![](/Upload/Public/Content/Images/1399/03/09/0649190873t.jpeg)
به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه بازدید از خط 6 مترو تهران که صبح امروز (پنجشنبه 8 خرداد ماه) با حضور مصطفی کاظمی مدیر کل دفتر شهردار تهران برگزار شد، اظهار کرد: 5 ایستگاه از ضلع جنوبی خط 6 مترو تهران در گذشته افتتاح شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: زمینه این وجود دارد که افتتاح 2 ایستگاه دیگر را با تزریق منابع در دستور کار داشته باشیم.
او به اشاره به ایستگاههای ضلع شمالی خط 6 مترو در کوهسار بیان کرد: پیش بینی ما این است که 6 ایستگاه را میتوانیم افتتاح کنیم.
هاشمی با بیان اینکه طول خط 6 مترو تهران 32 کیلومتر است، گفت: با توسعه این خط از دولت آباد تا حرم مطهر در آینده، طول این خط 6 مترو تهران حدود 38 کیلومتر خواهد شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: با توجه به اینکه 5 ایستگاه افتتاح شده و 8 ایستگاه نیز به بهره برداری خواهد رسید، بالای 50 درصد پروژه شکل اجرایی به خود پیدا میکند.
او افزود: مشکلاتی در حوزه بانکی، تأمین اوراق مالی و... وجود دارد و به دستور شهردار تهران در حال تلاش هستیم تا گرههای موجود را باز کنیم.
هاشمی بیان کرد: در برخی از ایستگاهها تا 90 درصد کار ساختمانی انجام شده و بیشترین مسئله ما در زمینه تجهیزات، امکانات، پلههای برقی، فنها و نیازهای تأسیساتی است که بتواند ایمنی تردد مسافران را فراهم کند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: هدف گذاری ما افتتاح 14 ایستگاه در 2 خط 6 و 7 است که با کمکها و تلاشهای در دستور کار خیلی در دسترس است که 12 ایستگاه در نقاط مختلف تهران مورد بهره برداری قرار گیرد.
مناف هاشمی درباره اوراق قرضه گفت: اوراق سال 97، 910 میلیارد تومان است که امیدواریم در خرداد ماه این پول به دست ما رسد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: اگر در خرداد ماه به نتیجه نرسد، مجبور هستیم مباحث را به شکل حقوقی دنبال کنیم.
او ادامه داد: اوراق سال 98، 1500 میلیارد تومان است که 500 میلیارد تومان آن برای اتوبوسرانی و 1000 میلیارد تومان آن هم برای مترو است.
هاشمی گفت:، چون شرایط کرونا در کشور وجود داشت، در سال 98 این اتفاق نیفتاد و دیوان محاسبات به شهرداریها فرصت داد تا 99/04/31 که بتوانند اوراقشان را زنده کنند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه برای دریافت اوراق سال 98 تلاش میکنیم، گفت: اوراق سال 99 نیز عدد خوبی است.
او گفت: این 3 اوراق پشتوانه بسیار بزرگی هستند که با کمک دولت رخ میدهد.
هاشمی افزود: ما الزام کردهایم که مردم از ماسک استفاده کنند و در حال حاضر در 127 ایستگاه مترو مکانهای فروش و عرضه ماسک با قیمت مصوب تعبیه شده است.
وی افزود: در 63 پایانه اتوبوسرانی و تاکسیرانی نیز عرضه ماسک انجام میشود و از شب گذشته به اتوبوسرانی و مترو ابلاغ کردیم که مردم همکاری بیشتری داشته باشند، لذا از روز شنبه سختگیریهای بیشتری در دستور کار پلیس مترو و یگان انتظامی شهرداری تهران است و خواهشمندیم شهروندان بیشتر رعایت کنند.
بیشتر بخوانید: بهره بردارى از ١٢ ایستگاه مترو تهران تا پایان سال
بیشتر بخوانید: تلاش برای فعال کردن یک هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت شرکت مترو
مترو تنها پروژه شهرداری نیست
مصطفی کاظمی مدیر کل دفتر شهردار تهران در ادامه این بازدید گفت: مترو همیشه یکی از مهمترین سیستمهای حمل و نقل بوده و در این دوره مدیریت شهری تأکید شهردار بر توسعه و تکمیل بخشهای باقی مانده این سیستم حمل و نقلی است.
مدیر کل دفتر شهردار تهران افزود: نظام بانکی در این زمینه باید نقش موثر داشته باشد و اقدامات جدی در این زمینه صورت گرفته است.
او ادامه داد: بانک آینده به عنوان یکی از بانکهایی که تعهدی بر عهده اش است، باید به زودی تعهد خود را انجام دهد.
کاظمی گفت: مترو پروژه شهرداری تهران نیست و یک پروژه ملی و مربوط به دولت هم هست.
او گفت: بخش مهمی از حاکمیت باید پشتیبانی کنند که این سیستم حمل و نقلی بتواند مراحل تکمیل خود را طی کند تا مردم از آن بهرهمند شوند.
مدیر کل دفتر شهردار تهران بیان کرد: اگر به عنوان موضوع شهرداری تهران به مترو نگاه شود، با چالشها و مسائل متعددی مواجه خواهد بود.
کاظمی ادامه داد: اگر دولت به عنوان یک پروژه ملی از مترو پشتیبانی کند، حتما موانع بانکی هم رفع خواهد شد.