به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات در نشست خبری از تشکیل پرونده برای 57 دفاتر هواپیمایی در طرح نظارت اربعین در سال گذشته خبر داد و گفت: به تخلفات مربوط به گرانفروشی بلیت خارج از نوبت رسیدگی میشود.
وی افزود: در بحث کنترل بلیتهای هوایی و تردد زمینی مسافران به محض شکایت طرح نظارت اربعین در همان ایام فعال میشود و در شعب سازمان تعزیرات حکومتی خارج از نوبت به تخلفات مربوط به گرانفروشی رسیدگی میشود.
رایگانی با اشاره به آمار عملکرد 6 ماهه از وضعیت پروندههای سازمان تعزیرات بیان کرد: 232 هزار و 142 کل پروندههای ما بوده است، تعداد پرونده 177 هزار پرونده و 286 پرونده در حوزه کالا و خدمات به ما ارجاع شد و در مقایسه با سال گذشته نشاندهنده رشد 7 درصدی تعداد پروندههای کالا و خدمات است.
رایگانی اضافه کرد: امسال 711 میلیارد محکومیت داشتیم که به نسبت سال گذشته که 356 میلیارد محکومیت وجود داشت صد در صد افزایش یافته است.
سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: در حوزه بهداست و دارو 23 هزار پرونده داشتیم که در مقایسه با سال گذشته 8 درصد افزایش داشته است. بیش 9 میلیارد جریمه هم در این حوزه وجود داشت که رشد بالایی داشت.
وی ادامه داد: در بخش کالا و ارز 26 هزار میلیارد جریمه داشتیم که به نسبت پارسال 126 درصد افزایش داشته است.
رایگانی خاطرنشان کرد: در حوزه کالا و خدمات بیش از اجرای احکام شدند و 39 میلیارد ریال جریمه وصول شد و 15 میلیارد تومان به مردم بازگردانده شد.
این مسئول سازمان تعزیرات حکومتی بیان داشت: در حوزه بهداشت بیش از 21 هزار پرونده اجرای حکم شد و 3 میلیارد اجرای حکم شده و 78 میلیون به شاکیان بازگردانده شد و در حوزه قاچاق کالا و ارز در بخش اجرای احکام 21 هزار پرونده با جریمه 133 میلیاردی مختومه شد.
وی افزود: 11 هزار و 500 تماس در 6 ماهه نخست در سامانه 135 ثبت شده و تعداد 61 هزار گشت مشترک داشتیم که 22 هزار و 848 پرونده تشکیل شد و 22 میلیارد 617 میلیون ریال محکوم شدند.
خبر در حال تکمیل است...