جمع‌آوری خاطرات والدین شهدا توسط کنگره شهدای قزوین

جانشین سپاه صاحب‌الأمر (عج) استان قزوین گفت: مقدمه برگزاری هر کنگره جمع‌آوری آثار است که این امر هفت سال پیش آغاز شده و تعدادی از بسیجیان در جمع‌آوری آثار از قبیل وصیت‌نامه، عکس و فیلم همت کردند و برای خاطرات هر شهید با ۱۵ نفر از قبیل پدر، مادر، همسر، فرزندان و معلم‌ها مصاحبه‌هایی صورت گرفت که برای تدوین، تألیف و نشر آن در قالب کتاب اقدام خواهد شد.

جمع‌آوری خاطرات والدین شهدا توسط کنگره شهدای قزوین

سرهنگ عباس برزگر جانشین سپاه صاحب‌الأمر(عج) استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ساختار سازمانی کنگره‌های شهدا هم از پیش تعیین‌ شده است و در کنگره 3000 شهید استان، آیت‌الله عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان به‌عنوان رئیس هیئت‌امنا، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین نیز به‌عنوان رئیس ستاد سیاست‌گذاری و فرمانده سپاه صاحب‌الأمر (عج) استان نیز به‌عنوان دبیرکل اجرایی کنگره فعالیت دارند. در این کنگره 22 کمیته فعال وجود دارد و رؤسای این کمیته‌ها را مدیران دستگاه‌های اجرایی بر عهده‌دارند. سپاه متولی کمیته مراسم است و سردار کبیری نیز کمیته علمی و پژوهشی را بر عهده دارد؛همچنین مدیران کل دستگاه‌های اجرایی ریاست سایر کمیته‌ها از قبیل پشتیبانی و ورزش،اطلاع‌رسانی و تبلیغات، فرهنگ و آموزش، جمع‌آوری، گنجینه و یادمان‌ها را بر عهده‌دارند.

برزگر خاطرنشان کرد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ریاست کمیته فرهنگ و نشر، معاون اقتصادی استاندار نیز ریاست کمیته پشتیبانی را بر عهده‌دارند.در شهرستان‌ها فرمانداران رؤسای کنگره‌ها و اجلاس‌های شهرستانی و دبیر آن‌ها نیز فرماندهان سپاه در شهرستان‌ها هستند.هر دستگاه اجرایی بر شرح وظایف خود آگاه است و اقدامات خوبی نیز انجام شده که برخی زودبازده و برخی دیربازده است؛در حال حاضر فضاسازی و تبلیغ قابل مشاهده است ولی در حوزه تألیف و نشر کتاب باید همه مراحل طی شود که به زمان احتیاج دارد.

برزگر اشاره کرد: قبلاً از اجلاسیه اصلی چهار اجلاسیه فرعی با محوریت بسیج فرهنگیان، دانش‌آموزی، جامعه زنان و دانشجویی قبل از  اجلاسیه اصلی برگزار خواهد شد؛ همچنین بسیج کارگری و طلاب نیز به‌مرور یادواره‌های خود را برگزار خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه یادواره‌ها اهداف متعدد و متنوعی دارند،اضافه کرد:یکی از اهداف این یادواره‌ها بزرگداشت رزمندگان و خانواده ایثارگران است و کنگره 3000 شهید استان می‌خواهد بگوید که ایثار آنان فراموش نشده و در حال حاضر روحیه ایثار، گذشت و پایمردی نیز همچنان وجود دارد.

جانشین سپاه صاحب‌الأمر(عج) استان قزوین با بیان اینکه امروز در صنعت موشکی خودکفا شده‌ایم، اضافه کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی مقابل 29 کشور اروپا و آمریکایی ایستادگی کردیم والان هم می‌توانیم با پیشرفت‌هایی که به دست آورده‌ایم ایستادگی کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان