خبرگزاری میزان: سرپرست سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: از تعداد 6 میلیون نفری که قرار بود بسته حمایتی دریافت کنند سه میلیون نفر این بسته را دریافت کرده و مابقی نیز تا پایان روز یک شنبه گذشته بسته خود را دریافت کردند.
محمدحسن زدا اظهار داشت: بسته اولیه که تهیه کرده بودیم حدود 13 میلیون و 800 هزار نفر بودند که بعد از رفع همپوشانیها 6 میلیون و 150 هزار نفر شامل دریافت بسته حمایتی شدند و خوشبختانه موفق شدیم از طریق 28 بانک روز گذشته حدود 3 میلیون نفر را پرداخت کنیم البته بعضی از بانکها آن نرم افزاری که ما آماده کرده بودیم با سیستمعاملهایی داشتند همخوانی نداشت و همین موضوع باعث شد برخی از گروه هدف ما برای دریافت بستههای حمایتی دچار مشکل شوند.
وی با اعلام اینکه مشکل همخوانی سیستمهای عامل بانک و تامین اجتماعی به سرعت مرتفع شده است افزود:فکر میکنم 3 میلیون و 150 هزار نفر دیگر که از دریافت بسته اول جا مانده بودند تا دقایق پایانی روز یک شنبه موفق به دریافت بسته حمایتی خود شدند.
سرپرست تامین اجتماعی با اشاره به اینکه قرار است همه افرادی که بیمه شده سازمان تامین اجتماعی هستند و حقوق آنها زیر سه میلیون تومان است این بسته را دریافت کنند تصریح کرد: کارفرمایان و خویش فرمایان نیز شامل دریافت این بسته میشوند و از لیست حذف نمیشوند. این افراد با سازمان تامین اجتماعی قرار داد دارند و ما حقوق آنها را میدانیم.
زدا گفت: وقتی از تعداد 13 میلیون و 800 هزار نفر قرار شد 6 میلیون و 150 هزار نفر بسته حمایتی دریافت کنند 2 امکان وجود دارد اول اینکه تصمیمگیرندگان برخی از افراد را حذف کرده باشند که بعید میدانم این کار را انجام داده باشند، چون من شنیدم که قرار است حتی افرادی که بیمه نیستند نیز این سبد را دریافت کنند. اتفاق دوم این است که این افراد از مسیر دیگری بسته حمایتی را دریافت کرده باشند مثلاً بیمه شده سازمان تامین اجتماعی همسرش از طریق دولت بسته را گرفته باشد و به این صورت این تعداد به 6 میلیون نفر کاهش پیدا کرده است.
وی افزود: در جریان پرداخت بستههای حمایتی 28 بانک فعالیت داشتند که این کار بسیار بزرگی است و امیدواریم با تلاش همکاران عزیزم این انجام وظیفه به نحو احسن ادامه پیدا کند.
زدا افزود: همه افرادی که از اول فروردین ماه سال 97 تا اول مهر ماه امسال بیمه شدهاند حتی اگر بیمه آنها قطع شده باشد این بسته حمایتی را دریافت میکنند.
وی با اشاره به اینکه شماره 1420سامانه ارتباطی مردم با سازمان تامین اجتماعی است تاکید کرد: هموطنان عزیز و بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی میتوانند با شماره گیری 1420 سوالات خود درباره بستههای حمایتی و مسائل دیگری که مربوط به این سازمان است پرسیده و از راهنمایی کارشناسان استفاده کنند.
زدا در خصوص دریافت طلب تامین اجتماعی از دولت گفت: در حال رایزنی درباره این موضوع هستیم.