نیز در همین بخش پیدا خواهید کرد. در محوطه پیک نیک می توانید در کنار دوستان وخانواده به پیک نیک بپردازید.

* هیجان سوار ؛ Rush Rider

همیشه در آرزوی این بوده اید که موج سواری و یا بادی بوردینگ را تجربه کنید و یا مهارت خود را در این زمینه افزایش دهید؟

بخشی هیجان سوار پارک آبی یاس، در واقع بخش شبیه ساز موج سواری این پارک است که می توانید در آن موج سواری و بادی بوردینگ را امتحان کنید و این لذت را به خودتان هدیه دهید.

پارک آبی یاس ابوظبی
پارک آبی یاس ابوظبی

* بشکه حباب ؛ Bubbles’ Barrel

از آن حرفه ای ها هستید که بخش هیجان وار چندان به مذاق تان خوش نمی آید؟!

پس یک راست به سمت بشکه حباب بروید و هیجان اصیل را تجربه کنید.

در این بخش خارق العاده که رکورد بزرگ ترین موج ساز دنیا را در دستش دارد، می توانید بر روی موج های 3 متری موج سواری را به گونه ای دیگر تجربه کنید. 

این موج ساز در پارک آبی یاس، در هر ثانیه 7,000 لیتر آب را با قدرت 1,250 اسب بخار پمپاژ می کند و  محیطی کاملا حرفه ای را برای شما رقم می زند.

پارک آبی یاس ابوظبی
پارک آبی یاس ابوظبی

* جنگ آبی ؛ Water Wars

یک جنگ تمام عیار آبی! کافیست تعدادی بادکنک پر از آب بخرید و این بازی را شروع کنید.

پارک آبی یاس ابوظبی
پارک آبی یاس ابوظبی

رستوران دانا داینر ؛ Dana’s Diner

در رستوران دانا داینر انواع برگرها، غذاهای باربیکیو و البته ساندویچ ها، سالاد ها و دسرها را خواهید دید. 

این رستوران همان طور که گفته شد در بخش دلفین و درست در کنار بازار بخش جوانان و بازی بشکه حباب پیدا خواهید کرد.

ساعات کار: 10 تا 19

پارک آبی یاس ابوظبی

* کافه یاس بری ؛ Yas Berry

در این کافه انواع پاستاها، ساندویچ ها و البته نوشیدنی ها و بستنی های مختلف پیش روی شماست.

این کافه درست بین بخش هیجان سوار و بشکه حباب قرار گرفته است.

ساعات کار: 10 تا 19

پارک آبی یاس ابوظبی

4) بخش بندیت ؛ Bandit Zone

حواستان باشد که چهار بازی جذاب بخش بندیت را از دست ندهید. علاوه بر این بازی ها، دو فروشگاه و یک رستوران در این بخش وجود دارند.

* ترن آبی و معلق بندیت بمبر ؛ Bandit Bomber

یکی دیگر از غافلگیری های پارک آبی ابوظبی برابر شماست. بازی متفاوتی که ترکیبی از ترن آبی و هوایی است و به صورت معلق شما را به اوج سرعت و هیجان می رساند. با این ترن در مسیری 550 متری را پشت سر گذاشته و لحظاتی هیجان انگیز را برای خودتان رقم می زنید. 

جالب است بدانید که این ترن آبی، عنوان طولانی ترین ترن هوایی معلق خاورمیانه را از آن خود کرده است.

* عکاسی بخش ترن ؛ Bandit Bomber Photo

دلتان می خواهد لحظه های هیجان انگیزی را که سوار به ترن تجربه کردید با خود به خانه ببرید؟

پس از سواری به بخش عکاسی ترن بروید و عکس های جالب تان را از آن ها بخرید.

پارک آبی یاس ابوظبی
پارک آبی یاس ابوظبی

ویدیویی ببینید از این ترن جذاب در پارک آبی یاس 

در حال بارگذاری ویدئو ...

* آب بازی ؛ Cannon Point

وقت آن است تا از سرسره ها فاصله بگیرید و کمی آب بازی کنید. این بار نه درون استخرها، که با فواره ها و بازی های دیگر، دوستان و خانواده خود را خیس کنید. 

* توپ گردان ؛ Rotating Barrel Ride

توپ گردان بازی جالبی است که برای امتحان کردن آن باید به درون توپ بزرگ و شفافی بروید. وقتی وارد آن شدید این توپ با چرخش های خود هیجان و چرخش را برای شما ارمغان می آورد.

پارک آبی یاس ابوظبی

* مخزن شکار مروارید ؛ Hairat Yas Pearl Diving Tank

یکی از تجربیات جذاب و از دست ندادنی پارک آبی یاس، غواصی در این مخزن و شکار مروارید است. در این تفریح یک ساعته، باید به دنبال صدف خود بگردید و برای غواصی توسط مربیان راهنمایی می شوید. پس از آن که صدف های خود را شکار کردید، به شما آموزش می دهند که چگونه مروارید درونش را دربیاورید و این یادگاری را با خود به خانه ببرید.

البته می توانید از این مروارید ها برای ساخت و سفارش جواهری استفاده کنید که در همین پارک آبی صورت می گیرد.

* فروشگاه مروارید تواشا ؛ Tawasha Pearl Shop

 همان طور که اشاره شد در این بخش مروارید های شکار شده خود را به مسئولین فروشگاه می سپارید و جواهرات مورد علاقه خود را دریافت می کنید.

پارک آبی یاس ابوظبی
پارک آبی یاس ابوظبی

رستوران چابیز کیچن ؛ Chubby’s Kitchen

از مرغ سوخاری تا انواع پیتزا و غذاهای هندی را در این رستوران خواهید دید. صرف غذا در این رستوران با منظره ای از ترن هوایی- آبی پارک و یا بخش شکار مروارید همراه است.

ساعات کار: 10 تا 19

پارک آبی یاس ابوظبی

5) بخش مرح ؛ Marah Zone

حالا به بخش کودکان پارک آبی یاس رسیده اید و می توانید کودکان خود را برای ساعاتی در این سرسره های مخصوص رها کنید تا به سبک خودشان تفریح کنند. 

در بخش مرح علاوه بر سه رستوران و کافه، بخش مخصوص برگزاری جشن تولد نیز وجود دارد.

* زمین بازی توت ؛ Tot’s Playground

در این زمین بازی آبی، تفریحات کودکانه ای برای بچه ها تعبیه شده که در برخی نیز می توانید به کودکان خود بپوندید و در تفریح آن ها شریک شوید.

* قلعه مرح ؛ Marah Fortress

مجموعه ای از سرسره ها و بازی های خانوادگی که برای خوشگذرانی پدر فرزندی بسیار مناسب است. 

سر بخورید، از در و دیوار بالا بروید و بگذارید لحظه هایی تکرار نشدنی خلق شوند.

پارک آبی یاس ابوظبی

* بخش بازی یحال ؛ Yehal

سه سرسره کودک و چندین بازی دیگر از تفریحاتی است که کودکان شما را سر ذوق می آورند.

پارک آبی یاس ابوظبی

* قلعه مرح ؛ Marah Fortress

مجموعه ای از سرسره ها و بازی های خانوادگی که برای خوشگذرانی پدر فرزندی بسیار مناسب است. 

سر بخورید، از در و دیوار بالا بروید و بگذارید لحظه هایی تکرار نشدنی خلق شوند.

پارک آبی یاس ابوظبی

* آبمیوه و ساندویچ بار سلما ؛ Salma’s Snack Shack

ساندویچ بار سلما انواعی از ساندویچ ها را به شما پیشنهاد می دهد که به عنوان میان وعده ای سبک و کسب انرژی دوباره برای تفریح مناسب اند.

در آبمیوه بار سلما نیز می توانید آب میوه مخصوص و ترکیبی خود را سفارش داده و یا تنها به آبمیوه ای معمولی قناعت کنید. همان طور که گفته شده این آبمیوه در بخش مرح قرار دارد.

ساعات کار: 10 تا 19

* سیب زمینی داغ ناصر ؛ Nasser Hot Potato

در این بخش، همان طور که از نامش پیداست، سیب زمینی های ترد و داغ انتظار شما را می کشند. 

پارک آبی یاس ابوظبی

6) بخش ظبی ؛ Zhabi Zone

در بخش ظبی دو قسمت تفریحی جالب دیگر خواهد دید: رودخانه خروشان و ساحل دلپذیر آن.

* رودخانه خروشان یاس ؛ Yadi Yas

اگر اهل وقت گذرانی در پارک های آبی باشید، حتما با رودخانه های آرام آشنا هستید؛ رودخانه ای که با تیوپی در آن غوطه ور می شوید و قدری به بدن تان استراحت می دهید. اما پارک آبی یاس دقیقه ای به شما فرصت نمی دهد و بیش تر تفریحاتش از جنس آدرنالین اصل است.

پس به جای رودخانه ای آرام، پا به درون رودخانه خروشان و دیوانه وار پارک گذاشته و خوشی را جور دیگری امتحان کنید. پس دو دستی و محکم به تیوپ خود بچسبید تا از این رودخانه جان سالم به در ببرید!

پارک آبی یاس ابوظبی
پارک آبی یاس ابوظبی

7) بخش واحه ؛ Al Wa’ha

شاید فکر کنید، ابتکار و ابداع پارک آبی یاس دیگر تمام شد، اما هنوز استخر موج این پارک آبی مانده است:

* استخر امواج ؛ Amwaj Wave Pool

استخر موج پارک آبی یاس را از دست ندهید. با شنا کردن در آن، به یاد دریای دوست داشتنی و ساحل خواهید افتاد. می توانید بدن تان را در زیر گرمای دلپذیر آفتاب، بر روی امواج آرام استخر رها کنید.

* تخت های واحه ؛ Al Wa’ha Cabanas

در کنار استخر امواج همچنین ساحل و تخت هایی به چشم می خورد که برای دقایقی استراحت مناسب هستند. در این بخش خدمات ویژه ای ارائه می شوند که در دو حالت چهار نفره و شش نفره متفاوت اند. در این قسمت حوله، میوه تازه، غذا و نوشیدنی برای شما ارسال می شوند. همچنین امکان آن را دارید تا با خیال راحت وسایل خود را به صندوق امانات مخصوصش بسپارید.

می توانید جای خود را به هنگام ورود به پارک رزرو کنید.

هزینه: 

تخت های 4 نفره: 499 درهم (حدود 440 هزار تومان)

تخت های 6 نفره: 699 درهم (حدود 620 هزار تومان)

هزینه تخت 4 نفره + 4 بلیت برنزی پارک: 1099 درهم (حدود 970 هزار تومان)

هزینه تخت 6 نفره + 6 بلیت برنزی پارک: 1099 درهم (حدود 1٫5 میلیون تومان)

پارک آبی یاس ابوظبی
پارک آبی یاس ابوظبی

* بستنی فروشی اسکینی ؛ Skinny’s Frozen Treats

دستِ بازی برای انتخاب از میان بستنی، آبمیوه و دسرهای خنک خواهید داشت.

ساعات کار: 10 تا 19

* بستنی ظبی ؛ Dhabi’s Ice Cream

بستنی خود را از میان طعم های مختلف انتخاب کرده و رویش را به دلخواه تزئین کنید. 

ساعات کار: 10 تا 19

پارک آبی یاس ابوظبی
پارک آبی یاس ابوظبی

8) بازار شهر جوانان ؛ Qaryat al Jewana

این بخش در واقع قسمت ورودی و درست در کنار ورودی پارک آبی یاس قرار دارد. از ورودی پارک آبی که رد شدید، در واقع با امکانات بخش شهر جوانان رو به رو می شوید. سه رستوران و کافه، سه فروشگاه و نمازخانه از جمله این موارد می باشد. فروشگاه های سلطان و پسران، عکاسی جوانان، خوشنویسی قالیچه سلیمان، سوغاتی تتکار، شیرینی فروشی ناصر و جزیره ابهر از آن جمله اند.

* فروشگاه سلطان و پسران ؛ Sultan & Sons

می توانید برای بازی در سرسره ها و بازی های پارک آبی، لباس شنا بخرید و یا سوغاتی خاطره انگیزی را از همین جا تهیه کنید. در همین قسمت همچنین می توانید  از پوشک و پد ضدآب خریداری کنید.

* عکاسی جوانان ؛ Jewana Photo

در هنگام خروج از پارک، می توانید عکس های جالب خود را از این بخش خریداری کنید.

* خوشنویسی قالیچه سلیمان ؛ Flying Carpet Calligraphy

یکی از یادگاری های منحصر به فرد پارک آبی یاس، این است که نام شما را به عربی، خط خوش و در رنگ های مختلف برای شما می نویسند. 

پارک آبی یاس ابوظبی
پارک آبی یاس ابوظبی

* سوغاتی تتکار ؛ Tethkar Souvenirs

در این فروشگاه خیلی وقت تان گرفته نمی شود و سریع می توانید به سراغ بازی های جذاب پارک بروید.

* شیرینی فروشی ناصر ؛ Gahwat Nasser

می توانید با دست پر و خاطره ای شیرین به خانه برگردید. در میان انواع شیرین و قهوه عربی، شکلات شتری، خرمای تازه و جعبه های هدیه حق انتخاب دارید.

ساعات کار: 10 تا 19

* جزیره ابهر ؛ Ibhar Island

با خرید از این بخش، وجهی بومی به سوغاتی های خود اضافه کنید و با خود به خانه ببرید. ادویه های عربی را در این بخش خواهید دید.

* آبنبات فروشی سلطان ؛ Sultan’s Candy

آبنبات های رنگارنگ و در طعم مختلف که هر یک از یک کشور در آبنبات فروشی سلطان گرد آمده اند، به شما چشمک می زنند. علاوه بر این، طیف متنوعی از شیرینی ها نیز در این فروشگاه دیده می شود.

* بستنی فرح ؛ Farah Flavours

بستنی های ترکی، گزینه غیرقابل چشم پوشی بازار شهر جوانان است که لحظاتی خوشمزه را به شما هدیه می دهد. 

ساعات کار: 10 تا 19

پارک آبی یاس ابوظبی
پارک آبی یاس ابوظبی
پارک آبی یاس ابوظبی

سایر امکانات پارک آبی یاس

از دیگر امکانات پارک آبی یاس که اغلب در بخش ورودی و شهر جوانان قرار دارند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

میز خدمات مهمان: برای خرید بلیت، گرفتن کمد، اجاره حوله، مدیریت هزینه، پارکینگ و اتنقادات و پیشنهادات خود به این بخش مراجعه کنید.

کمد: پارک آبی یاس به 2500 کمد مجهز است که می توانید با خیال راحت وسایل تان را در کمد گذاشته و کلید آهن ربایی اش را با خود حمل کنید. در مجموع کمدها سه اندازه مختلف دارند که هزینه ها نیز متفاوت است.

هزینه: 40 درهم به بالا (از 35 هزار تومان به بالا)

اجاره حوله: اگر فراموش کردید حوله ببرید، می توانید از بخش میز خدمات مهمان حوله اجاره کنید و یا به فروشگاه ها بروید و حوله بخرید. هزینه اجاره حوله: 

انبار چمدان: اگر وسایل تان به قدری است که در کمد جا نمی شود، به بخش میز خدمات بروید و آن را با پرداخت هزینه در انبار نگهدارید. 

هزینه: 1-2 تکه: 45 درهم (حدود 40 هزار تومان)، 3-4 تکه: 90 درهم (حدود 80 هزار تومان)، 6 تکه: 135 درهم (حدود 120 هزار تومان)

پارکینگ: استفاده از پارکینگ رایگان است. با پرداخت 40 درهم (حدود 35 هزار تومان) می توانید ماشین خود را برای پارک به پارکبان بسپارید و معطل جای پارک نشوید.

بخش امنیتی: برای ورود به پارک، کیف های بازدیدکنندگان مورد جست و جو قرار می گیرد و از ورود هر گونه خوراکی و نوشیدنی جلوگیری می شود.

اتاق دود: طبق قوانین کشور امارات سیگار کشیدن در فضای باز ممنوع بوده و تنها در مکان های مخصوص می توانید سیگار بکشید. پارک آبی یاس نیز از این مورد مستثنی نیست و به همین جه 4 اتاق دود در سطح پارک تعبیه شده است.

مچ بند: با استفاده از مچ بندهای الکترونیک و ضد آب، دیگر نیازی به حمل پول در پارک ندارید. کافیست مچ بند خود را شارژ کنید و برای خرید غذا و نوشیدنی از آن استفاده کنید. اگر پولی اضافه ماند در آن انتها برگردانده می شود. 

همچنین بخش های نمازخانه، اتاق تعویض لباس، اتاق تعویض پوشک، دریافت کالسکه نیز در بخش ورودی پارک آبی یاس قرار دارند.

پارک آبی یاس ابوظبی

بایدها و نبایدهای پارک آبی یاس

1) ورود این اقلام به پارک آبی یاس ابوظبی ممنوع است:

هرگونه خوراکی و نوشیدنی

اقلام شیشه ای

یخچال و جعبه های یخ

حیوانات خانگی ( به جز موارد خاص و هماهنگ شده)

2) با رفتارهای ذکر شده، برخورد جدی صورت می گیرد و ممکن است به اخراج فرد و یا برخورد قانونی و حبس منجر شود:

دعوا و ادبیات نامناسب

سیگر کشیدن در جایی غیر از اتاق دود

بی قانونی

مصرف نوشیدنی های الکلی، استعمال مواد مخدر

بی نظمی و جا زدن در صف

ورود هر گونه شی خطر آفرین

3) بازدیدکنندگان کوتاه تر از 1٫1 متر برای استفاده از استخر امواج ملزم به پوشیدن جلیقه نجات هستند. 

 

پارک آبی یاس ابوظبی

هزینه های پارک آبی یاس

برای ورود به پارک آبی یاس سه نوع بلیت مختلف با هزینه و دسترسی متفاوت پیش روی شماست: (قیمت ها به درهم)

  بلیت برنزی بلیت نقره ای بلیت طلایی
بزرگسال 250 (220 هزار ت) 325 (290 هزار ت) 485 (430 هزار  ت)
کودک زیر 1٫3 متر 210 (190 هزار ت) 275 (240 هزار ت) 410 (370 هزار ت)
مزایا دسترسی یک روزه به تمام بخش ها دسترسی یک روزه به تمام بخش ها دسترسی یک روزه به تمام بخش ها
  کارت تخفیف (5 درهم)  کارت تخفیف (10 درهم) کارت تخفیف (15 درهم)
    3 گذر سریع یا فست پس گذر سریع نامحدود 
      حوله مجانی

+ با استفاده از گذر سریع نیازی به ایستادن در صف ندارید.

 

هزینه بلیت های خانوادگی: (برای 4 نفر) 740 درهم (حدود 660 هزار تومان) ؛ برای هر نفر اضافه: 185 درهم (حدود 170 هزار تومان)

+ بلیت های پارک آبی را در بدو ورود و یا به صورت آنلاین می توانید خریداری کنید. 

+ برای خرید بلیت می توانید از پول نقد و یا کارت های اعتباری استفاده کنید و ارزهایی چون درهم، دلار، یورو، پوند، ریال عمان، ریال عربستان، دینار کویت، دینار بحرین و ریال قطر دریافت می شوند. 

+ با خرید بلیت ورودی به همه بخش های پارک دسترسی خواهید داشت.

+ اگر در موردی مجبور به ترک پارک آبی شدید، می توانید از بلیت تان برای ورود دوباره به پارک در همان روز استفاده کنید.  

پارک آبی یاس ابوظبی
پارک آبی یاس ابوظبی

روزهای مخصوص بانوان

خوب است بدانید که در زمان هایی خاص، پارک منحصرا در اختیار بانوان قرار داده می شود.

هزینه بلیت پارک در شب خانم ها به ترتیب زیر است: (قیمت ها به درهم)

  بلیت برنزی بلیت نقره ای بلیت طلایی بلیت پلاتینی
بزرگسال 210 (190 هزار ت) 325 (290 هزار ت) 485 (430 هزار  ت) 600 (530 هزار  ت)
کودک زیر 1٫3 متر 185 (170 هزار ت) 265 (240 هزار ت) 410 (370 هزار ت) 555 (490 هزار ت)
مزایا دسترسی یک روزه به تمام بخش ها دسترسی یک روزه به تمام بخش ها دسترسی یک روزه به تمام بخش ها دسترسی یک روزه به تمام بخش ها
  کارت تخفیف (5 درهم)  

کارت تخفیف (10 درهم) 

کارت تخفیف (15 درهم) 

کارت تخفیف رایگان
    3 گذر سریع یا فست پس در فراری ورلد گذر سریع نامحدود گذر سریع نامحدود
        خدمات ویژه

هزینه بلیت پارک در روز خانم ها به ترتیب زیر است: (قیمت ها به درهم)

  بلیت برنزی بلیت نقره ای بلیت طلایی بلیت پلاتینی
بزرگسال 250 (220 هزار ت) 325 (290 هزار ت) 485 (430 هزار ت) 600 (530 هزار  ت)
کودک زیر 1٫3 متر 210 (190 هزار ت) 275 (240 هزار ت) 410 (370 هزار ت) 555 (490 هزار ت)
مزایا دسترسی یک روزه به تمام بخش ها دسترسی یک روزه به تمام بخش ها دسترسی یک روزه به تمام بخش ها دسترسی یک روزه به تمام بخش ها
  کارت تخفیف (5 درهم)  

کارت تخفیف (10 درهم) 

کارت تخفیف (15 درهم)

کارت تخفیف رایگان
    3 گذر سریع یا فست پس در فراری ورلد گذر سریع نامحدود گذر سریع نامحدود
        خدمات ویژه

ساعات کاری:

روز خانم ها (هر 5 شنبه از 9 مارچ): 10 تا 17

شب خانم ها: 18 تا 23

+ در زمان های مخصوص بانوان، ورود پسر های زیر 8 سال مجاز است. 

+ عکاسی اکیدا ممنوع است و با افرادی که عکس می گیرند برخورد جدی می شود.

+ در این اوقات تمام کارکنان خانم هستند.

+ دوربین های مدار بسته توسط کارکنان خانم بازدید و کنترل می شوند. 

+ به منظور حفظ امنیت، ورود موبایل و هرگونه لوازم دیجیتال ممنوع است.

+ کودکان زیر دوازده سال باید به همراه بزرگ تر باشند. 

+ در نقاط بلند و مرتفع ممکن است از بیرون پارک آبی دیده شوید، بنابراین در هنگام استفاده از سرسره های بلند حواستان باشد.

پارک آبی یاس ابوظبی

اطلاعات بازدید از پارک آبی یاس

خوب است بدانید که از فرودگاه بین المللی ابوظبی تنها با یک سواری 10 دقیقه ای و از مرکز شهر ابوظبی بک سواری 30 دقیقه ای شما را به پارک آبی یاس می رساند. از دبی مارینا تنها 50 دقیقه و از فرودگاه دبی نیز 90 دقیقه در راه خواهید بود. 

برای رسیدن به پارک آبی یاس بسته به آن که از ابوظبی یا دبی به این شهربازی می روید، مسیرهای متفاوتی پیش روی شماست:

1) ابوظبی

از شهر ابوظبی بسته به آن که از بزرگراه استفاده کنید یا جاده، دو راه متفاوت برای رسیدن به پارک آبی یاس وجود دارد.

با استفاده از دو بزرگراه ای 10 (الرها بیچ) و ای 12 (شیخ خلیفه ابن زاید) می توانید به فراری ورلد برسید. راه اول: از جزیره ابوظبی به سمت دبی و با استفاده از بزرگراه 10 حرکت کنید. هتل ساحلی و مرکز خرید رها را در سمت چپ خود رد کرده، مستقیم بروید تا خروجی غربی جزیره یاس را ببینید. وارد خروجی شوید و با استفاده از تابلوها خود را به پارک آبی یاس برسانید.

راه دوم: جاده کرنیچ را به سمت بندر مینا زاید ادامه می دهید و به علائم جزیره یاس خواهید رسید. بزرگراه ای 12 را ادامه داده و با دنبال کردن علائم آبی رنگ یاس لیژر درایو به پارک آبی یاس خواهید رسید.

2) دبی

از شهر دبی با استفاده از بزرگراه ای 11 (جاده شیخ زاید) به سمت ابوظبی حرکت کنید. از خروجی جزیره یاس استفاده کرده، ابتدا تابلوهای آبی رنگ و سپس تابلوهای فراری ورلد را دنبال کنید.

3) با حمل و نقل عمومی

دبی: از ایستگاه اتوبوس الغبیبه به ایستگاه اتوبوس ابوظبی بروید. سپس با استفاده از اتوبوس 190 خود را به جزیره یاس برسانید.

ابوظبی: به ایستگاه اتوبوس ابوظبی در کنار مرکز خرید وادحا بروید و سپس با استفاده از اتوبوس 190 خود را به جزیره یاس برسانید.

4) سرویس های جزیره یاس

اگر در هتل های جزیره یاس اقامت دارید، می توانید با سرویس های رایگان جزیره به پارک آبی یاس بروید. باید از خط آبی که در ساعات 9 تا 21 کار می کند، استفاده کنید.

ساعات کار پارک آبی:

نوامبر تا مارچ: 11 تا 18 

آپریل تا می: 10 تا 19 

جون تا آگوست: 10 تا 20

سپتامبر تا اکتبر: 10 تا 19

روز خانم ها ( هر 5 شنبه از 9 مارچ ): 10 تا 17

شب خانم ها: 18 تا 23

آدرس: امارات، ابوظبی، جزیره یاس

Address: Yas Island – Abu Dhabi – United Arab Emirates

موقعیت پارک آبی یاس روی نقشه:

پارک آبی یاس ابوظبی

در زیر ویدیویی هیجان انگیز از گردش در پارک آبی یاس ببینید:

در حال بارگذاری ویدئو ...

 

جاذبه ها و دیدنی های اطراف پارک آبی یاس

برای بازدید از پارک آبی یاس باید ابتدا به جزیره یاس بروید، این جزیره خود تفریحات و دیدنی های بسیاری دارد.

شهربازی فراری ورلد ابوظبی ؛ تفریح در دنیای سرعت

مرکز خرید جزیره یاس

ساحل یاس

سینماهای ووکس

یاس لینکس ابوظبی: مجموعه گلف

شهر بازی فراری ولد

شهربازی فراری دبی
شهربازی فراری ورلد ابوظبی

مرکز خرید یاس 

دیدنی های ابوظبی
دیدنی های ابوظبی

سخن آخر

این گشت و گذار مجازی در پارک آبی یاس ابوظبی چگونه بود؟

تا به حال به این پارک آبی رفته اید؟

اگر به دانستن از جاذبه های دبی و یا دیگر شهربازی ها و پارک های آبی دنیا علاقه دارید، در زیر بخوانید:

راهنمای سفر به دبی

شهربازی فراری ورلد ابوظبی ؛ تفریح در دنیای سرعت

پارک آبی آتلانتیس دبی ؛ زادگاه سرسره های هولناک

پارک آبی وایلد وادی دبی ؛ ماراتن هیجان

شهربازی سان وی لاگون مالزی ؛ یک روز مهیج در کوالالامپور

نظرات و خاطرات خود را با ما در میان بگذارید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان