مدیرکل پیشگیری‌های امنیتی وانتظامی قوه قضاییه:

برهم زدن بازار‌های غیررسمی از اولویت‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری قوه قضاییه است

رضا مسعودی فر گفت: برهم زدن و ناامن کردن بازار‌های غیررسمی و کالا‌های سرقتی با نام کالای دست دوم، از برنامه‌های اولویتی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه است.

برهم زدن بازار‌های غیررسمی از اولویت‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری قوه قضاییه استبه گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از واحد اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، رضا مسعودی فر مدیرکل پیشگیری‌های امنیتی - انتظامی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه درجمع خبرنگاران با بیان اینکه جرم سرقت، از جرایم علیه اموال و با انگیزه سودجویی و کسب منافع مالی انجام می‌شود، عنوان کرد: برهم زدن و ناامن کردن بازار‌های غیررسمی و کالا‌های سرقتی با نام کالای دست دوم، از برنامه‌های اولویتی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تبدیل مال مسروقه به وجه نقد در بازار‌های خرید و فروش مخصوصا خرید و فروش کالا‌های دسته دوم انجام می‌شود و درحقیقت وجود چنین بازار‌های غیررسمی انگیزه ارتکاب جرم سرقت را افزایش می‌دهد، برهم زدن و ناامن کردن چنین بازار‌هایی از برنامه‌های اولویت دار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بوده و در دست اقدام می‌باشد.


مسعودی فر افزود: بررسی وضعیت موجود نشان می‌دهد ساماندهی بازار‌های مرتبط اعم از صنوف و افراد مرتبط و رصد و کنترل این بازار‌ها ضروری بوده و موجب کاهش جرم سرقت خواهد بود.


این مقام قضایی خاطرنشان کرد: پلیس باید قبل از ایجاد مراکز خرید وفروش خصوصا کالا‌های مستعمل و دسته دوم راجع به محل ایجاد، نحوه رصد و نظارت اقدام لازم را به عمل آورد.


مدیرکل پیشگیری‌های امنیتی- انتظامی قوه قضاییه اشاره کرد: کالا‌های دسته دوم عرضه شده در فضای مجازی که بعضا مسروقه بوده یا از جرم حاصل شده است و از طریق کانال‌ها یا سایت‌های مختلف افزایش یافته، رصد و نظارت جدی را می‌طلبد. همچنین مردم باید در خرید‌های اینترنتی از مجاز بودن سایت‌ها و کانال‌های فضای مجازی مطمئن شوند.

مسعودی فر تاکیدکرد: مراکز و بازار‌هایی که احتمال خرید و فروش اموال مسروقه وجود دارد در کل کشور شناسایی و اقدامات لازم برای برهم زدن و نا امن کردن این محل‌ها برای سارقین و مال خر‌ها آغاز شده است.


به گفته وی، افزایش گشت‌های تلفیقی شهرداری و نیروی انتظامی، افزایش رصد فضای مجازی توسط پلیس فتا، توجه و دقت مردم در خرید و فروش­ها به نحوی که در خرید کالا به طرق مختلف از مالک بودن فروشنده مطمئن شود و نیز عدم خرید کالا‌های دسته دوم و مستعمل از مراکز غیرمجاز می‌تواند به کاهش چشمگیر خرید و فروش اموال مسروقه و در نتیجه کاهش سرقت منجر شود.


گفتنی است، جمعی از اصحاب رسانه نیز با همت اداره کل پیشگیری امنیتی انتظامی این معاونت از چند بازار اوراقی در تهران بازدیدکردند.

لازم به ذکر است طرح «برهم زدن بازار‌های خرید و فروش اموال مسروقه» با کمک معاونت اجتماعی و پلیس آگاهی ناجا در شش ماهه دوم سال ٩٦ تهیه شد که هدف از آن، شناسایی بازار‌های غیرمجاز و برهم زدن این بازار‌ها بود.


مجید مجیدی مسئول شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهری شهرداری تهران در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اعلام کرد که در سنوات گذشته محلی برای تجمع لوازم مستعمل خودرو وجود داشت انتقال این محل‌ها با مصوبه هیات وزیران تکلیف شد.


به گفته وی، سال ٩٢ با مشارکت اصناف، مجتمعی در بزرگراه خاوران، با پذیرش ٣٣٠ واحد در٣٠ تیپ ایجاد شد که شرایط تکمیلی آن درحال فراهم شدن است. در این بازار، 1230 واحد برای اوراقچی‌ها ساخته شد که 600 واحد از این تعداد به آنان واگذار شده است و بقیه هم باید کامل شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان