آموزش تزیین هندوانه شب یلدا به شکل کوسه

یکی از خوردنی‌های مخصوص شب یلدا هندوانه است. در اینجا آموزش تزیین هندوانه شب یلدا را به صورت تصویری و مرحله به مرحله همراه با فیلم خواهید دید.

ستاره ؛ آشپزی - شب یلدا یا شب چله یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین جشن‌های ایرانی است. در این جشن، بلندترین شب سال و به دنبال آن بلندترشدن طول روزها در نیم‌کره شمالی، که مصادف با انقلاب زمستانی است، توسط ایرانیان سرتاسر جهان جشن گرفته می‌شود.
یلدا در اصل به زمانی بین غروب آفتاب آخرین روز پاییز تا طلوع آفتاب نخستین روز زمستان گفته می‌شود. خانواده‌های ایرانی در شب یلدا، دور هم جمع شده و با شامی ویژه که معمولا است و همچنین انواع میوه‌ها که مهم‌ترین آن‌ها هندوانه و انار هستند این شب را جشن می‌گیرند. معمولا پس از صرف آجیل، میوه و تنقلات، بزرگ‌ترهای فامیل شروع به خاطره گویی برای دیگر اعضای فامیل نموده و همچنین با تفال به دیوان حافظ، ساعاتی خوش را رقم می‌زنند.
در واقع مردم دیوان اشعار لسان الغیب را با نیت بهروزی و شادکامی می‌گشایند و فال دل خویش را از او طلب می‌کنند. در برخی دیگر از نقاط ایران نیز شاهنامه خوانی رواج دارد. 
در سراسر ایران زمین، جایی را نمی یابید که خوردن هندوانه در شب یلدا جزو آداب و رسوم آن نباشد. در نقاط مختلف ایران، انواع تنقلات و خوراکی ها به تبع محیط و سبک زندگی مردم منطقه مصرف می‌شود اما هندوانه میوه‌ای است که هیچ گاه از قلم نمی‌افتد، زیرا عده زیادی اعتقاد دارند که اگر مقداری هندوانه در شب چله بخورند، در سراسر چله بزرگ و کوچک یعنی زمستانی که در پیش دارند سرما و بیماری بر آنها غلبه نخواهد کرد.
 
در همین راستا و با توجه به مرسوم‌بودن خوردن هندوانه در شب یلدا، بسیاری از خانم‌های باسلیقه اقدام به تهیه و تزیین هندوانه شب یلدا می‌کنند و با ظرافت و سلیقه خاص، هندوانه‌، انار و دیگر خوراکی‌های مخصوص شب یلدا را آراسته و سر میز یا سفره یلدا قرار می‌دهند. 
 
 
 
در ادامه یک نمونه آموزش تزیین هندوانه شب یلدا به صورت مرحله به مرحله را برای شما آماده کرده‌ایم و امیدواریم از آن ایده گرفته و در شب یلدای امسال، مهمانان خود را غافل‌گیر کنید.

آموزش تزیین هندوانه یلدا به شکل کوسه:

آموزش تزیین هندوانه شب یلدا، هندوانه شب یلدا، تزیین شب یلدا، عکس شب یلدا، عکس تزیین یلدا
 
برای یادگیری بهتر آموزی تزیین هندوانه به شکل کوسه، ویدیوی آموزشی زیر را نیز تماشا کنید.

ویدیو آموزش تزیین هندوانه شب یلدا به شکل کوسه:

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان